מרכז סאדאב. צילום: דוברות איחוד הצלה
מרכז סאדאב. צילום: דוברות איחוד הצלה

הצעה לבינוי פינוי בסאדאב: ייבנה מתחם חדש ואחר כך ייהרס המרכז הישן

נציגות בעלי העסקים בחרו בחברה היזמית לפרויקט חידוש המתחם, וכעת בודקים חלופות בעקבות ההתנגדות לתוכנית לפינוי-בינוי

פורסם בתאריך: 21.1.20 11:57

באסיפה הכללית שהתקיימה לפני מספר שבועות במרכז סאדאב נבחרה הנציגות שגובשה לקידום הפרויקט בתמיכת כל המשתתפים. זאת לאחר חששות כבדים ומחאה שקמה בקרב בעלי העסקים שהתנגדו לתוכנית פינוי בינוי של המרכז, ואף טענו כי היא הוסתרה מהם על ידי הוועד. הנציגות כוללת בתוכה את מבעלי העסקים ואת בעל החניון של המתחם.

כמו כן, בחרו חברי האסיפה בחברת אזורים כיזמית של הפרויקט, ונבחר משרד עו"ד שייצג את בעלי הזכויות.



באותה אסיפה נבחרה נציגות חדשה מתוך בעלי העסקים אשר תפקידה לדון בפתרון לחידוש המרכז. גורם מתוך הנציגות החדשה סיפר כי ישנה חלופה נוספת שעלתה לדיון, לפיה תחילה יפונו העסקים אל שטח חדש שייבנה עבורם ולאחר מכן ייהרס המרכז הישן. "התוכנית הייתה פינוי בינוי", הוא מוסיף, "הרבה בעלי חנויות חשדו שהם לא ידעו לאן הם יתפנו. עלתה הצעה לבינוי פינוי: קודם כל ייבנה אזור חדש אליו יעברו העסקים ואחר כך ייהרס שאר המרכז."

בין המתנגדים לתוכנית פינוי בינוי המרכז היו לא מעט מתושבי השכונה שטענו כי מחמישה יביא לצפיפות וכאוס תחבורתי בתוך קריית בן גוריון. "האוכלוסייה של קריית בן גוריון התבגרה. היום יש כאן פחות תושבים מבעבר", מסביר אותו הגורם. לדבריו, דווקא מימוש התוכנית ובנייה של בנינים חדשים תביא לצמיחה של השכונה. כמו כן, הבהירה עיריית חולון כי התוכנית טרם אושרה.

הנציגות שנבחרה מתעתדת, בשיתוף עם חברת אזורים ומשרד האדריכלים המייצג את בעלי העסקים, לבחון עם רשויות התכנון בעירייה, את האפשרות לגבש חלופה מוסכמת להתחדשות עירונית של המרכז אשר תשרת את כל הגורמים הרלבנטיים, ובכלל זה, תושבי השכונה, בעלי העסקים והעירייה.



כעת בוחנים חברי הנציגות את כל החלופות לתוכנית חידוש המרכז. בכל החלופות שייבחנו עם העירייה תהיה הנציגות מחויבת למצוא פתרון שיבטיח את רציפות המסחר של בעלי הזכויות במרכז סאדאב. לאחר שתגובש חלופה מוסכמת עם העירייה לגבי אופיו של הפרויקט לחידוש המכרז הנושא יובא לדיון ולהחלטה בקרב בעלי הזכויות.

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר