צילום אילוסטרציה

המחסור בכוח האדם: אלימות קשה בגן ותלמיד תיכון על תקן מטפלת

הורים חסרי אונים: תלונות על אלימות מצד שני ילדים אינן מקבלות מענה, גם כאשר מדובר באירועים חמורים

פורסם בתאריך: 13.2.20 16:21

הורים לילדים בגן חובה בעיר, טוענים כי ילדיהם סובלים מאלימות מתמשכת מצד שני ילדים בגן. זאת, כך לטענת ההורים, כאשר צוות הגן אינו עושה דבר.

לטענת ההורים בגן בחולון, ילדיהם סובלים מזה זמן רב מאלימות המופנית מצד שני ילדים בגן. הם מוסיפים כי למרות שהבעיה מוכרת, צוות גן עומד מול המצב בחוסר אונים. "הילדים שלנו סובלים מאלימות יום יומית. הם מפחדים להיכנס לגן", טוענת אם לילד בגן, "דיברנו עם ההורים של הילדים, אבל דבר לא נעשה".



אותה האם מוסיפה כי "הם איימו על הבן שלי, תפסו לו את החולצה ומשכו לו את השיער. פעם זה קרה ממש מול העיניים שלי, כשבאתי לאסוף אותו. אחד משני הילדים היכה את הבן שלי ממש מול העיניים שלי והצוות שותק. הגננת לא עשתה כלום, ורק אמרה לי: 'אל תצעקי עליו'".

לטענת ההורים הבוקר (חמישי) התלוננה אם נוספת, לאחר שבנה חווה אלימות קשה בגן הילדים. "אחד הילדים השכיב את הבן שלה במרכז הגן, כשהילד השני נותן לו אגרופים", מספרת אחת האימהות.

אם נוספת לילד בגן טענה כי "אני כבר כועסת שאין טיפול בגן, ומכוונת להתלונן לרווחה ולפיקוח במשרד החינוך. הבן שלי חווה אלימות מתמשכת מילד בגן ולמרות שפניתי לאמא של הילד, אין שינוי. בעלי ראה באחד המקרים ילד מעיף כיסא לעבר ילד אחר".

 

בתוך כך, הורים לילדים במעון לגיל הרך בחולון, מתלוננים כי כבר כמה חודשים שמתקיימים בו אי סדרים ואלימות מצד הילדים. זאת בעקבות מחסור בכוח אדם. "מתחילת השנה יש לנו בעיה", טוענים הורים לילדים בגן, "ועד ההורים ביקש להגדיל את מספרן של המטפלות בכל הכיתות. בכיתת הבוגרים המצב הכי קשה, ישנן שלוש נשות צוות בלבד  שאחראיות על 33 ילדים. "מדובר בפעוטות, בני פחות משלוש, שרובם אינם גמולים".



עוד טוענים ההורים כי הנהלת המעון הוסיפה לצוות תלמיד תיכון במסגרת מחויבות אישית, אך לטענתם "הוא חסר ניסיון. יש בלגן בגן ולא מצליחים להשתלט על הילדים".

הורה אחר מהגן מספר שפנה להנהלה יחד עם הורים נוספים על מנת להוסיף אנשי צוות. לטענתו ההנהלה מערימה קשיים. "כל פעם שעוברים מסוכה ההנהלה נותנת עוד ריקושט". הוא אומר. לפני מספר שבועות, כך הוא מספר, אחת מנשות הצוות התפטרה ועכשיו יש שלוש בנות בצוות ללא תגבור.

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "במינהל החינוך מודעים לעניין ומקיימים בנושא היוועצות מקצועית שוטפת עם משרד החינוך. לעת עתה תוגבר הגן בסייעת נוספת".

מרשת קהילה ופנאי נמסר בתגובה: "בגן עובדות, על פי התקן הנדרש, שלוש מטפלות ותיקות ומנוסות שעובדות בגן כבר שנים. בנוסף, בין השעות 10:00-13:00 מצטרפת מטפלת רביעית. הגן מתנהל על פי סדר יום קבוע ומתוכנן הכולל פעילויות רבות וההורים מרוצים מאוד. פרט למקרה אחד (מתוך 33 ילדים בגן), בו אנו מטפלים באופן מידי ואישי מול ההורים, לא התקבלו תלונות על התפרעויות או אלימות של הילדים".

תגובות

3 תגובות
  1. עדן כהן

    בושה גדולה לכל ארגוני הנשים ומפעילי המעונות שלמרות הידיעה שהגיל במעונו. הוא קריטי בהתפתחות ילדים לא נעשה דבר ,ומעסיקים כל מי שמבקשת עבודה בדרך כלל נשים קשות יום ,ללא נסיון יידע ,ולעיתים רבות מגיעות לעבוד במעון כברירת מחדל,זהו המקום היחידי שבשל חוסר בכוח אדם כל דורשת עבודה מתקבלת.
    למרות כל הפרסומים על התעללות בילדים לא נעשה דבר .
    פנים עגומות ,של המערכת חינוך ושל משרד הכלכלה שלא עושה דבר בניגון

  2. מיכל

    יש חוסר בסייעות גני ילדים ובתי הספר וזה באור…
    כשיעלו את המשכורות, יהיו סייעות.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר