"מרדימים את הילדים ויוצאים להופעה": להקת הרוק שמוכיחה – למוזיקה אין גיל

מה פירוש השם "מנדראג"? איך נוצר החיבור? האם מתכננים להוציא אלבום? והיכן תתקיים ההופעה הקרובה בחולון, תתחילו לשנן את השם

פורסם בתאריך: 17.8.19 16:10

מה משותף למנהל מפעל מתכות, עורך דין, מתכנת מחשבים, יחצ"ן ובעל עסק בתחום השיווק? "מנדראג" – להקת המחווה לרוק הישראלי והלועזי, המחברת בין להיטי רוק ישנים לנגיעות רגאי ומוזיקה עכשווית, רוצה להביא לקדמת הבמה בברים בישראל את המוזיקה החיה מזווית אחרת. 

חמשת חברי הלהקה הם המייסד אורי סופרו, בן 45, נשוי ואב לשלוש, בבוקר מנהל מפעל משפחתי לעיבוד מתכות ובערב המתופף; ניר איצקוביץ', בן 46, נשוי ואב לשניים, עו"ד נזקי גוף ובערב על גיטרת הבס; ארז אופיר, בן 44, נשוי ואב לשלוש, מתכנת ומנגן על הגיטרה; סאסי חתן, בן 33, נשוי ואב לילד, בעל עסק בתחום השיווק וגם הוא על הגיטרה וארקדי דייץ', בן 35 נשוי, בעל משרד יחסי ציבור במהלך היום ובלילה זמר הלהקה.



"בפעם הראשונה עלינו על הבמה לפני שנתיים בבר בדרום תל אביב. זה היה ערב להקות צעירות והיו שם לפחות שמונה להקות של בני נוער וילדים בגילאי 20-25, לכל אחד היה 15 דקות להופיע. הרגשנו שאנחנו 'זקני השבט' אבל אחרי שיר אחד הם לא נתנו לנו לרדת והבנו שהרוק עוד חיי ובועט", אמר ארקדי דייץ', זמר הלהקה. 

ייתכן כי הם האנטיתזה לרוקרים, במהלך היום נמצאים בעמדות בכירות, מנהלים עסקים ולקראת הערב, אחרי שהילדים הולכים לישון, נפגשים אחת לשבוע לחזרה או מופיעים על במה. פירוש השם המיוחד "מנדראג'" הוא מפורטוגזית – בלאגן. הלהקה המבצעת שירי מחווה לרוק הישראלי והלועזי, מדובר בקאברים ללהיטי רוק מכל הזמנים עם נגיעות רגאי ופאנק. 

איך קיבלו את זה במשפחות שלכם שככה באמצע החיים עשיתם שינוי?

"המשפחות מפרגנות בין סידור הילדים למשימות הבית יש לנו גם זמן לחזרה פעם בשבוע לפחות. המשפחות תומכות וזה לדעתנו הסוד לחיבור הזה ולהתמדה כמובן שגם הם מגיעים להופעות שלנו", אמר דייץ'.

איך התגובות מהקהל?

"הקהל שלנו מגוון יש בני 18 וגם בני 50 זה נורא מגוון בסופו של דבר האהבה למוסיקה מחברת את כל שכבות הגיל. ולא אנחנו לא עוף מוזר בנוף הברים למוזיקה אין גיל", הוסיף דייץ'.

מנדראג' הוקמה לפני שנתיים וחצי בחולון, החיבור הראשוני בין החברים נוצר על ידי אורי המתופף, חבר ילדות של ארז אליו הצטרפו ארקדי ושאר החברים. האהבה למוזיקה חייה חיברה ביניהם, "כל אחד אוהב להקה וסגנון מוזיקה קצת שונה ואנחנו מנסים להיות מגוונים ולהציע סגנונות שונים לקהל שלנו בין אם שירים ישראלים בין אם להיטים חדשים ובין אם זה רגאי", אמר דייץ'.

לדבריו, "הפלייליסט שלנו מורכב משירים שכל חבר להקה בחר לפי מה שהוא אוהב. כשאנחנו מופיעים אנחנו רואים את הקהל שמגיע לשמוע אותנו ומנסים תמיד להפתיע עם שירים שיתאימו לטעם של הקהל, אנחנו חושבים שזה הסוד, להיות מגוונים".  דייץ' הוסיף כי "אנחנו עושים קאברים בין אם זה לשירים של להקת בנזין ובין אם זה לבון ג'ובי או אביצ'י. הקהל שלנו אוהב לשמוע מוזיקה חיה ולנו זה עושה רק טוב".

להקת מנדראג' היא להקת קאברים בהגדרתה, אך כעת הם מחפשים להתפתח ומתחילים ליצור שירים מקוריים, "התחלנו בתור תחביב, היינו נפגשים בימי שלישי, עם הזמן הבנו שזה יותר מתחביב אלא אהבה. אנחנו לא מתפרנסים ממוזיקה וברוך השם יש לנו עבודות קבועות",סיפר דייץ'. "לכל אחד מאיתנו יש את החלום של להראות את הצד המוזיקלי שבו ולהיות מתוגמל על כך", סיפר בחצי חיוך.   

איפה אפשר לראות אתכם בקרוב?

"אנחנו משתדלים להופיע באופן קבוע למרות שלפעמים הזמן לא מאפשר לנו, יש חיי משפחה, עבודה אז אנחנו לא יכולים להיענות לכל הפניות. אבל שוב משתדלים להופיע כל חודש. אנחנו ממש חורשים את הארץ הינו באשקלון, הינו בבאר שבע, בחיפה, בתל אביב, ברחובות ועכשיו בחולון חוזרים להופעה שניה", סיכם דייץ'.

להקת מנדראג' תופיע בסוקולבסקי בר רחוב, ברחוב סוקולוב 45 חולון, ב-29 באוגוסט בשעה .21:00 במסגרת ההופעה יארחו את "להקת חברים", הכניסה חופשית. 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר