אחות מרפאת כללית מלי מיכאלי

בזכות התעקשותה של אחות בקופת חולים – המטופלת ניצלה

תושבת חולון שאובחנה בשלב המוקדם של סרטן השד, ניצלה בזכות התושייה של אחות סיעוד עקשנית במיוחד במרפאת כללית בנאות רחל: "במזל, הצלחנו לתפוס את המחלה ממש בתחילתה"

פורסם בתאריך: 29.10.19 15:55

"האחות מלי הצילה את חיי בזכות העקשנות שלה", מעידה חולת סרטן על מנהלת הסיעוד במרפאת כללית בנאות רחל בחולון, שבה טופלה.



אותה מטופלת, תושבת העיר בת ה-70, מספרת כיצד במהלך כל השנים, פעם אחר פעם סירבה להיבדק בתירוצים שונים. "אין לי זמן עכשיו, זה לא בשבילי, אני לא צריכה את זה, וכדומה. כל פעם היה לי תירוץ אחר להתחמקות מהבדיקות", היא מספרת.

אבל, למזלה של אותה מטופלת, מנהלת הסיעוד במרפאה, האחות מלי מיכאלי, החליטה להתעקש על ביצוע הבדיקות.

"אם מלי לא הייתה לוחצת עליי לבצע את הבדיקות, לא היו מגלים אצלי את סרטן השד, כי זה בכלל לא היה בראש שלי. היום בדיעבד אני מודה לה מאוד על התעקשותה, כי במזל, הצלחנו לתפוס את המחלה ממש בתחילתה".

זה קרה לפני כשנתיים. בבדיקות התגלה כי מדובר בסרטן השד. "לא הרגשתי שום דבר שונה בגוף שלי. הרגשתי קצת עייפה, אבל לא ייחסתי לכך חשיבות וחשבתי שזה סימפטום של הגיל או עייפות של החיים, בחיים לא חשבתי שיש לי סרטן בשד", מספרת המטופלת.

"נכון להיום, אני ממשיכה להיות במעקבים אצל הרופאים ומדי פעם אני עושה אולטרסאונד וממוגרפיה וכל הזמן אני עם היד על הדופק, זה אף פעם לא נגמר, לכו להיבדק".

כעת, שנתיים לאחר אבחון המחלה, מספרת המטופלת על התקופה הקשה שעברה.  "עברתי טיפולים מאוד קשים והבנות שלי דאגו לי מאוד. ניסיתי להרגיע אותן שאין מה לפחד ושאנחנו מאמינים בבורא עולם והכל יהיה בסדר, אבל זו תקופה שאני לא מאחלת אותה לאף אחד.

"ברוך השם, היום הוציאו לי את הגידול, כי הוא היה קטן מאוד למזלי, והכל בזכות האחות מלי שהתעקשה שאעבור את הבדיקות. בלעדיה, המצב היה הרבה יותר קשה".

אחות קופת החולים מלי מיכאלי בת ה-45, משמשת כיום כמנהלת סיעוד נאות רחל במרפאת כללית בחולון. "בכל פעם שהמטופלת הגיעה למרפאה, נדנדנו לה שהיא חייבת לעבור בדיקות לגילוי סרטן השד. הסברנו את חשיבות הבדיקה שהיא בדיקה שמצילה חיים, אבל המטופלת לא השתכנעה מספיק", היא מספרת.

"המשכתי ללחוץ עליה. בכל פעם שהיא הגיעה אלינו לבקש שירות, ביקשתי ממנה לבצע את הבדיקות. בסוף היא 'נשברה' ואז, ולרוע המזל גילינו שהיא חולה במחלת סרטן השד.

"היא בכלל רצתה לעשות את הבדיקה בשבילי, כדי שארד ממנה ואפסיק לנדנד. אבל לאחר שגילו את מחלת הסרטן בשד, היא הגיעה אליי בשנית עם זר פרחים ענק מודה לי על כך שהצלתי את חייה", מספרת מיכאלי.

"בסופו של דבר זה התפקיד שלנו", מוסיפה מיכאלי. "זו שליחות עבורנו להציל חיים. המון אנשים לא יודעים על כך, לא מודעים כמה חשוב לבצע בדיקות לגילוי מוקדם של המחלה, ועד כמה זה יכול להציל חיים. אני קוראת לכל מי שהיא מעל גיל 50 להגיע אלינו ולהיבדק, כדי שזה לא יהיה מאוחר מדי".

 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אחד מהסימטומים זה עייפות. שילשולים.כל הזמן רוצים רק לישון. טעמים משתנים.
    חייבים לבדוק גם עם צעירות מאוד

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר