מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, בועידת החינוך בחולון

"מי שמצליח בחינוך זה מי שלא מקשיב למשרד החינוך"

יפה בן דויד טענה בועידת החינוך של ערי ישראל שאין הערכה למורים, "שכר הבסיס צריך להתחיל בתשע אלף שקלים"

פורסם בתאריך: 26.8.19 10:22

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, אמרה הבוקר (שני) בועידת החינוך של ערי ישראל שהתקיימה בחולון כי "מי שמצליח בחינוך זה מי שלא מקשיב למשרד החינוך – צריך לחשוב מחוץ לקופסא". ועידת החינוך התקיימה במרכז לתיאטרון בובות בהנחיית העיתונאית מירב בטיטו, לקראת פתיחת שנת הלימודים, לקחו בה חלק מובילי החינוך בחולון, בכירי הנהגת העיר, נציגי המורים וההורים ועוד.

הועידה עסקה במצבה של מערכת החינוך בעיר ובכלל, על כניסת עולם הטכנולוגיה והחדשנות לבתי הספר, לאן מועדות פניו של החינוך בישראל, התמודדות מערכת החינוך עם המכשירים הסלולריים, עולם הרשתות החברתיות והדברים שאתם חייבים לדעת על החינוך במאה ה-21.



בן דויד הוסיפה על תנאי המורים כי "הנושא הראשון זה נושא ימי מחלה והדבר השני זה נושא הפנסיה. האוצר לא משלם והמדינה לא משלמת את הפנסיה במאת האחוזים לציבור ההוראה. אנחנו מבקשים להפסיק את העוול של שנים רבות ומבקשים נוסחה פשוטה כך שכל עובד יוכל לדעת מה הפנסיה שלו. ביקשנו שתהיה נגזרת של השכר האחרון. בנושא ימי מחלה, על כל יום מחלה שנעדר, מנכים לו 1.4 יום אפילו יומיים, העוול ממשיך".

"צריכים להבין דבר אחד, שאנחנו בהסתדרות המורים תומכים וחושבים שחשוב מאוד שתהיה מעורבות של הורים בחינוך ילדיהם זה דבר הכרחי. ההורים חייבים להיות מעורבים אבל עם כל הכבוד להורים הם לא יכולים להתערב במערכת החינוך. כמו שרופא לא מתערבים לו בהחלטות, לא מערערים על החלטות הרופא", אמרה בן דויד.

לדברי בן דויד, "הרפורמה בחינוך המיוחד מתחילה כפיילוט בצפון. אמרתי הרפורמה הזאת הלוואי ואתבדה אבל היא בכייה לדורות. אנחנו בעד השילוב, ורוצים שיהיה מיטבי שהילד לא ייפגע. לוקחים ילדים במסגרות חינוך מיוחד, הם מקבלים את הסל התקציבי וכל המקצועות שצריכים לוקחים אותם כמובן את האנשים שהוכשרו לזה, מעבירים אותם למסגרות רגילות ששם המורים האלה לא הוכשרו לזה, מקצצים להם בסל התקציבי וחסרים בדרום למעלה מ-700 קלינאיות תקשורת. תראו כמה אנשי מקצועי חסרים".

"רק דבר אחד זה הצליח לעשות, לקצץ בתקציב. ברגע שאתה נותן לאגף התקציבים להוביל רפורמה אז ככה נראית הרפורמה. זו בושה וכלימה גם למשרד החינוך שהוביל אותה והביא את זה למצב שזה הגיע כיום. כולי תקווה שהרפורמה הזאת תכשל. הגיע הזמן שנגיע למדינה ונשים לה תמרור עצור, חברים נגמרה תקופה העבדות של עובדי ההוראה. מגיע לנו ואנחנו נקבל. פעם הייתה סמכות מורית. למה זה התדרדר? כי המדינה גרמה לכך. כי אם היום כל אחד יכול לחבוט בעובד הוראה ולהגיד כל מה שהוא חושב, גם בפייסבוק. אנחנו רוצים שכר התחלה לכל עובד הוראה יתחיל בתשע אלף שקלים", הוסיפה בן דויד.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, בועידת החינוך בחולון

משרד החינוך צריך לעלות את נתוני הקבלה למורים ולתת תנאים נוספים, לדבריה של בן דויד, "אם אני מסוגלת לבוא ולחנך ואני רואה את היחס של החברה בציבור עובדי הוראה למה שארצה להגיע למערכת הזאת. אם המדינה לא תתחיל להתעורר על עצמה וגם בחקיקה כי יש זכויות תלמיד ואין זכויות מורה המדינה צריכה לגבות את ציבורי עובדי ההוראה. מערכת החינוך צריכה לתת כלים למורה ורק אז יהיה ניתן לעלות סף ואנשים יעמדו בתור להיות מורה כמו פעם. השינוי צריך להגיע קודם כל  מהראש, ממשרד החינוך. לעת עתה שנת הלימודים לא תיפתח אם משרד האוצר לא יענה על הדרישות. בעזרת השם נעשה ונצליח".

 

בן דויד לא חוסכת ביקורת גם מהסתדרות המורים, "הם לא מנצלים את תקופת הבחירות. התחלנו בנושא של פנסיה וימי מחלה לפני שנתיים. מי מחכה שנתיים? ואנחנו מחכים ואנחנו מתדיינים במשך שנתיים.  על מה? על מה שמגיע לציבורי עובדי הוראה. קצה נפשנו בגרירת הרגליים. אנחנו נאלץ אם לא יענו לדרישות שלנו. לא לפתוח את שנת הלימודים. מי שמונע את זה, זה רק משרד האוצר".

בן דויד סיכמה, "אנחנו כולנו ציבורי עובדי הוראה, רוצים לפתוח את שנת הלימודים ומוכנים לפתוח אותה. אבל יחד עם זאת, אנחנו לא יכולים לתת למדינה הזאת שפשוט פוגעת בזכויות של ציבורי עובדי הוראה, ציבורי עובדי הוראה זה ההון האנושי של מדינת ישראל ולצערנו בשנים האחרונות מדינת ישראל מתייחסת בזלזול רב חוץ מדיבורים לא רואים מעשים, כדי שאיכות תישאר במקצוע ההוראה. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ראתה שלמעלה מ-28% מעובדי ההוראה עוזבים בשנים הראשונות את המערכת".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר