צילום: יהונתן אשד

מנהיגת העתיד תלמד את ילדי חולון שיש גם משפחות אחרות

קים צורילוב, בת 17 מחולון, תקדם בשנת הלימודים הקרובה פרויקט החושף בפני ילדים סוגים שונים של משפחות, ומתוודה כמה הופעתה כשהודיעו לה הפרויקט אושר

פורסם בתאריך: 13.7.19 16:22

לא מזמן סיימה קים צורילוב מחולון את כיתה י"א, אבל שלא כמו בני נוער רבים, את חודשי הקיץ מנצלת הנערה בת ה-17 להכנות אחרונות לקראת הפרויקט הגדול שהיא מובילה, שביישומו תחל בשנת הלימודים הקרובה במוסדות החינוך בעיר. מדובר בפרויקט שמטרתו היא לעורר מודעות לסוגים שונים של משפחות בקרב ילדים קטנים, במסגרת ארגון LEAD שבו היא חברה שנועד לפתח מנהיגות בקרב בני נוער. וצורילוב, כך מתברר, היא מנהיגה אמיתית. 

בראיון ל"השקמה חולון" מספרת צורילוב על התוכנית השאפתנית, על החשש מפני התנגדויות של הורים לחשוף את ילדיהם למשפחות שונות מהמוכר להם ועל התגובות המרגשות שהיא מקבלת מילדים רכים, שכידוע בדרך כלל אומרים רק את האמת. 



במסגרת הפרויקט להעלאת המודעות לסוגי משפחות שונים ערכה קים צורילוב עבודת הכנה מעמיקה. לפני הכל, היא התנדבה בצהרון, שיחקה עם הילדים ובחנה אפשרויות לשילוב נכון של התוכנית. לצד בדיקת התגובות בשטח, בשבועות האחרונים היא נפגשה עם מנהלות בתי ספר יסודיים על מנת להכניס את הפרויקט שלה למסגרות חינוכיות בחולון, גייסה מדריכים, והמאמצים נשאו פרי: הפרויקט יעלה בשנת הלימודים הבאה ברחבי מוסדות החינוך בעיר. 

"ההתנדבות גורמת לי, מעבר לסיפוק העצמי, גם להוקיר תודה על מה שיש לי ועל האפשרות שלי להיות בצד הנותן", מסבירה צורילוב ומספרת על חשיבות הפרויקט: "בימינו יש המון סוגים של משפחות, הורים להט"בים, משפחות חד הוריות, משפחות שיש בהן בן משפחה עם מוגבלות ועוד שלל סוגים. פעמים רבות, בגלל חוסר בקיאות בנושא, ילדים מגיל צעיר יכולים להשתמש ברקע המשפחתי כמקור ללעג. הפרויקט שלי בא להנגיש את המידע ואת ערכי קבלת האחר לילדים בכיתה ב' באמצעות פעילויות ומשחקים". 

צורילוב מספרת ש"נפגשתי עם מנהלת בית ספר יסודי לצורך הכנסת הפרויקט לתוכנית הלימודים וגייסתי מדריכים, והוא צפוי להתחיל בשנת הלימודים הבאה. במהלך אבחון הצרכים לפרויקט התנדבתי בצהרון יחד עם ילדים בכיתה ב', קהל היעד שלי, כדי לאבחן אילו פעילויות יתאימו ליכולות הפיזיות והמנטליות שלהם".

ואיך קיבלו את זה ההורים לילדים? בכל זאת, לא כולם פתוחים לכל סוגי המשפחות.

"בגלל שהפרויקט לא נכנס באופן רשמי עדיין לתוכנית הלימודים, ההורים עוד לא היו ממש מודעים לזה אלא רק האחראים בצהרון. כמובן ששאלתי אם צריך ליידע הורים והם אמרו שההורים שולחים את הילדים לצהרון בידיעה שיהיו כל מיני תכנים. באופן כללי, כשנפגשתי עם מנהלת בית ספר יסודי היא אמרה לי שבית הספר עצמו מכיל הרבה סוגי משפחות, וגם שברגע שהפרויקט ירוץ – יהיה לו גיבוי מצד המחנכת. באופן כללי אני חושבת שאם הורים יתנגדו אנסה להסביר להם את מהות הפרויקט ואם הם לא יקבלו – הם לא יהיו מחויבים שהילד שלהם יהיה חלק מהתוכנית. שום דבר לא בכוח".

איך באמת מעבירים לילדים את המסר הזה?

"כשעשיתי פיילוט לפרויקט, בהתחלה סיפרתי לילדים משפטים על המשפחה שלי והם קבעו אם המשפטים הם אמת או שקר. אחרי זה עשינו סבב, וכל ילד גם סיפר משפט כזה על עצמו והצבענו אם זה אמת או שקר. בסוף השיעור כל אחד צייר משפחה והתנאי היה שאסור שיהיו שתי משפחות אותו הדבר. לפעמים הילדים באמת שואלים שאלות קשות כמו: 'למה יש לך רק אמא?'. היופי בילדים קטנים הוא שהם מאוד פתוחים. אף אחד לא היה נגד, הם רק היו סקרנים. אפילו היה ילד שצייר משפחה עם שני אבות ושני בנים והתלהב מהעובדה שזו משפחה רק של גברים".

והחל בשנת הלימודים הקרובה הפיילוט יהפוך לממשי וייכנס למסגרת הלימודים. איך את מרגישה עם זה?

"זה היה מפתיע שהודיעו לי שמאשרים לי את הפרויקט, כי לאחר הפגישה עם המנהלת יצאתי מהוססת משום שהיא שאלה אותי הרבה שאלות, אבל אני ממש שמחה על ההזדמנות שניתנה לי להוביל את הפרויקט, להיות המנכ"לית שלו ולהדריך בו".

קים תיקח השנה בפרוייקט  "Coca-Cola Wow 2019.הפרויקט כבר הפך למסורת וזאת בזכות הנתונים המספריים חסרי התקדים המצביעים על מעורבות גבוהה. בשנת 2018 נחתם הפרויקט עם 24,655 מתנדבים שהשקיעו כ-107,053 שעות התנדבות בכ-50,000 משימות של עשיית טוב.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

תגובה אחת
  1. אסף

    קים היקרה תלמידת ביה"ס אורט חולון. פרוייקט ראוי וחשוב , בעל משמעות ייחודית. תלמידה שחושבת מחוץ לקופסה ומביאה תובנות חשובות לגיל הרך בדברים שנראים לנו מובנים מאליהם. יישר כח.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר