פחי אשפה מלאים באגרובנק
פחי אשפה מלאים באגרובנק

אחרי חגיגות העדלאידע: ערימות אשפה בחולון. כך זה נראה:

תושבים ממספר אזורים בחולון דיווחו כי לא בוצע פינוי אשפה ברחובותיהם מיום רביעי ובמהלך כל סוף השבוע האחרון. למה זה קרה והאם זה קשור למחלוקת בין העובדים לקבלן האשפה?

פורסם בתאריך: 24.3.19 12:58

חגיגות הפורים כבר מאחורינו, אולם עבור חלק מהתושבים בחולון סוף השבוע האחרון היווה מטרד של ממש בכל הנודע לניקיון ולתברואה בעיר. תושבים ממספר אזורים דיווחו כי לא בוצע פינוי אשפה ברחובותיהם לקראת סוף השבוע, ובמהלך השבת היא עלו הפחים על גדותיהם. האם מדובר באירוע נקודתי או בתופעה גדולה בהרבה?



בשבת האחרונה נשמעו תלונות תושבים מרחוב אוסישקין בשכונת אגרובנק כי האשפה לא פונתה כבר מיום חמישי. יש לציין כי ביום חמישי בבוקר התקיים אירוע העדלאידע אשר הביא לסגירת רחוב סוקולוב ולשינויים בהסדרי התנועה בעיר למשך מספר שעות. אולם, תושבי המקום אומרים כי הבעיה אינה חדשה וכי פחי האשפה ברחוב קטנים מדי ומפונים בתדירות נמוכה מדי. "התופעה הזו לא חדשה ולא נקודתית", קובע תושב השכונה, "יש בעיה קבועה עם האשפה ברחוב אוסישקין. הפחים מעטים וקטנים וכנראה שתדירות האיסוף אינה מספיקה".

פחים ברחוב לוויתן בנאו בן גוריון

תושבי רחוב אוסישקין אינם לבדם. תלונות נוספות נשמעו גם מתושבי שכונות גרין וקריית בן גוריון. "לדעתי, בשישי האחרון  לא רוקנו את מכל הצפרדע שמשרת שני בניינים של שמונה קומות כל אחד. הפח מפוצץ והשקיות מושלכות עליו ועל הקרקע", מסביר תושב רחוב רבינוביץ' ומוסיף:  "כשביום שישי לא מפנים את האשפה, נהיה בלגן. בדרך כלל מגיעים פולעי התברואה לפנות בוקר של שישי. לפני זמן מה כשיצאתי עם הרכב מהחניה ראיתי את השכנים שואלים בצעקות את עובדי האשפה למה הם לא באים לפנות ביום שישי. התקשרתי למוקד העירייה ושם אמר לי המוקדן, 'זה ככה גם אצלי ליד הבית'. בעירייה אמרו לי הפעם שיכול להיות שבגלל העדלאידע לא פינו פחים ושהם יחזרו לעבוד בתחילת השבוע".

אשפה בקריית בן גוריון

אשפה בקריית בן גוריון

תושבת רחוב אלחריזי בשכונת גרין מוסיפה: "גם אצלנו לא פונו הפחים ופנינו אל המוקד", ותושבת אחרת אומרת :"אצלנו לא פינו את האשפה מיום רביעי. התקשרנו למוקד ביום שישי. נשארנו עם פח גדוש באשפה".

פחים בשדרות מקווה ישראל

פחים בשדרות מקווה ישראל

האם הבעיות בפינוי האשפה הן נקודתיות או שמה מדובר בעניין רציני יותר? בתחילת החודש דווח ב"השקמה חולון" כי מספר מעובדיו של קבלן האשפה העובד בשירות העירייה התלוננו על הלנת שכר ופגיעה בזכויות הסוציאליות המגיעות להם. הקבלן נתי צבי כהן אמר בתגובה להאשמות כי מישהו מנסה להתסיס בכוונה את העובדים נגדו. כעת נשאלת השאלה האם כמה מעובדי הקבלן פתחו בעיצומים בכוונת מכוון עקב המאבק?

גורמים בעירייה תולים את הבעיות בפינויי האשפה בסוף השבוע האחרון בעומס שנוצר בעקבות קיום אירוע העדלאידע ולא בסכסוך שבין העובדים לקבלן פינוי האשפה. השירות יחזור לפעול כסדרו במהלך השבוע, כך נמסר. יחד עם זאת, קיימת עננת ערפל סביב השאלה האם תימשך ההתקשרות עם החברה הקבלנית הנוכחית והאפשרות לצאת למכרז חדש לא נשללה. נושא שעלה לפני כשלושה שבועות כאן, ב"השקמה חולון".

 

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר