שר החינוך לשעבר, שי פירון, בוועידת החינוך

"אחת העוולות הגדולות – חינוך מקצועי לפריפריה"

שר החינוך לשעבר הסביר מה לדעתו הבעיות במערכת החינוך בישראל, "אנחנו חברה חרדתית ובלי אמון, אנחנו חברה שכל הזמן משווה"

פורסם בתאריך: 26.8.19 13:25

שר החינוך לשעבר, שי פירון, אמר הבוקר (שני) בועידת החינוך של ערי ישראל כי "אחת העוולות הגדולות בישראל הוא שחינוך מקצועי רק לתלמידים החלשים מהפריפריה". הועידה התקיימה באודיטוריום במרכז לתיאטרון בובות בהנחיית העיתונאית מירב בטיטו. בוועידה שהתקיימה לקראת פתיחת שנת הלימודים לקחו חלק מובילי החינוך בחולון, בכירי הנהגת העיר, נציגי המורים וההורים ועוד.



הועידה עוסקת במצבה של מערכת החינוך בעיר ובכלל, על כניסת עולם הטכנולוגיה והחדשנות לבתי הספר, לאן מועדות פניו של החינוך בישראל, התמודדות מערכת החינוך עם המכשירים הסלולריים, עולם הרשתות החברתיות והדברים שאתם חייבים לדעת על החינוך במאה ה-21.

  • אתה מתגעגע לפתיחת שנה כשר החינוך?

"אנחנו חווים את החוויה הזו כל הזמן. לקחתי את הבת שלי אל שנת שירות באשקלון, יש לי בת שמתחילה לנהל מדרשה של בנות. ה-1 בספטמבר זה סוג של ראש השנה, זה יום חגיגי, חינוך זה לא מסגרת. אני אגיד משהו משותף ומאוד חשוב. אחד הדברים המרכזיים שלא קרו מספיק זה שלא הצלחנו להסביר שמערכת החינוך היא לא ביבייסיטר אלא בית יצירה לנשימת האומה", אמר פירון.

שר החינוך לשעבר, שי פירון, בוועידת החינוך

  • אמרת את זה גם בתור שר חינוך, היית מחובר רגשית אל העסק הזה. בגדול הייתה לך כוונה לבוא אל התלמיד וזה השתנה מאז.

פירון טען כי "אני רוצה להגיד משהו, אנחנו צעירים נורא אבל גדלנו בעולם שלכל ילד היו שתי מגמות לבחירה: הומאנית וריאלית. בטלוויזיה היה לנו רק ערוץ, לעומת הילדים של היום שצריכים ללמוד לבחור. בכל סדרה נתונה כמות הבחירות שעמודת בפניהם זה משהו שאנחנו לא מכירים. עקב כך נוצרה בנאליות של למידה, במקום להיות אמיצים ולבטל חלק מהדברים".

"ילד לא מצליח לחוות משהו עמוק. כשהגעתי אל משרד החינוך היו מעל 40 טפסים של בגרות בשנה. במדינה לא מתקדמת כמו אנגליה יש חמישה טפסים, במדינה לא מתקדמת כמו צרפת יש 4 וטפסים ובשוויץ יש 18. למה זה קורה? כי אנחנו חברה חרדתית ובלי אמון, אנחנו חברה שכל הזמן משווה", הוסיף פירון.

לסיכום חלק פירון את הבעיה החמורה ביותר לדעתו במערכת החינוך, "אחת העוולות הגדולות בישראל היא שחינוך מקצועי הוא לתלמידים החלשים מהפריפריה. להגיד שהחינוך מקצועי זו הסללה זו שטות. בישיבת הממשלה שהצגתי את הרעיות שצרכים להיות בתי ספר מקצועיים טובים עבור ילדים מצוינים עם ידיים נפלאות. אז סילבן שלום אמר לי 'שהבן שלך יהיה פחח' שאלתי אותו איפה הבת שלך לומדת? 'בתלמה ילן' השבי. אז למה ללמוד כינור זו לא הסללה ופחחות כן?".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון כאן  והיו הראשונים לדעת.

תגובות

תגובה אחת
  1. שמואל אביזוב

    כמורה בבי"ס מקצועי בחולון לשעבר. אני מצדיק לחלוטין את דרישתו ואמירתו של הרב פירון. המדינה הפסיקה בשנות השמונים את החינוך המקצועי בעיקר בגלל שהוא יקר הרבה יותר מאשר החינוך התיאורטי. מי שהוביל את המהלך שהוא בכיה לדורות היה שר החינוך דאז פרופ' רובינשטיין. לטענתו אז למה צריכים חינוך מקצועי יקר. כאשר אפשר לסיים תיכון ולאחריו ללמוד כל מקצוע שירצה. טענה זאת לא עמדה במבחן המציאות כאשר הרבה תלמידים לא מצאו מסגרות מתאימות ונאלצו להתמודד קשה עם חומרים קשים שהזיקו לעתידם.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר