האם המחלוקת בין העובדים לקבלן האשפה משפיעה על הניקיון בעיר?

מספר עובדי קבלן טוענים כי שכרם נפגע וכך גם המוטיבציה. מנגד, דוחה קבלן האשפה את הטענות ואומר: "אני יודע שיש גורמים המתסיסים את העובדים. אם לא תהיה ברירה, נפנה לערכאה משפטית"

פורסם בתאריך: 5.3.19 15:27

עובדי קבלן המועסקים כפועלי תברואה בחולון מתלוננים על הלנת שכר ופגיעה בזכויות סוציאליות המגיעות להם. לטענתם, במשך שנה שלמה לא שולמו לחלק מהעובדים דמי הבראה וכמו כן, עלתה טענה כי עובדים שעבדו משמרת כפולה לא קיבלו את שכר בהתאם לתוספת השעות. כתוצאה מכך, טוענים כמה מהם, נפגעה המוטיבציה ומתקבל הרושם כי התוצאות נראות בשטח ושייתכן שיש קשר בין טענות העובדים לבין רמת הניקיון בעיר.

בתוך כך, גורמים בעיריית חולון מסרו ל"שקמה-חולון" כי שנה וחצי לאחר שהחלה העירייה להעסיק עובדי פינוי אשפה חיצוניים, בכוונתה לצאת במכרז חדש במטרה להחליף את החברה הקבלנית הנוכחית, וזאת לאור אי שביעות רצון התושבים מרמת הניקיון בעיר. יש לציין כי בדוברות העירייה לא אישרו את הדברים.

בספטמבר 2017 החליפה עיריית חולון את החברה הקבלנית לפינוי האשפה בחולון. במכרז שפרסמה העירייה זכתה חברת הקבלן צבי כהן, שהחליפה אז את החברה הקבלנית הקודמת. ועד עובדי עיריית חולון חשש אז לפגיעה בפרנסתם של עובדי התברואה והגיש צו מניעה לקבלן חיצוני. העירייה טענה כי עובדי התברואה לא עמדו בנטל וצו המניעה בוטל.



אלא שעתה עולות תלונות מפועלי הקבלן שזכה לפני שנה וחצי במכרז. לטענת מספר עובדים, המשכורות והתנאים הסוציאליים לא ניתנים להם במלואם, דבר שמוביל לפגיעה במוטיבציה והתוצאות ניכרות בשטח.

הקבלן: "מישהו מנסה להתסיס בכוונה את העובדים"

אלא שמנגד, הקבלן נתי צבי כהן שלל את הטענות נגד החברה בכל תוקף וטען כי יש גורמים שמנסים להתסיס את העובדים נגדו. "אני יודע שיש פה גורמים שהם מאיזושהי סיבה מתקשרים לעובדים ומתסיסים אותם. היה פה עובד לפני כמה דקות והראה לי את השיחה מאחד הגורמים. אם לא תהיה ברירה, אנחנו נפנה לערכאה משפטית איתו", אמר.
הוא הוסיף וטען כי השכר שחברתו משלמת הוא הגבוה ביותר בענף ושלל את הטענה שהחברה לא משלמת דמי הבראה. "החוק אומר שעובד בטרם השלים שנה לא מקבל דמי הבראה, אלא בשנה שלאחר מכן. הם התחילו לעבוד בספטמבר 2017, אנחנו משלמים ביולי את ההבראה, לכן בתאריך זה הם עדיין לא סיימו שנה. הם יקבלו את זה ביולי 2019 עם תוספת רטרואקטיבית כפי שכתוב בחוק".
על עניין המשמרות הכפולות אמר צבי כהן: "כשאנחנו עושים שתי משמרות ביום אחד, העובד מקבל על זה כפולה, גם אם הוא לא עשה 16 שעות. במסגרת הנורמה והחוק, אם עובד עבד פחות משמונה שעות, הוא לא מקבל כפולה, גם אם עבד על שתי משאיות. כל עובד שעבד מעבר לשמונה שעות, בכל השוק משלמים לו שעות נוספות. אנחנו הולכים לקראת העובד שחרג ועבד תשע או עשר שעות. הוא מקבל על זה שכר של יום עבודה נוסף – לא תוספת על שעתיים – הוא מקבל כפולה".
צבי כהן אף הציג בפני כתב "השקמה חולון" את נתוני שעות העבודה של המשאיות בחולון ואמר: "רוב המשאיות מתחילות בארבע וחצי-חמש לפנות בוקר ומסיימות בעשר וחצי גג. לכן אנחנו רואים שרוב העובדים לא מתקרבים בכלל לשמונה שעות ומקבלים שמונה שעות עבודה".
גם את הטענות לפיהן עובדי החברה מפנים את אשפה בצורה מרושלת, הוא דוחה מכל וכל. "אני חושב שהשטח מראה אחרת", אמר והציג מכתבי תודה שנשלחו אליו מוועדי בניינים בעיר. "אני לא אומר שאין תקלות אבל יש לנו צוות שלם עם מנהל עבודה שבודק את המצב בשטח. אנחנו מקפידים לבדוק כל תלונה ותלונה".
על התלונות כי חלה אפליה בין העובדים הוותיקים לחדשים, אמר צבי כהן: "אנחנו הפסקנו לעבוד כאן באשפה לפני שלוש שנים. לפני כן, רוב העובדים היו שלנו, לפני שעברו לקבלן הקודם. כל העובדים פה עובדים עם אותם תנאים ורמת שכר. יש לנו תלוש קבוע לעובד, נהג ונהג של 15 טון".

יצוין כי, למשמר החברתי בחולון הגיעו תלונות דומות על אי תשלום של דמי הבראה לעובדים העובדים מעל לשנה. "על עיריית חולון חלה החובה לדאוג שכל עובדי הקבלן יקבלו את זכויותיהם לפי החוק, לרבות דמי ההבראה", מסרו במשמר החברתי, "אי תשלום הזכויות הוא הלנת שכר לכל דבר".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "מדובר בחברה קבלנית לפינוי אשפה שזכתה במכרז של עיריית חולון, אשר מספקת שירותים בתחום זה. העירייה אינה מהווה צד ביחסי עובד-מעביד בין הנהלת החברה ובין עובדיה".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר