לא רוצה להגיד שלום לחיים: עזרו ליורם חביב למצוא תורם כליה

תושב חולון במרוץ נגד הזמן: "אני לא רוצה ללכת לדיאליזה. אני חושש מזה פחד מוות"

פורסם בתאריך: 7.7.19 13:48

בגיל 65 יורם חביב נאלץ לפנות לציבור בבקשה למצוא תורם כליה. "אני חושש מזה פחד מוות", אומר חביב.

הוא גילה רק לפני 10 שנים בגיל כי הוא נושא בגופו רק כליה. מאז הגילוי החל לשמור על אורח חיים בריא, אך באחרונה הרופאים בישרו לו כי בקרוב יצטרך לחיות תחת משטר של דיאליזה. זאת, לאחר שנמצא כי רק 14 אחוז מהכליה מתפקדת וכי לא נותר לנו אלא לעבור השתלת כליה.



בניסיון למצוא תורם, פרסם חביב בסוף השבוע פוסט מטלטל בפייסבוק, שבו סיפר על מצבו, וביקש לסייע לו להגיע לתורם. את הפוסט הקשה, הוא חתם במילים: "מיואש ומותש, אבל מטפח תקווה קטנה בלב (בזכות המשפחה שלי ויקריי שעוזרים לי לקום על הרגלים)".

חביב, אב לשלושה, בן 65 המתגורר בחולון, גדל בקיבוץ ברור חיל שבנגב המערבי. כל חייו הוא עסק בספורט, ומעולם לא חש בכל מגבלה פיזית.

אולם מסתבר כי הוא נולד ללא כליה אחת, דבר שגילה רק שנים מאוחר יותר. "באיזשהו שלב הכרתי מתנדבת הולנדית ועברתי לגור איתה בהולנד, במשך 25 שנה", הוא מספר, "עבדתי שם בבורסה לפרחים ושם הביטוח הרפואי הוא מאוד יקר. כשהגעתי לגיל 40 ביקשתי להיבדק, אבל אמרו לי שאין צורך כי אני בריא כמו שור. בגיל 50 שוב ביקשתי להיבדק, ואמרו לי שאין צורך. בגיל 55 התחלתי להתגרד בכל הגוף ואז עשו לי בדיקת דם וראו שלחץ הדם שלי גבוה. שלחו אותי לבדיקת אולטרסאונד, וכגילו שיש לי רק כליה אחת".

לאחר הגילוי החל חביב להקפיד על אורח חיים בריא, שינה את הרגלי התזונה וחל לעשות ספורט. "לפני שמונה שנים חזרתי לישראל, ונפגשתי עם פרופ' דורון שוורץ", הוא מספר, "הוא אמר לי שאני הולך להשתלה, אבל לא ויתרתי. הפרופ' אמר לי שהוא שולח אותי לדיאטנית, כדי שאתחיל לאכול בריא. אבל לפני שבוע הוא אמר לי שרק 14 אחוז מהכליה שלי מתפקדים".

בעקבות הבשורה הקשה החל חביב לנסות ולמצוא תורם בכל כוחו. "יש לי ילדים בהולנד שייבדקו בקרוב, ואני גם מחפש כאן בישראל תורם להשתלה", הוא אומר, "אני לא רוצה ללכת לדיאליזה. אני חושש מזה פחד מוות. בבוקר האנשים נראים חיוורים ומצומקים. זה לראות את האנשים מסכנים, לא מטופחים, עלובים ולא מסוגלים ללכת וזה פשוט להגיד שלום לחיים".

"אני יודע שאצטרך להיות כל חיי במעקב ולקחת כדורים, אבל זה עדיף מאשר לחיות בסימן שאלה קשה. אני מרגיש שאם אני מתחיל דיאליזה נגמרים החיים", הוא מוסיף, "אני בטוח שיקרה פה משהו טוב. אני מאמין שאנשים פה טובים".

המעוניינים לסייע במציאת תורם יכולים להתקשר חביב או לבת זוגו:

יורם חביב – 052-8235572

טליה בר אור: 054-4654481

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר