להכין סבון לבד בבית: ממלכת הסבונים של שרונה רפפורט

""אנחנו דואגים לאכול נכון ולהזין את גופנו במרכיבים בריאים וטבעיים – אז למה לא לעשות את אותו הדבר מבחוץ?". הסבונאית שגילתה את הסוד במהלך לימודי התזונה  

פורסם בתאריך: 11.5.19 14:06

הכל התחיל מלימודי תזונה, שם הבינה שרונה רפפורט, כיום סבונאית ומנחת סדנאות להכנת סבונים טבעיים, דבר או שניים על האופן שבו הגוף שלנו עובד. "במהלך לימודי התזונה נחשפתי לחשיבות השימוש בחומרים טבעיים בכל מה שנוגע לגופנו", מספרת רפפורט, בת 41, נשואה ואם לשלושה מחולון. "אנחנו דואגים לאכול נכון ולהזין את גופנו מבפנים במרכיבים בריאים וטבעיים כמה שאפשר – אז למה לא לעשות את אותו הדבר מבחוץ?".

התהיות הללו הביאו אותה לחפש דרכים לעשות לגוף טוב מבחוץ. במשך שנים היא למדה והתנסתה בתחומים שונים ברפואה אלטרנטיבית, תזונה טבעית וקוסמטיקה טבעית. "ראיתי את ההשפעה החיובית של השימוש בחומרים טבעיים על הבריאות שלי ושל משפחתי", היא מספרת, "והחלטתי לקחת את הכל צעד אחד קדימה". וזה בדיוק מה שהיא עשתה.

"כל אחד משתמש בסבון לפחות פעם ביום"

רפפורט, אשה סקרנית מטבעה שאוהבת לנסות ליישם רעיונות חדשים, החליטה להתנסות בהכנת סבון טבעי בעצמה בביתה. הכנת הסבונים הפכה במהירות להרגל ואף להתמחות, ובמשך שנים היא עסקה בהכנת סבונים טבעיים עבורה ועבור משפחתה וחבריה, ותוך כדי התמקצעה בתחום.

"התאהבתי בעולם הסבונים מהפעם הראשונה שהכנתי סבון", היא מודה, ומספרת שמהסבון הראשון היא כבר התחילה להתקדם עם הרעיון – חקרה, קראה, למדה ורכשה כלים וחומרי גלם. מאז היא לא מפסיקה לייצר סבונים טבעיים בריאים, נעימים, איכותיים, צבעוניים ויפהפיים, כאלה שלא רק תהליך ההכנה שלהם כייפי אלא גם הנראות שלהם קסומה והשימוש בהם ממכר.

"צברתי ידע רב ופיתחתי שיטה פשוטה ומהירה להכנת סבונים", מספרת רפפורט, "בסדנה אני מסבירה על כל חומרי הגלם, על האיכויות והיתרונות של כל אחד מהם, ובהמשך מכינים סבון שאפשר לקחת הביתה ולהשתמש בו. כל מי שעבר את הסדנה יכול להשתמש בידע ובכלים ולהמשיך להכין סבונים טבעיים בבית".

"אני מאמינה ששימוש בסבונים טבעיים הוא זכות בסיסית ולא מותרות", קובעת רפפורט, "בעידן שבו הבריאות תופסת מקום מרכזי בחיינו ויותר ויותר אנשים מבינים את החשיבות של שמירה על הגוף והחיבור בין גוף ונפש, הביקוש לסבונים טבעיים הולך וגדל. הרי כל אחד מאיתנו משתמש בסבון לפחות פעם ביום, אז למה לא להשתמש בסבון בריא, איכותי וטוב עבורנו, כזה שלא מכיל מרכיבים כימיים ותוספות מיותרות שיכולות להזיק לנו?".

לדבריה, בשוק קיימות שיטות שונות להכנת סבונים ומגוון עצום של חומרי גלם טבעיים שהטבע יותר משמח לספק לנו. היא עצמה מלמדת הכנת סבון טבעי בשיטה הקרה, וטוענת שברגע שמבינים את היסודות של הכנת הסבון – אפשר להתחיל להכין מיד. ואכן, במהלך סדנה שלה לומדים, משכילים, מתמכרים לריח הסבון, מתנסים בחומרי גלם שונים ובשילובים שלהם ויוצאים עם סבון ועם מדריך המאפשר ללמוד ולדעת כל מה שצריך על מנת להתחיל להכין סבונים טבעיים בבית.

"הכנת סבון בבית באופן עצמאי זה קל, חסכוני, בריא, יצירתי ומספק", מסכמת רפפורט, "ומעבר לפעילות עצמה – כל המשפחה זוכה להשתמש בסבון טבעי ובריא מעשה ידיכם".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

תגובה אחת
  1. אורלי פיטל

    הסבונים שלך מעולים! כל כל שמחה שהכרתי אותך

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר