צילום: דניאלה אבוהב, מכללת מנשר

מחליקים על הסגר

היכל הקרח בחולון ממשיך לטפח את הספורטאים הצעירים בהחלקה אמנותית והוקי קרח, ומעמיד לשירותם את התנאים האופטימליים, כדי להביא את ישראל למרכז הטבלה העולמית. שיחה עם המאמנים שמלמדים את הספורטאים הצעירים את השיעור החשוב בקריירה: איך שומרים על שגרת אימונים גם בתקופות של סגר

פורסם בתאריך: 22.12.20 09:16

כל ספורטאי מקצועי יודע שהאתגר הגדול הוא להתמודד עם שינויים בתוך שגרת אימונים. בהיכל הקרח Ice Peaks בחולון – מרכז ספורט המוביל למקצועות החלקה אמנותית והוקי קרח, ממשיכים לשמור על שגרת אימונים קפדנית גם בימי הקורונה, ומעניקים את מלוא התנאים לספורטאים הצעירים, שמנצלים את הזמן כדי להשחיז סכינים לקראת האליפויות בזירה העולמית. האתגר אינו פשוט כלל וכלל: כדי לפתוח את משטח ההחלקה יש צורך בתקציבים גבוהים שבדרך כלל מכוסים על ידי פעילות הפנאי במרכז. אך למרות ההגבלות הקורונה, המשתנות כל הזמן שכעת מאפשרות אימון של עד 20 איש בלבד על משטח הקרח, התגייסה הנהלת המרכז לאפשר חזרה לאימונים – הממשיכה את שיעורי הזום היומיים והעבודה האישית של הספורטאים מהבית.

היכל הקרח ישראל, Ice Peaks בחולון פועל מזה 8 שנים והביא לפריחה חסרת תקדים במקצועות הקרח בישראל, שבעת פתיחתו כללו כ-30 מחליקים מקצועיים וכיום מחליקים  מעל אלף מחליקות אמנותיות ושחקני הוקי קרח. היכל הקרח בפארק פרס חולון מטפח את מועדוני הספורט של הענף ביניהם: "אייס חולון קלאב" בניהולה מרינה ברוסובה, "מועדון קרח בת ים" בניהולה של נלי גוגינשוילי וגלינה רובינשטיין (מועדון אייס דרים) ומועדון חינוך על הקרח – אייס אקדמיה, בניהולה של קטיה טקצמן. בשיחה עם המאמנים והמנהלים של 2 המועדונים הוותיקים והמובילים והמועדון הצעיר באזור, אנו לומדים על שגרת הזום שהפעילו עם הספורטאים בסגרי הקורונה והחזרה למשטח ההחלקה

המאמנת נלי גוגינשוילי ממועדון הקרח בת ים מוסיפה: "בסגר הראשון הגבלנו את העבודה לבית ואימנו דרך הזום, במטרה לשמור על כושר ולהמשיך באימוני הבלט הנדרשים. מה שהיה לנו חשוב הוא לטפח מרחוק את המשמעת העצמית של הספורטאים: איך שומרים על איזון נכון, הקפדה על תזונה בריאה וכמובן מוטיבציה – שדרושה לנו לקראת האליפות הבינלאומיות שיתחדשו. אני חייבת להדגיש שבניגוד לענפי ספורט אחרים, דרוש לנו משטח קפוא הדורש הרבה חשמל ותחזוקה, ההיכל כולו התגייס כדי לאפשר את החזרה לשגרה הספורטיבית כשההתאחדות כל הזמן תומכים ועוזרים לנו אם זה במתן מענה מידי לשאלות הקשורות להנחיות משרד הבריאות ומשרד הספורט שכל הזמן משתנות ואם זה בגיוס מחליקים.יחד עם זאת אני מאוד מקווה שלא יהיה שוב סגר, כי אז זה כבר יפגע בנו באופן משמעותי, ביכולת הפיזית והמנטלית.

מרינה ברוסובה מועדון אייס חולון קלאב, מספרת:" כיום יש לנו במועדון כ-150 ספורטאים, מתוכם 35 מחליקים המשתתפים בתחרויות ושני מחליקים בוגרים – ביניהם נטשה קודרבצבה שזכתה מקום ראשון בתחרות בריגה.בסגר הראשון לא יכולנו להתאמן בקרח לכן התאמנו דרך הזום מיד כשקיבלנו אישור ממשרד הספורט ומשרד הבריאות ניסינו לחזור לשגרה, בסגר השני שוב נאלצנו להתאמן בבית ולצאת משגרת האימון החשובה והכי קשה לילדים המחליקים זה הביטול של כל הנסיעות לתחרויות בחו"ל. התחרויות הן מטרה שעובדים לקראתה ומשאירה אותם בכושר מנטלי ופיזי.

מה שאנחנו עושים היום, המחליקים מתאמנים כל השבוע  בקפסולות לפי ההנחיות ובסוף השבוע על מנת להרים את המורל אנחנו עושים נפגשים בהתאם להנחיות, באווירה של תחרות עושים חימום הגרלה מי אחרי מי ולאחר מכן הילדים מקבלים 'תוצאות' מהמאמנת – כל ילד מקבל את ריקוד הסולו כדי שירגיש את מקומו המקצועי ויחווה מנטלית אוירה של תחרות. חשוב לנו מאד שתקופת הקורונה לא תפגע ביכולות של המחליקים וכאשר יגמר המצב הילדים יהיו מוכנים לתחרות מנטלית ופיזית.

קטיה טקצמן – מנהלת תפעולית של מועדון חינוך על הקרח אייס אקדמיה, מספרת כי "כיום ישנם במועדון  4 מחליקים מקצועיים: סימונה טקצמן, אביבה זילברג, אנה רוטמן ומטביי סוקולוב ועוד -10 מחליקים במסלול מקצועי טרום נבחרת. טקצמן: "אנחנו רואים בכך שליחות, לטפח את הספורטאים הישראלי גם בתקופה קשה להעניק להם את התנאים האופטימאליים כדי לשמור על שגרת אימונים ורמה מקצועית גבוהה. בסגר הראשון התאמנו בבית, כאשר המאמנים עשו אימוני קרקע דרך הזום. לאחר מכן חזרנו להתאמן בקפסולות, בספטמבר פתחנו את החוגים בקפסולות של עד 7 איש ולאחר הסגר השני קיבלנו היתר להחזיר מחליקים עם הישגים בינלאומיים.

סימונה טקצמן (10) אלופת הארץ 3 שנים ברציפות בדרג א: "במהלך הסגר התאמנתי כל יום 4 שעות חוץ מיום שבת, בבוקר היה לי אימון דרך המחשב על הרצפה, אחרי זה היו לי שיעורי זום של בית הספר ובערב שיעור בלט בזום, אני מרגישה שאני מצליחה לשמור על כושר ושאצליח להגיע לתחרויות שיתקיימו אני מקווה כבר בקרוב בכושר טוב.

גבי להב מנכ"ל היכל הקרח: היכל הקרח של ישראל מטפח את מועדוני ההחלקה במקום, המכשירים את דור המחליקים של העתיד. ההיכל המהווה בית לספורטאים המובילים בענף לרבות הנבחרת האולימפית מחויב לתת את כל התנאים הנדרשים להם גם בתקופה מאתגרת זו כמו תקופת הקורונה כשאנט נצמדים כל העת להנחיות משרד הבריאות והספורט

 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר