מפגש שיתוף ציבור עם תושבי אגרובנק. צילום: עיריית חולון

מנכ"ל העירייה הודה במפגש תושבים: צפויות שנים לא קלות בחולון

עבודות הרכבת הקלה שיחלו בקרוב, מצוקת החניה והקשיים לעסקים, חולדות, מצב התשתיות ומחסור בבתי ספר ובגנים – תושבים מחולון דנו עם מנכ"ל העירייה בנושאים בוערים

פורסם בתאריך: 3.4.19 15:26

עיריית חולון קיימה אמש (שלישי) מפגש לתושבי שכונת אגרובנק בנושא חידוש מגדל המים ברחוב אז"ר והפיכתו למרכז שכונתי עבור הקהילה. במפגש, שהתקיים במרכז פסגות, במעמד ראש העיר מוטי ששון ובהשתתפות מנכ"ל העירייה יוסי סילמן ובכירים נוספים, הוצג בפני התושבים מצבו הנוכחי של המגדל והתקיימו קבוצות שיח, שבהן הועלו שאלות בנוגע לעתיד מגדל המים וכן דנו בנושאים בוערים ועתידיים המעסיקים את אנשי השכונה, ביניהם עבודות הרכבת הקלה שיחלו בקרוב, מצוקת החניה, מצב התשתיות, מחסור בבתי ספר ובגנים ועוד.

ראש העירייה ששון בירך בפתח המפגש עשרות מתושבי אגרובנק שנכחו במקום. לאחר מכן, דנו התושבים עם מנכ״ל העירייה סילמן בנושא הרכבת הקלה, נושא שמעסיק רבות את תושבי העיר ובמיוחד את תושבי אגרובנק.

כידוע, לצורך הקמת קו הרכבת הקלה שיעבור בחולון, ייחסמו צירי הכניסה לעיר לתקופה ממושכת ובעיקר ברחובות קוגל, סוקולוב ושנקר, דבר שעלול להשפיע לרעה על פרנסת בעלי העסקים ברחובות אלה. כמה מהם נכחו במפגש וטענו כי הדבר יפגע בהם אנושות ואף עלול להביא לפשיטת רגל של רבים מהם. לטענתם, גם כיום מצבו של רחוב סוקולוב אינו מזהיר, ההזנחה ניכרת בו וגם שיפוצו של כיכר ויצמן לא הביא את תנועת הקונים שלה ציפו סוחרי הכיכר והרחוב כולו.

גם תושבים מהאזור הביעו חשש מעבודות החפירה הצפויות שעלולות לפגוע באיכות חייהם ובין השאר לנוכחות מוגברת של חולדות ולמצוקת חניה נוספת על הקיימת.

בתשובה לשאלות התושבים ציין סילמן כי עבודות הרכבת הקלה בעיר אמורות להתחיל בעוד שלושה חודשים. עוד מסר כי העבודות יתבצעו במקביל על שני קווים שייצאו משדרות קוגל ויתפצלו בפינת הרחובות שנקר-סוקולוב. קו אחד ימשיך לכיוון ראשון לציון דרך רחוב פיכמן והקו השני ימשיך לכיוון שדרות ירושלים עד פארק פרס. סילמן הסכים עם התושבים כי הם צפויים לשנים לא קלות עם בעיות חניה וקשיים לעסקים. לדבריו, התהליך הוא מורכב ולא פשוט ועיריית חולון ונת"ע עובדים בשיתוף פעולה הדוק כדי שעבודות הרכבת הקלה ינוצלו לטובת שדרוג התשתיות, בין השאר למעבר מתשתיות עיליות לתת קרקעיות, שיפוץ מדרכות ומבנים, כאשר המחשבה לשלב בתוואי הרכבת מגורים עם משרדים.

נושא אחר שבו דנו במפגש היה תהליך תמ"א 38, פינוי-בינוי והתחדשות עירונית. רק בשכונת אגרובנק צפויים השנה להתווסף כ- 100 יחידות דיור כתוצאה מפרויקטי תמ"א. התושבים התלוננו כי הפיתוח המואץ גוזל מהם מקומות חניה ויוצר עומס על התשתיות, וסילמן השיב כי אכן, כ-10,000 יחידות דיור יתווספו לעיר בשנים הקרובות, אולם כאשר מבנים של בנייני רכבת ישנים הופכים למגדלים, מתפנה שטח לטובת הקמת מבני ציבור (גנים, בתי ספר) ושטחים ירוקים לטובת הציבור, דבר שממנו, לדבריו, כולם נהנים. סילמן הביא כדוגמה את האפשרות לפינוי-בינוי בציר מקווה ישראל.



עוד ציין מנכ"ל העירייה כי בארבע השנים הקרובות אמורים להיבנות כשישה בתי ספר חדשים בעיר,  ביניהם בית ספר לאוטיסטים עד גיל 21, בית ספר להתנהגויות מיוחדות, בית ספר ברחובות נעמי שמר וגאולים וכן שני בתי ספר חרדיים. בשכונת אגרובנק עצמה, כך מסר, ייפתחו עד חודש דצמבר 2020 שני גני ילדים חדשים ובית הספר רביבים יורחב.

בנושא מצוקת החניה אמר סילמן כי הוקמה ועדה לבחינת הנושא והיא תגיש בקרוב את המלצותיה לראש העירייה, שיכריע בו. עתה נשקלות הצעות שונות כמו הקלה ברישום דו"חות חניה בשעות הערב ובסופי שבוע.

לאחר דו שיח פורה, הביעו התושבים רצון למפגשים נוספים. חלקו הראשון של האירוע הסתיים בהצגת ההיסטוריה של העיר על ידי התושב הוותיק חיים דוז׳י. בחלק השני של המפגש קוימו קבוצות שיח שבהן דנו על עתיד מגדל המים. רוב התושבים שנכחו בדיונים הביעו תמיכה ברעיון להפוך את מגדל המים לבית קפה שכונתי ולמרכז פעילות למבוגרים ולבני נוער בשכונה.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

תגובות

תגובה אחת
  1. ט

    לא רוצים את הרכבת הזו בחולון מוותרים עליה וגם עליכם מענין מה אתם מרוויחים מהרכבת לבטח תמשיכו לגבות ארנונה ומיסים ותוספת עבור בלגן ולעכברים זה מה שקורה שבוחרים כלומניק שמאלן כזה שש פעמים לראשות העיר

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר