תלונות על הזנחה. צילום: מירי וינטר

מי צריך 150 אדניות ברחבי חולון כשאין פינוי פחים?

עיריית חולון פיזרה 150 אדניות ברחבי העיר, אבל את תושבי שכונות נווה ארזים ונאות רחל, זה פחות מרשים

פורסם בתאריך: 10.7.17 10:05

עיריית חולון הציבה לאחרונה 150 אדניות  עם פרחי העונה ברחבי העיר ובדגש על רחבת העירייה, איי תנועה ורחובות ברקת, בגין וסוקולוב. אולם, על אף המאמץ הקוסמטי, יש לא מעט אזורים בעיר שבהם נראית עזובה והזנחה ולאור ריבוי התלונות, נראה שלעירייה יש עוד הרבה עבודה לעשות.

"אני מיואש. הפחים שבורים, זבובים ועכברים בכל מקום וזה בלתי אפשרי לחיות ברחוב הזה יותר", אומר תושב חולון המתגורר ברחוב סעדיה גאון. "הבניין הנטוש ברחוב נעשה מלוכלך יותר מיום ליום, החלטתי כבר למכור את הבית, אבל אנשים רואים את הזבל וההזנחה ופשוט בורחים מפה".

את טענותיו אלה הוא שוטח בפני ליאורה פור, ראש המשמר החברתי של חולון, שלדבריה מקבלת מדי יום תלונות מתושבים על ההזנחה הסביבתית בעיר. "ההזנחה הזאת נמשכת כבר יותר משנתיים", אומרת פור. "אמנם מנכ"ל העירייה החדש מנסה לטפל בנושא אבל זה לא קל כי המנכ"לית הקודמת התעסקה יותר בתרבות והזניחה את השכונות ואת מבני החינוך". נראה כי העירייה ממשיכה להשקיע בשיפוץ מבנים ובבינוי בזמן שמוקדי עזובה ולכלוך מכערים את פני העיר.

גם מירי וינטר, תושבת שכונת נווה ארזים, פנתה בתלונות על ההזנחה ועל אוזלת היד של תושבי השכונה. מירי משווה בין השכונות בעיר: "יש בעיר גינות יפות ומוצלות כמו גן הרצל, הגינה במניה שוחט, ברחוב אלי כהן ובארגן. לעומת זאת בשכונת נווה ארזים, אין הצללה בשום גינה. חורשת נווה ארזים מוזנחת והתחושה היא שמזלזלים בתושבים. במקום פחים, העירייה שמה שקים קרועים ובעמדות השקיות לאיסוף גללי כלבים, אף פעם לא תמצא שקית".

בשכונת נאות רחל מתלוננים התושבים על עזובה ועל ערימות אשפה הנערמות ברחובות. "חזרתי לשכונה אחרי 30 שנה", מספרת אחת התושבות, "ולא האמנתי עד כמה המקום הידרדר. גם המרכז נשאר אותו הדבר, כאילו נתקענו בשנות ה-80".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "רחוב סעדיה גאון מנוקה באופן שוטף שלוש פעמים בשבוע וגם האשפה מפונה באותה התדירות. מינואר 2017 (למעלה מחצי שנה) לא נפתחה אף פניה במוקד העירוני בגין פח שבור. גזם וגרוטאות מפונים בימים מוגדרים לפי אזורי מגורים  ומידע על ימי הפינוי פורסם כבר מספר פעמים ומצוי באתר העירוני. לצערנו, ישנם תושבים שמוציאים גזם שלא בימי הפינוי והפיקוח העירוני אוכף את החוק עליהם וקונס אותם. העירייה אינה יכולה לפנות גזם שלא בימי הפינוי".

עוד נמסר כי "גם שכונת נאות רחל, בדומה לשאר השכונות, מנוקה באופן שוטף והאשפה מפונה 3 פעמים בשבוע. בנוסף, עובד ניקיון קבוע מועסק בכיכר סירן מדי יום. לגבי המרכז המסחרי – למרות שמדובר בשטח פרטי, שהאחריות על תחזוקתו חלה על בעליו, העירייה מנקה את המרכז ואף דאגה לעמודי תאורה בשטח. בנוסף, הוגשו  קנסות כנגד מאכילי  היונים בכיכר וכן ניתנו הסברים לתושבים ותיקים שנמצאו מאכילי יונים על מנת לצמצם תופעה זו המלכלכת אותה מאוד. יצויין, כי העירייה הציעה לסוחרים, בעלי המקום, לסייע בשיפוץ המרכז, ואולם הם סירבו".

בנוסף נמסר מהעירייה: "לגבי נווה ארזים – לחלוטין לא ניתן להשוות את חורשת נווה ארזים  לגן ציבורי משוקם הכולל מתקני משחק והצללות. מדובר בחורשה ותיקה עם עצי אקליפטוס בוגרים ולבקשת תושבים הוגדר בה מתחם של מתקני כושר ומתקני משחק. במקום ישנה גם גינת כלבים פעילה ומתחמי מנגל לשימוש הציבור. מזה מספר שנים שהחורשה מתוחזקת באופן שוטף במסגרת פרוייקט יחודי על ידי בני נוער בסיכון. במקום יש פחים גדולים לאיסוף פסולת רבה של משתמשי הגן שכן פחים רגילים יתמלאו במהרה".

 

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר