שטח החניה שעליו נאבקים התושבים
שטח החניה שעליו נאבקים התושבים

מוטי ששון: "לא תהיה הדרה של ילדי החינוך המיוחד"

סערה: מאז פורסם נוסח מסמך ההתנגדות של תושבים להקמת בית ספר לחינוך מיוחד על שטח החניה, הרוחות מסרבות להירגע. ראש העיר חולון הגיב בחריפות ותושבי השכונה טוענים: "נעשה לנו שיימינג"

פורסם בתאריך: 28.5.19 18:17

סערה לאחר שנחשף ב"השקמה חולון" נוסח מסמך ההתנגדות של התושבים להקמת בית הספר של החינוך המיוחד על שטחי גני הילדים ומגרש החניה שברחוב משעול השוהם. בין השאר צוין  במסמך כי "הובא לידיעתנו שהעירייה פועלת במחטף בסודיות ללא פרסום כנדרש לדיירי הסביבה, כדי שגני הילדים במשעול השוהם יוסבו לבית ספר לחינוך מיוחד (מה שעשוי גם להוריד את ערך הדירות)". הדברים עוררו התקוממות רבה מצד תושבים.

בהמשך התייחס נוסח ההודעה למצוקת החניה שברחוב שתחריף לדברי הדיירים בעקבות בניית המוסד שיגרור את ביטול מגרש החניה. "מגרשי החניה הצמודים לגנים משמשים כיום כחניה לדיירי הסביבה ולא יוכלו לשמש יותר כחניה", כך נכתב.

לצד כתיבת מסמך ההתנגדות התקיימה בשבוע שעבר אסיפת דיירים כצעד ראשון לקראת פנייה לעירייה ונקיטה בצעדים משפטיים בעת הצורך. בינתיים מתברר כי במקרה הטוב בית הספר ייפתח רק בעוד שלוש שנים, מה שאומר שמגרש החניה ישמור על צורתו הקיימת בעתיד הנראה לעין. כמו כן, על פי תוכנית העירייה ימשיכו שני גני ילדים הקיימים לפעול במקום.



מאז שעלה הפרסום לכותרות, הרוחות מסרבות להפסיק לסעור. ראש העיר חולון מוטי ששון התייחס להלך הדברים ומסר ל"השקמה חולון" כי "בעיר חולון לא תהיה הדרה של ילדי החינוך המיוחד ואנו נמשיך לדאוג להם כמו לשאר ילדי העיר. הרוח העולה מדברי קומץ התושבים בנושא אינה מאפיינת את הרוח החולונית המחבקת את הילדים בעלי הצרכים המיוחדים".

חברת הכנסת קרין אלהרר ממפלגת יש עתיד התייחסה אף היא לפרסומים וצייצה בחשבון הטוויטר שלה: "הלב מתכווץ כשקוראים את האמירות קרות הלב והאטומות של האנשים הללו. קבלת האחר היא ערך עליון שצריך להוביל אותנו כחברה וכעם, בכל צעד ובכל תרחיש. מקווה מאוד שראש עיריית חולון יתייצב כנגד הצעד הנבזי והאכזרי הזה".

נוסח ההודעה הרגיז רבים מתושבי העיר, אשר גינו את תושבי הרחוב ביומיים האחרונים במרחבי הרשתות החברתיות: "מתביישת באותם תושבים על ההתנהגות שלהם", כתבה שירן, תושבת העיר, "ילדים חפים מפשע לא עשו דבר לאיש. גם להם מגיע להיות במסגרות כמו שצריך. הם לא מצורעים, הם ילדים שמגיע להם מה שמגיע לכולם. כאחת שבאה מבית עם אח מוגבל שכלית אני אומרת שהתושבים צריכים רק יום אחד ילד כזה כדי להבין את גודל הדבר ואז נראה את התגובה שלהם. תלמדו את הילדים שלכם קודם כל לקבל את האחר".

נחמה, תושבת נוספת, הוסיפה וכתבה: "בושה. עצוב ומקומם לקרוא דברים אלו. רק צרי לב ומחשבה מסוגלים להתנגד להקמת מסגרת לימודים לילדים מיוחדים". גיא, חולוני לשעבר, התייחס בין השאר לעניין מצוקת החניה וכתב: "ממש כואב הלב שלא תהיה לכם חניה. רחמנות. בושה וחרפה. איפה החינוך, הציונות, אהבת הזולת? הכל זרקתם בגלל חניה. אני מזמן עזבתי את העיר חולון וגר בבת ים עם מצוקת חניה פי שניים, אבל לעולם לא אעז להתנגד לבית ספר לחינוך מיוחד. הם לא מפגרים, הם ילדים חכמים מאוד עם מנת משכל גבוהה שיש להם הפרעות מסוימות. אני גאה לומר שגידלתי יחד עם אשתי פרחים לתפארת שאני גאה בהם".

אל מול הגינויים והגידופים, תושבי השכונה מגנים על עמדתם. ירדן, תושבת השכונה, מספרת כי "נכחתי בישיבה שהתקיימה השבוע. התכנסנו אך ורק בגלל מצוקת החניה. אני חוזרת הביתה בכל יום בשעה שש בערב, ואם לא האזור של החולות לא הייתי מוצאת חניה. לכל משפחה יש לפחות שתי מכוניות בבית אם לא יותר. בימינו מצוקת החניה גוברת, והנושא מחמיר ללא פתרון. במידה שיקימו בית ספר על החולות היחידים שיש לחנות, הם יגמרו את התושבים וכולם רק ירצו לברוח".

תושבת נוספת כתבה: "כולם פה מתייפייפים ומשתמשים במילים חינוך מיוחד, בושה וכו' ומנסים להראות כי מה שחשוב זה הילדים. הילדים כמו כל הילדים הם מעל לכל, אבל אם ייבנה בית הספר במקום אחר שבו אין תכנון עירוני גרוע ובו אין פקקים איומים, יהיה נוח יותר לכולם".

בשיחה עם "השקמה חולון" מסרו תושבי השכונה כי לטענתם הדברים הוצאו מהקשרם. "זה סתם שיימינג לכל התושבים שנעשה בלי הפסקה", הם טוענים, "אין לנו שום עניין נגד בית ספר לחינוך מיוחד, ואם זה היה בית ספר למחוננים או שכונת אוניברסיטה או כל דבר אחר – היינו מתנגדים באותה צורה. הבעיה שלנו זו החניה בלבד וזה הכל".

לגבי הניסוח השנוי במחלקת שהופיע במכתב השיבו התושבים כי מדובר בטעות. "בסופו של דבר אולי נעשתה טעות בניסוח, אבל גם אם היה מדובר בהקמה של שלוחה של אוניברסיטה הדבר היה מופיע במכתב", הם חוזרים ואומרים, "נעשתה טעות בתום לב של הניסוח. עושים שיימינג לשכונה שלמה בשל טעות קטנה בניסוח כי מדובר בבית ספר לחינוך מיוחד".

חרף הסערה והביקורת שבאה בעקבותיה, התושבים עדיין נחושים להיאבק בכוונת העירייה לבטל את מגרש החניה, מצפים להיפגש עם ראש העיר ואף גייסו ייעוץ משפטי. לדבריהם הם לא יישבו בשקט כל עוד שהעירייה לא תחזור בה מביטול מגרש החניה.

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "ייעודו של השטח, שאליו מתייחסים התושבים, אינו חניה והוא מיועד להקמת מבני ציבור ('שטח חום'). העירייה מאפשרת לתושבים לחנות בו באופן זמני עד שיוקם עליו מבנה. כל נושא הקמת מבנה לטובת בית ספר דרכים לחינוך מיוחד על השטח הזה, שפועל כיום במקום אחר בעיר, נמצא כרגע בבדיקה ובבחינה במשרד החינוך. בעירייה ממתינים לשלב ההכרה על ידי משרד החינוך ועד אז לא מקודם דבר. אם וכאשר יאשר המשרד את הקמתו של בית הספר, העירייה תחל בהליכי תכנון ובנייה כחוק, כולל שלב הפרסום בקרב התושבים, כמקובל. הם יוכלו להביע את התנגדויותיהם שיידונו בוועדת התכנון והבנייה. כמובן שגם יוצא היתר בנייה כחוק. לכן, כל הטענות על 'מחטף' ו'בנייה ללא היתר' מבוססות על שמועות שאין להן כל אחיזה במציאות. אם אכן ייפתח בית הספר הזה, הרי שמדובר במקרה הטוב בעוד שלוש שנים לפחות. כמו כן, גם אם ייבנה בית הספר, ימשיכו שני גנים לפעול במקום".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

תגובות

תגובה אחת
  1. סוזי

    אני מתבישת בתושבי עירי. אם היה לכם בן משפחה כזה הייתם מגיבים אחרת.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר