נווה ארזים: "אוטוטו נהיה כמו בני ברק"

תושבים משכונת נווה ארזים טוענים כי גורמים חרדיים מנסים להשתלט על השכונה באמצעות הוספת קרוונים לבית הספר לבנות "לוית חן". העירייה: "בעוד שנתיים התיכון יעבור למשכנו החדש"

פורסם בתאריך: 23.4.19 10:39

תושבים משכונת נווה ארזים טוענים כי גורמים חרדיים מנסים להשתלט על השכונה באמצעות הוספת קרוונים לבית הספר "לווית חן". מנגד, הורי התלמידות של בית הספר שוללים זאת ואומרים: "הבטיחו לנו לעבור מפה למבנה קבע. זה היה אמור להיות רק הסדר זמני".

לפני כשבועיים גודר שטח פתוח ברחוב חובב שבשכונת נווה ארזים, שעליו  אמורים להיבנות קרוונים עבור התיכון החרדי לבנות "לווית חן" הפועל במקום בשנים האחרונות.  דיירים מהרחוב מתנגדים למהלך ומספרים כי בשנים האחרונות התווספו עוד ועוד קרוונים של בית הספר, דבר אשר מביא לצפיפות רבה באזור. לטענתם, מדובר במהלך מכוון לשינוי אופי השכונה.



רחוב חובב הינו רחוב צר ללא מוצא בתוך שכונת נווה ארזים. התושבים שאתם דיברנו טוענים כי בשנים האחרונות יש גורמים המנסים להשפיע על אופי השכונה באמצעות פתיחת מוסדות לימוד תורניים הפונים בעיקר אל המגזר החרדי. מאחורי השטח שגודר לאחרונה פועל כיום מתחם גן הילדים "שקמה" שגם בתוכו נבנו מספר קרוונים של בית הספר בעקבות מחסור במקום. התושבים מספרים כי גן הילדים עבר כמה גלגולים וכי בעבר היה הגן ממלכתי-דתי, לאחר מכן ממלכתי וכיום הוא תורני. "תמיד חיינו כאן בשכנות טובה בשכונה. יש כאן, חילונים, מסורתיים ודתיים. יש מעל 20 בתי כנסת והכל תמיד היה בסדר. לגן הזה היו מגיעים ילדים חילונים ודתיים וגם שומרונים ולא היתה בעיה. מאז שהוא הפך לתורני, אין לי גן ממלכתי-דתי באזור", מציינת תושבת הגרה בסמוך.

"יום אחד, שמו לנו פתקים עם הסמל של העירייה ומינהל החינוך שבהם נכתב שאנחנו צרכים להזיז את המכוניות מהשטח הזה כי מגדרים אותו. לפני שבועיים בנו את הגדר הזו וסגרו את השטח. לפי המפה אמורה להיות כאן בכלל גינה", אומרים התושבים. "בהתחלה היה כאן רק את בית הספר 'רעים 'של החינוך המיוחד, אז היו מעט תלמידים והיה שקט", מתארת אחת מדיירות המקום את השתלשלות העניינים.

התושבים מספרים כי לפני מספר שנים החל לפעול בתוך המבנה בית ספר על יסודי לבנות חרדיות שהספיק לעבור מאז כמה גלגולים. כיום מאכלס הבניין בחלקו את בית הספר החרדי לבנות "לווית חן" כשבצידו השני נמצא בית הספר "רעים". התושבים מספרים כי ככל שהשנים עברו, החל מספר התלמידות בבית הספר לגדול, דבר שיצר עומס על הרחוב הקטן והצר. "יש כאן היום משהו בסדר גודל של 400 תלמידות. בבוקר ובצהריים הרחוב עמוס ומלא ברעש", מציינים התושבים.

יחד עם זאת, מדובר בעניין מורכב יותר. הורים לתלמידות בבית הספר מוסרים לנו כי כלל לא היתה כל כוונה להגיע אל השכונה והשימוש במבנה ברחוב חובב היה אמור להיות פתרון זמני בלבד עד שייבנה מבנה קבוע במקום אחר בעיר, ובינתיים, הבנות לומדות בתנאים קשים של צפיפות. יש לציין כי המוסדות החרדיים בחולון סובלים בשנים האחרונות מעומס רב הבא לידי ביטוי בצפיפות ובמחסור בכיתות לימוד, דבר אשר מוביל, בלית ברירה מצידם, לבנות כיתות זמניות בתוך קרוונים, כפתרון זמני בלבד, שבמהרה הופך לקבוע. תלמידות בבית הספר והוריהן אומרים כי מבחינתם בנייה של קרוונים נוספים אינה הפתרון והם רוצים לעבור למבנה קבע במקום אחר בעיר. "זה קטן וצפוף. חילקו אותנו לשני מבנים נפרדים", מספרת אחת התלמידות.

"אני מבינה את התושבים", אומרת אם שבתה לומדת בבית הספר. "זו לא שכונה דתית, אך רק בגלל שזה היה המבנה היחידי שהיה פנוי העבירו את בית הספר לשם באופן זמני. זה לא היה אמור להיות ככה". עוד היא טוענת כי הציבור הדתי- חרדי בעיר מופלה לרעה בכמות כיתות הלימוד אשר מוקצות עבורו, והדבר משליך על איכות הלימודים של התלמידות בבית הספר ובינתיים המעבר למבנה קבע מתעכב. "היו אמורים לבנות להן מבנה קבע באזור שליד 'בריזה'. לפי מה שרואים בשטח, זה לא יקרה בשנה הקרובה. אנחנו מקווים שיהיה פתרון טוב יותר לבנות. זה  לא נעים להיות בצפיפות וגם אין מרחבים מוגנים במבנה הקיים. אומרים להן להיצמד לקיר הפנימי. זה זה לא באמת בטיחותי".

דיירי הרחוב מצידם אומרים כי יש גורמים חיצוניים המנסים בשנים האחרונות לשנות את אופי השכונה באמצעות השתלטות על מוסדות החינוך בה, בעוד שרוב תושביה הם מסורתיים וחובשי כיפות סרוגות. "מסתובבת כאן שמועה שעומדים לפתוח פה כולל", הם אומרים ומציינים כי רוב התלמידות של בית הספר כלל לא מגיעות מהאזור. "מגיעים אל בית הספר הזה מאזורים שמחוץ לחולון. מגיעים לכאן מבית דגן ומאזור בהסעות. עוד מעט לא נוכל לנסוע פה בשבת. הם ישביתו אותנו. ממש אתה רואה איך משתלטים פה על השטח. אוטוטו נהיה כמו בני ברק".

אם לאחת התלמידות סותרת את הטענה: "זה התיכון החרדי היחיד לבנות בחולון. החלופות האחרות הן לצאת מחוץ לעיר. אנחנו רוצות בתור תושבות חולון שיהיה מענה. אנחנו משלמים ארנונה כמו כולם ולא מקבלים את מה שמגיע לנו. אנחנו מתבאסים כשאנחנו רואים את כל בתי הספר החדשים שבונים למגזר החילוני. אנחנו מחכים בסבלנות ובינתיים הבנות שלנו נפגעות מזה".

אם כן נראה, כי שתי האוכלוסיות סובלות מהמציאות הקיימת. כעת נשאלת השאלה מתי ייבנה מבנה הקבע עבור בית הספר.

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "תיכון לווית חן הוא בית ספר עירוני ומרבית התלמידות שלומדות בו הן תושבות חולון. לקראת שנת הלימודים הבאה תתווסף כיתה אחת לבית הספר וזאת בשל הגידול בכמות התלמידות. מבנה לכיתה הנוספת הוצב בשטח שמוגדר כשטח חום שמיועד למבנה ציבור ולא בשטח ירוק. בעוד כשנתיים, עתיד התיכון לעבור למיקום חדש ברחוב ברקת. טבעי הדבר שבקרבת בתי ספר נשמעת המולת ילדים בשעות הבוקר והצהריים, והדבר נכון גם במקומות אחרים בעיר, בארץ ובעולם ואינו ייחודי לשכונה זו או אחרת. גן שקמה משמש כגן ממלכתי-תורני לילדי השכונה כבר כשבע שנים ובשכונה פועלים גם גני ילדים ממלכתיים, בהתאם לחובת העירייה לספק שירותים לכלל תושבי העיר".

לגבי התלונות על מחסור במרחבים מוגנים בבית הספר אומרים בעירייה: "בבית הספר לוויית חן לומדות 210 תלמידות, כאשר ל-120 מתוכן קיים מיגון שכולל ארבעה ממ"דים. יתר התלמידות (והצוות החינוכי שעימן) מתורגלות ופועלות על פי הנחיות פיקוד העורף לפיהן יש להימצא במרחב הכי מוגן שיש".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

7 תגובות
  1. אחד שגר שם

    מאז ומתמיד היתה השכונה בעלת אופי דתי מה הבעיה בזה רוב התושבים בשכונה שומרי תורה ומצוות מעשה מבורך כן ירבו אני לא מבין מה כואב לאנשים מאיפה השנאה הזו לאחר

  2. הרב הראשי

    ממש מזעזע שמדינה יהודית יוקם בית ספר חרדי גדולה בתוך שכונה !! חייבים להפסיק את ההתחרדות הזאת !!!

    תגידו אתם רצינים .?!!?!??!?!?!?! מה אנחנו בשואה !?!???!?!?!?!?!? מה הבעיה עם חרדים ?!!!?!? מי שלא נוח לו , יש את ארה"ב , צרפת , אנגליה , ברזיל , ארגנטינה , פרו הרבה מאוד ארצות שלא תראו אף חרדי בהם תלכו לשם !!!!!

  3. נווה ארזים

    דיי כבר נמאס כבר מהכפייה החילונית הזאת בכל מקום ..כל חולון אין אזו3 אחד אפילו שמתאים לאוכלוסיה חרדית הן מבחינת מןסדות לימוד ו/או מקומות פנאי ובילוי
    שכונת נווה ארזים הייתה מאז ומתמיד שכונה של רוב חרדי או שומר מסורת וגם פה מנסים להרוס תנו לחיות בשקט נמאסת כבר אנשים קטנים שרק מנסים להזיק ולעשות רע פשוט מזעזע

  4. גברי

    האמת אני אדם מסורתי ומתבייש בתלונות של התושבים, מה הקשר לעוד מעט בני ברק?! למה התלמידות האלה גרות שם?! אני גר ליד בית ספר חילוני ואין לי שום זכות (ובצדק) להתלונן, זה מגיע לכל אוכלוסיה, פשוט שנאה נטו לעזור לאחרים.

  5. אנון

    שיחזור החלאות האלה למאה שערים!
    פה מספיק אני שומע פה את הצרחות של בתי הכנסת בדרך לעבודה בבוקר. לא צריך עוד.

  6. נולי

    עצוב ממש- בחול נשמעות פחות הערות גזעניות…כשיהודים גרים שם.חיו ותנו לחיות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר