אילוסטרציה

מזוועות הקיץ: נוטשים את הכלב וממשיכים לחופשה

מנהלת עמותת גג לחיות בחולון, אטל רוזנברג: "כסף לחופשות יש, אבל כשמדובר בפנסיון לכלב, הכסף תמיד נגמר. נטישה היא מעשה אכזרי שהוא עבירה פלילית"

פורסם בתאריך: 2.7.17 16:51

אלפי כלבים ננטשים ומומתים מדי שנה בישראל. עיקר הנטישות מתרחשות בעונת הקיץ עם היציאה לחופשות משפחתיות בארץ או בחו"ל. רבים מהכלבים נזרקים אל הכביש הסואן בדרכה של המשפחה לנמל התעופה.

השבוע כבר ננטש כלב בעמותת גג לחיות בחולון ובהמשך התברר שבעליו נסע לחו"ל. אטל רוזנברג, מנהלת עמותת גג לחיות בחולון, חווה מדי קיץ את הדפוס המצער של בעלי כלבים: "אחוזי הנטישה עולים כחודש לפני החופש הגדול. כלבים רבים ננטשים על הכביש בדרך לשדה התעופה וכאשר הם רודפים אחרי מכונית הבעלים, רובם נדרסים על הכביש. חלקם נשארים פצועים ומדממים בשולי הכביש".

אטל מציינת עוד כי "מעבר לכך שמדובר במעשה אכזרי, הציבור צריך לדעת שנטישה היא עבירה פלילית. ניתן להגיש תלונה במשטרה בגין נטיש כלב וגם לתבוע את בעלי הכלב במשפט אזרחי", היא אומרת ומוסיפה: "זה מכעיס שאנשים מוציאים עשרות אלפי שקלים על חופשות, ואיכשהו הכסף תמיד נגמר כשמדובר בפנסיון לכלב. הפתרון ה'קל' הוא פשוט לזרוק אותם לגורלם".

התירוצים לנטישת כלבים הם רבים ומגוונים, אלא שטיול, חופשה רחוקה מהבית, מעבר דירה או כל שינוי בשגרת החיים אינם מצדיקים נטישה של חברכם ההולך על ארבע, זה שאוהב אתכם ללא תנאי. "כשאדם מאמץ כלב", אומרת אטל, הוא לוקח עליו אחריות לכל חייו. מי שלא מסוגל לעמוד באחריות זו, עדיף שלא יאמץ ולא יגרום עוול לבעל חיים. כלבים שבעליהם נטשו אותם בעמותה נטרפים מבכי ודיכאון. הם מאבדים אמון בבני האדם ופוחדים שינטשו אותם שוב. אין מראה עצוב מזה".

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר