מרכז סאדאב. צילום: דוברות איחוד הצלה
מרכז סאדאב. צילום: דוברות איחוד הצלה

לקראת אישור פינוי בינוי במרכז סאדאב: מה יהיה עם העסקים והאם הצפיפות תחריף?

לקראת האסיפה שבה תוצג התוכנית בעלי העסקים שיפונו חוששים ומתריעים מפני הגדלת הצפיפות והחרפת מצוקת החניה

פורסם בתאריך: 24.11.19 14:47

בעלי העסקים במרכז סאדאב צפויים להתכנס מחר (שני) בערב לאספה מיוחדת, שבה ידונו ויכריעו בשאלת הביצוע של תוכנית פינוי בינוי במקום. בעלי העסקים חוששים מההשלכות ומכך שמרכז ייהרס וייסגר למספר שנים. כמו כן, נראה כי כמה מהמתנגדים יגיעו לאסיפה ויביעו את מחאתם.

האספה הכללית נועדה לצורכי דיווח וקבלת החלטות בנוגע לפרויקט פינוי בינוי, שנציגות הבית המשותף של המרכז מקדמת בשנים האחרונות, מול רשויות התכנון והבנייה בעיריית חולון, זאת באמצעות משרד האדריכלים גולדשמיט, ארדיטי ובן נעים.

התוכנית, שפרטיה המלאים טרם פורסמו בפומבי, כוללת את הריסתו של המרכז המסחרי בן עשרות השנים הפועל ברחוב רבינוביץ', והקמת שלושה מגדלים מעל קומפלקס מסחרי חדש, בתוספת של שלושה מפלסי חנייה תת קרקעיים.



מרכז סאדאב משרת את תושבי קריית בן גוריון, אחת השכונות הגדולות בחולון, וכולל בתוכו עשרות עסקים מקומיים. בזמן ביצוע העבודות ייאלץ המרכז להיסגר למשך מספר שנים, והעסקים ייאלצו להעתיק את מקומם למקום אחר, שעדיין לא נקבע. כאשר כיום בשטח קריית בן גוריון פועלים שני מרכזים מסחריים, סאדאב ודר גת סנטר.

מלבד ההשפעה על בעלי העסקים, קיים חשש מצד התושבים מפני צפיפות שתגדל באופן משמעותי בעקבות הפרויקט.

העבודות צפויות להימשך מספר שנים, ויכללו הצבת יסודות חדשים. פתיחת המרכז המסחרי החדש צפויה להגדיל את שטחו, אך עדיין לא ברור כיצד תתבצע חלוקת השטח בין העסקים השונים והאם כמות בתי העסק תוגדל.

באסיפה הכללית שתתקיים מחר, בהשתתפות בעלי הזכויות במקום ונציגי הוועד, יעלו מינוי ניציגות ועורך דין שיפעלו מטעם בעלי הזכויות, הצגת התוכנית לפינוי בינוי במקום, פירוט העקרונות שגובשו על ידי נציגות המרכז להתקשרות עם היזם ואישור חברת אזורים כחברה היזמית של של הפרויקט.

יחד עם הבשורה על חידוש ורענון המקום שמביאה תוכנית זו, בעלי העסקים אינם  מסתירים את חששותיהם מפני הקשיים שכרוכים בה, לרבות פינוי ומעבר של כמה שנים אל מקום אחר.

"אנחנו עדיין לא יודעים אם התוכנית הזו תצא לפועל. זו תכנית גדולה וטובה של חידוש המקום, אבל אנחנו לא יודעים לאן נעבור בזמן העבודות, כי נצטרך לפנות את השטח, שעומד להיהרס לגמרי לפני הבנייה מחדש", אומר ל"השקמה חולון" אחד מבעלי העסקים במקום. "כבר כמה שנים שמדברים על התוכנית הזו, אז מחר באספה נראה איפה הדברים עומדים".

"הרבה בעלי עסקים חמים על זה. יש פה מצוקת חניה ורוצים לפוצץ את האירוע מחר", אומר בעל עסק נוסף במרכז," יש פה בעלי עסקים בשכירות שהשקיעו מאות אלפים ויפלו בין הכסאות, לאן הם ילכו? הם פוחדים שיכפו את זה עליהם".

"יש התנגדות בקרב התושבים כי יש פה צפיפות. המגדלים שייבנו יגבירו את עומס כלי הרכב על השכונה", הוא מוסיף, "מה יהיה עם התושבים? לדעתי התושבים יסבלו יותר מבעלי העסקים".

מנציגות ועד הבית המשותף של המרכז נמסר: "יש חשיבות לתוכנית הזאת. מדובר במרכז ישן בן עשרות שנים שחייב לעבור חידוש. יחד עם זאת, עוד לא התקבלו כל האישורים לפרויקט ונכון לעכשיו מדובר רק בתוכנית, ואנחנו עדיין לא יכולים לדעת מתי היא תצא לפועל. כולנו בעלי החנויות, שותפים לחששות לגבי מה יהיה, אבל בסופו של דבר חשוב לחדש את המרכז הוותיק והדבר הזה ישפיע על כולנו".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "בעלי החנויות, באמצעות משרד האדריכלים גולדשמידט ארדיטי בן נעים, פנו למינהל ההנדסה ביוזמה להרוס את המרכז המסחרי הקיים ולבנות במקומו קומפלקס חדש. הקומפלקס המוצע כולל שטחי חנויות, משרדים, מגורים , שטחים מבונים לצרכי ציבור, חניון תת קרקעי ופארק שכונתי".

עוד נמסר כי "התקיימו מספר ישיבות במינהל ההנדסה במסגרתן הובהרה עמדת העיריה, כי היא רואה בחיוב את חידושם והחייאתם של המרכזים השכונתיים, כחלק ממחוללי ההתחדשות העירונית. כן הובהר, כי תפיסתה של עירית חולון לגבי פרויקטים מעין אלו היא שנדרשת ראייה מערכתית כוללת שלוקחת בחשבון את צרכי השכונה ותושביה, לרבות בנושא בדיקה פרוגרמתית לשטחי הציבור הנדרשים , בדיקות תנועתיות ושטחים פתוחים. בהתאם לכך הנחה צוות התכנון העירוני את האדריכל מטעם הבעלים להציג חלופות שונות בדגש על התועלת הציבורית. יובהר כי טרם אושרו נפחי הבנייה, מספר הדירות והפרוגרמה למקום".

"ככל שתוגש תוכנית לחידוש המתחם ידרשו מגישי התכנית להציג בדיקות מקדימות לאיכות התכנון כאמור לעיל, וכן סקר חברתי והליך שיתוף ציבור . לאחר מכן התכנית תבחן ותידון על ידי הוועדה המקומית בהתאם להליכים הקבועים בחוק".

 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

3 תגובות
  1. סבא של תומר

    אסור לאשר.יש בעית חניה.בכל השכונה.אין סניף בנק אחד.עכשין שנרכז המיסחרי סאדב יהרס.לא יהייה סניף דואר.לא חניות.לא יהייה כלום.כל השכונה תיפגע.אסור לעיריה לאשר.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שידאגו גם לכבישי יציאה מהקרייה . העומסים של כלי הרכב בדרכי היציאה מהעיר פשוט בלתי נסבלים . להוסיף עוד ? מטורף!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר