"הכי קשה זה להבין שאת במדינה זרה": עלתה לישראל בשם האהבה

שי התאהב ממבט ראשון ביפייפיה מרומניה, כשהחליטו להינשא השאלה שעמדה על הפרק - מי מהשניים יעזוב את חייו במולדתו?

פורסם בתאריך: 30.9.19 13:09

את חגי תשרי תחגוג השנה מיכאלה בביתה החדש בישראל, לצד בעלה שי בורדלי. השניים הכירו לפני כארבע שנים, כאשר עמדו בתור בסניף מקדונלד'ס בדיזנגוף סנטר. מיכאלה, שעבדה בשלוחת "אל על" ברומניה הגיעה ארצה לצורך השתלמות, ושי התאהב בה ממבט ראשון.



"משהו במראה שלה משך אותי", מספר שי. "היא נראתה ישראלית וחשבתי לעצמי, מה יש לי להפסיד וניגשתי אליה. החלפנו מספרי טלפונים וכבר באותה שבת נפגשנו ומאז נפגשנו בכל יום".

הקשר בין השניים התהדק וכאשר מיכאלה נאלצה לחזור לביתה ברומניה, הם החליטו לא לוותר למרות אלפי הקילומטרים שהפרידו ביניהם. "היינו מדברים בסקייפ ונפגשים מדי חודש, בכל פעם אחד מאיתנו טס לביקור", הם מספרים. האהבה חוצת הגבולות הובילה גם להצעת נישואין. "זה לא היה פשוט", הם מספרים. היא מרומניה, הוא מישראל, היה ברור שאחד מהם יצטרך לבצע שינוי משמעותי, לעזוב את ארץ מולדתו ולהשאיר מאחור את המשפחה והחברים. 

לבסוף, לאחר מחשבות רבות, החליטה מיכאלה לעשות את המהלך ולהגר לישראל. "הכי קשה היה להתעורר ולהבין שאת חיה במדינה אחרת", היא מספרת. "אבל לאט לאט הדברים מסתדרים וכמו כל דבר, את מתרגלת גם לזה שיש לך חיים חדשים".

אחד הקשיים הבולטים שעמד בפניה היה מכשול השפה. "העברית היא קשה" אומרת מיכאלה. שי מוסיף ומתאר את הקושי שלה. "בגיל שלנו קשה לעשות מעבר כל כך חד. מיכאלה אומרת שישראלים מדברים עברית מהר מדי, וגם מתלוננת שחסרה פה קצת תרבות ושלפעמים ישראלים הם חוצפנים. גם סגנון הנהיגה בכבישים כאן שונה עבורה". יחד עם זאת שניהם בטוחים שגם על זה היא תתגבר בסופו של דבר.

"זה לא היה קל. לא הבנתי את השפה והמשפחה. החברים שלי נשארו שם. אבל היום אני יודעת שכן, זה המקום שלי", אומרת מיכאלה. "יש לי עבודה נחמדה ומשפחה. אמא שלו ממש טובה אליי ואנחנו מתארחים אצלה בכל שישי ובכל חג". שי מחייך ומוסיף, "והמשפחה שלי אוהבת אותה יותר מאותי".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת.

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר