צילום: pavelr / shutterstock.com
צילום: pavelr / shutterstock.com

לא רק במכולת של ממוקה: מזנון בית הספר "רושם" לתלמידים

הורים הופתעו לגלות שתלמידים יכולים לצבור חובות ולפתוח חשבון במזנון. אחרים דווקא מברכים על הגמישות

פורסם בתאריך: 20.2.20 15:11

הורים לתלמידים בבית הספר השש שנתי אורט חולון, הופתעו לגלות שילדיהם צברו חובות למזנון בית הספר.

לטענת ההורים המזנון שפועל בשטח בית הספר, החל לאפשר לתלמידים אשר אין ברשותם כסף, "לרשום" ולפתוח חשבון ובכך לקנות מוצרים בעלויות גבוהות יותר ובכלל לצבור חובות ללא ידיעת ההורים. כאשר הם אלה שנאלצים לאחר מכן לשלם את החשבון.



"זה לא תקין שנותנים לתלמידים לבצע רישום של קניות וצבירת חובות. הם פשוט 'רושמים', כמו במכולות של פעם. מדובר בניצול של תלמידים שמאפשרים לעצמם לקנות יותר. וכך, ילדים שאין להם אמצעים לשלם, רושמים כאשר גורמים להם לחשוב שזה בסדר", טוען אב לתלמיד בבית הספר.

עוד מוסיף האב כי "חוץ מזה שאין את אישור ההורים שנלאצים לשלם את החשבון, יש תלמידים שיכולים לנצל את המצב ולחייב תלמידים אחרים. אסור לרשום חובות לקטינים".

מנגד, ישנם הורים שמברכים על כך, ומסבירים כי כך יכולים תלמידים גם מעוטי יכולת להרשות לעצמם לקנות אוכל בשעות הלימודים. לטענת אותם ההורים בחלק מהתיכונים אף ישנו הסדר לפיו תמידים מסוימים אינם מחוייבים כלל על האוכל שהם קונים.

מנהל אורט חולון, שלומי גונן, מסר בתגובה: "מדובר בתלמידים מספיק גדולים שיש להם ערך ומודעות לכסף, כך שמי שרושם עושה זאת באחריות. הדבר נעשה כדי לא להשאיר אף אחד רעב, וראוי לומר כי באותה נשמה עשרות תלמידים שאין ידם משגת, מקבלים אוכל כל יום בחינם. זאת בצנעה ובמעקב של יועצות בית הספר. גם החוב שתלמידים משאירים הוא של שקלים מועטים ואין מדובר במאות שקלים".



תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר