מרכז סאדאב. צילום: דוברות איחוד הצלה
מרכז סאדאב. צילום: דוברות איחוד הצלה

פינוי בינוי מרכז סאדאב: הסוחרים פוצצו את האסיפה | צפו:

צפו במהומה שפרצה אמש באסיפה הכללית על עתיד המרכז המסחרי הוותיק בקריית בן גוריון

פורסם בתאריך: 26.11.19 15:26

בעלי העסקים במרכז סאדאב בחולון פוצצו אמש (שני) את האסיפה המיוחדת שדנה בשאלת הביצוע של תוכנית פינוי בינוי במתחם. במהלך האסיפה, לאחר שהוצגה לראשונה בפני בעלי החנויות התוכנית על כל פרטיה, החלה מהומה קולנית מצד המתנגדים למיזם.

כפי שדווח כאן ב"השקמה חולון", תוכנית מיזם פינוי בינוי של מרכז סאדאב, כוללת את הריסתו של המרכז המסחרי הוותיק בן עשרות השנים, הפועל ברחוב רבינוביץ' בקריית בן גוריון. והקמת שלושה מגדלים מעל קומפלקס מסחרי חדש, בתוספת של שלושה מפלסי חנייה תת קרקעיים. האספה הכללית אמש נועדה לצורכי דיווח וקבלת החלטות בנוגע לפרויקט פינוי בינוי, שנציגות הבית המשותף של המרכז מקדמת בשנים האחרונות, מול רשויות התכנון והבנייה בעיריית חולון, זאת באמצעות משרד האדריכלים גולדשמיט, ארדיטי ובן נעים.



על פי דיווחים מאנשים שהשתתפו באסיפה, התוכנית אשר הוצגה במלואה אמש, כוללת בנייה של ארבעה מגדלי מגורים, שלושה מהם בני 15 קומות ואחד בן 20 קומות. מתחתיהם יוקם מרכז מסחרי בעל שלוש קומות עם חניון בעל שלושה מפלסים. על פי הדיווחים מתוך האספה, האווירה החלה להתלהם, לאחר שנחשף בפני בעלי העסקים כי הוועד עבד על התוכנית במשך שש שנים, זאת ללא ידיעתם לכאורה.

בנוסף, בעלי העסקים המתנגדים לתוכנית, טוענים כי כאשר הפרויקט ייצא לדרך, הם, ששוכרים את החנויות במרכז, ייאלצו להתפנות מהמקום ולמצוא חנות אחרת, דבר הכרוך בלא מעט הפסד כספי. מן הצד השני, טוענים כמה מבעלי החנויות התומכים ביישום התוכנית, שלדעתם מדובר בפרויקט שיוביל לפריחת המרכז המסחרי בתוך כמה שנים.

בשיחה שקיימנו עם בעלי עסקים במרכז המסחרי, נראה כי רובם מתנגדים לתוכנית, ויש אף כמה קולות ראשונים שקוראים כעת לצאת למאבק, על ידי התארגנות רשמית של כל בעלי העסקים וייצוג משפטי. "אנחנו לא מוכנים בשום אופן שהתוכנית הזו תצא לפועל. אנחנו מעוניינים שכל בעל חנות ישקיע כסף בשיפוץ המרכז". מסביר גילי, בעל מספרה במרכז סאדאב.

יהודה מזרחי, בעל חנות ירקות במרכז מוסיף כי, "זה דבר שהתנהל לא בתום לב. שש שנים עושים את המהלך ולא מדברים עליו. יש פה בעלי עניין שדואגים לעצמם. אם היה אכפת להם הם לא היו נותנים לאנשים להיכנס לכאן ולהשקיע שני מיליון שקל בעסק ואז ללכת לאיבוד." אנחנו רוצים להדיח את הוועד שפעל שלא בתום לב ללא שיקוף ולבחור וועד חדש שייצג את בעלי הנכסים ואת השוכרים".

בעלי העסקים במרכז המתנגדים למהלך לא לבדם במאבק. במקביל החלו להתארגן דיירי הבניינים הסמוכים על מנת להגיש התנגדות לתכנית. בכוונתם לשכור עורכי דין ולמנוע מן המיזם לצאת אל הדרך. בימים הקרובים צפויה להתקיים אסיפה, בה ישתתפו נציגי וועדי הבניינים שברחוב רבינוביץ' ורחובות נוספים. כמו כן, הופצה עצומה עלה חתמו התושבים.

יפית שמואלי סביאן אשר עומדת בראש קבוצת התושבים המתנגדים מסבירה בשיחה עם 'השקמה חולון', כי התושבים נחושים להיאבק בתוכנית. "הגיעו המון נציגי וועדי בתים ואנחנו נקיים התכנסות בשביל לראות איך אנחנו מתקדמים. אנחנו נשכור עורכי דין", היא אומרת ומסבירה, כי היא ושאר הדיירים מתנגדים לתוכנית אשר יישומה ייצור עומס על השכונה.

מיזם פינוי בינוי מרכז סאדאב

תוכנית פינוי בינוי מרכז סאדאב

לדבריה, "קודם כל יש פה עומס. רחוב רבינוביץ' מאוד עמוס עם נתיב תחבורה אחד. תהיה פה בעיה אם יתווספו לפה המון משפחות. בנוסף, לדבריה התוכנית כוללת סלילה של כביש נוסף שיחבר בין רחוב רבינוביץ' לרחוב משה דיין, על חשבון גן הצנחנים.

"בנוסף הם מתכננים להוסיף כביש ראשי שיחבר בין רבינוביץ' אל רחוב משה דיין. זה למעשה להרוס את הגינה. אם אתה הולך לבנות ארבעה מגדלים: שלושה מגדלים של 15 קומות ועוד מגדל אחד של 20 קומות ושלוש קומות מסחר עם שלוש קומות של חניון תת קרקעי, אתה צריך לתת להם כביש גישה וכנראה שהעירייה מאשרת להם את זה".

בפנייה אל ועד המרכז המסחרי נמסר לנו כי הוא שולל את טענות בעלי העסקים לחוסר שקיפות. מעבר לכך סרבו להגיב בשלב זה.

מעיריית חולון נמסר בתגובה כי עדיין אין תוכנית.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

תגובות

2 תגובות
  1. יפה

    מתכננים שנים בסוף מוטי ששון עוצר הכל ! כמו פרויקט רחוב ראש פינה בחולון ! כבר כמה שנים תקוע בעיריה .

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר