כן, זה פשוט להתקבל לעבודה: כך תעשו זאת

מכירים את השתיקות המביכות והדיאלוג המקרטע בראיון עבודה? יש דרך מאוד פשוטה לעבור את השלב הזה בהצלחה

פורסם בתאריך: 24.2.20 11:27

לא מעט מחפשי עבודה מכירים את תחושת התסכול: קורות החיים שנשלחים לא זוכים לכל היענות וראיונות עבודה שמסתיימים בדממה והיעלמות מהצד השני. הביטחון העצמי נחלש, הערך העצמי לעיתים נפגם ומעל הכול מרחפות ספקולציות שאין בהן באמת כדי להסביר מה קרה, מדוע לא חזרו אליכם.



כדי לעבור את המהמורות האלה, כדאי להתחיל מהבסיס. העבודה היא מרכיב נוסף במה שמגדיר אותנו, ולא פעם מתורגמת לתשובה לשאלות האם אנחנו מוצלחים, האם אנחנו טובים וכמה אנחנו שווים. לכן, כאשר אני פוגשת אנשים בתהליכי חיפוש עבודה, אני מבהירה להם אין מקום לתפיסות כמו "אני זורמת", "אני אגש לראיון העבודה ויהיה בסדר", אלא חייבים להגיע מוכנים.

ראיון עבודה הוא מפגש מרגש, לעיתים מלחיץ, שחייבים להגיע אליו לאחר הכנה קפדנית. מי מכם לא מכיר את הסיטואציה שבה אתם יושבים מול המראיין או המראיינת, שמבקשים מכם לספר להם על עצמכם.

מאחורי השאלה הפופולארית בראיונות עבודה, עומדת העובדה שהמעסיקים מבקשים לשכור לא רק עובדים מיומנים אלא כאלה שיהיה להם נעים בסביבת העבודה. לכן, התשובה לשאלה הטריוויאלית צריכה להיות ממקום של ביטחון, עם שטף דיבור, חיוך ומקצועיות.

עד השלב הזה עולות מספר דילמות: האם ללחוץ את היד למראיין או למראיינת; מה עושים במקרה שהמראיין חובש כיפה; מה להשיב כאשר מציעים לכם קפה; האם ללגום מהמים שמגישים לכם; האם מיד להתיישב או להמתין להזמנה ואיפה מתיישבים כשמדובר בחדר ישיבות.

ומה קורה כשמתחילה השיחה? גם אז לא מפסיקות הדילמות: האם לספר על הילדים; האם לפרט בנוגע למצבי האישי וכיצד פרטים מחיי עשויים לתרום להצגתי או שאולי ייפגעו בתדמית הראשונה שהתקבלה.

וישנה הדילמה הגדולה; הגיל. האם כדאי לספר בני כמה אנחנו. הרי תמיד יש סטיגמות: צעירים? תכף יהיו ילדים או שאין לכם מספיק ניסיון, מבוגרים? אולי אתם עייפים ולא מספיק "רעבים". וסליחה, האם זה בכלל לא חוקי לדבר על גיל או על מצב משפחתי וילדים?

ישנן לא מעט דרכים לעקוף את החשש ואת המהמורות שצצות במהלך ראיון העבודה. איך? שיעורי בית והכנה מוקדמת: מייצרים פתיח קצר ומעניין שמספר עלינו, שאנחנו מרגישים איתו בנוח ומאפשר למראיין להכיר אותנו.

אחרי גיבוש הפיתוח חשוב להתאמן ולתרגל באמצעות סימולציה עם אדם קרוב או מול המראה עד שדרך ההצגה הופכת לנינוחה עבורנו, כך כשניכנס לראיון יהיה לנו פשוט וקל להגיד: היי, נעים מאוד, שמי דנה, אני בת 43, אימא חד הורית לתאומות מהממות מראשון לציון. אני בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות, תואר שני בייעוץ ארגוני, תעודה של מאמנת אישית מומחית ומנחת קבוצות. אני מלווה מעל 15 שנה חברות בתהליכי גיוס ומשאבי אנוש ומכינה מועמדים ומועמדות בתהליכי חיפוש עבודה.

יש לכם שאלות נוספות לדנה? אתם מוזמנים לפנות ולכתוב למייל שכתובתו: [email protected]. הכותבת היא דנה פרץ, בעלת חברת שלבים הנותנת שירותי גיוס ומשאבי אנוש לעסקים ומלווה בכירים לקראת התפקיד הבא. 

 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

 

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר