צילום: Syda Productions / shutterstock.com

יותר משליש מבני הנוער בחולון מודים: נוהגים ללא רישיון

לא שוללים נהיגה תחת השפעת אלכוהול, לא בטוחים שמסוכן לסמס בנהיגה או לציית לחוקים ברכיבה על אופניים חשמליים. מחקר אור ירוק חושף נתונים מדאיגים

פורסם בתאריך: 15.9.19 11:08

מחקר אור ירוק חושף נתונים מדאיגים: מעל שליש מבני הנוער בחולון ובבת ים מודים כי נהגו ללא רישיון.

מהנתונים עולה כי 38 אחוז מבני הנוער מחולון הודו כי נהגו ללא רישיון לעומת 41 אחוז מבתים, 58 אחוז  ציינו כי קיים סיכוי שהם ינהגו לאחר ששתו מנת אלכוהול לעומת 62 אחוז מבת ים ו-39 אחוז סבורים כי לא תמיד מסוכן לסמס בנהיגה לעומת 45 אחוז מבת ים.



המחקר שעליו מתבססים הנתונים כלל כ-50 אלף תלמידי כיתות י"א שהשתתפו בתוכנית "סינמה דרייב", אותה מפעילה עמותת אור ירוק בשיתוף משרד החינוך, בבתי הספר בארץ בשנת הלימודים תשע"ט. כמו כן, נאספו נתונים ממאות בתי ספר ברחבי הארץ החל מה-1 בספטמבר 2018 ועד ה-30 ביוני 2019.

המחקר כלל מעל 48 אלף בני נוער, מהם 54 אחוז בנות ו-46 אחוז בנים, כאשר 20 אחוז מהנשאלים הם בעלי רישיונות נהיגה, ו-70 אחוז מהתלמידים צפויים לקבל רישיון בשנה הקרובה.

הנתונים העולים מהמחקר שנוגעים לבני הנוער מחולון מדאיגים: 37 אחוז מבני הנוער מחולון סבורים שלא חשוב לחבוש קסדה ולציית לחוקי התנועה ברכיבה על אופניים חשמליים ו-32 אחוז חושבים שלא תמיד חשוב לחגור חגורת בטיחות במושב האחורי.

בנוסף, כשנשאלו מה צריך לעשות כדי שצעירים ינהגו אחרת, השיבו 33 אחוז מהנשאלים בחולון כי יש להעניק להם יותר כלים מעשיים לנהיגה נכונה ו-30 אחוז קבעו שיש להסביר מה העונשים הקבועים בחוק לעבירות תנועה.

על פי נתוני עמותת אור ירוק 25 נהגים צעירים נהרגו מתחילת שנת 2019 בתאונות דרכים, לעומת 24 נהגים צעירים שנהרגו בתקופה המקבילה בשנה שעברה.

בעקבות הנתונים מסר ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "נהגים צעירים הם אוכלוסייה בסיכון גבוה למעורבות בתאונת דרכים. אנחנו פועלים ביחד עם משרד החינוך, על מנת להגביר את המודעות ואת ההבנה כדי לצמצם את מספר הנפגעים הגבוה. חשוב לנו להטמיע את מסרי הבטיחות בגיל צעיר ולגרום לכך שבני הנוער יבינו את הסכנה בשתיית אלכוהול בנהיגה, רכיבה על אופניים חשמליים ללא קסדה, נהיגה ללא רישיון ועוד עבירות שהן פעולות מסוכנות שעלולות לעלות בחיי אדם".

קיטה מוסיף כי "במקביל, כדי להציל את הנהגים הצעירים מתאונות דרכים, המדינה חייבת למקד הסברה נרחבת בעיקר באמצעי המדיה שבהם הצעירים נמצאים כמו רשתות חברתיות וביוטיוב".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

תגובות

תגובה אחת
  1. אורן

    עד מתי ימשיך הגיהנום הזה גם להורים וגם לילדים שנהרגים ונפצעים קשה והגהנום שמתלווה להולכי רגל

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר