אילוסטרציה. מי ירחם על ילדי הגן?

מכת חום: החשמל נותק ו-100 פעוטות נותרו בגן סגור ללא מזגן

הפסקת החשמל היזומה בשדרות ירושלים העמידה בסכנה עשרות תינוקות ופעוטות בגן. חברת החשמל: "העבודה מתבצעת לצורכי שיפור"

פורסם בתאריך: 17.7.17 13:30

נראה שגל החום העובר על ישראל בימים אלה אינו נוגע לחברת החשמל, שהחליטה אתמול בבוקר (יום א') על הפסקת חשמל יזומה בשדרות ירושלים בחולון. רבים מתושבי הרחוב נמלטו מבתיהם אל חללים ממוזגים, אך הפתרון הזה היה בלתי אפשרי עבור התינוקות והפעוטות בגן הילדים במקום, שהחשמל בו נותק בהפתעה גמורה. בגן שוהים מדי יום כ-100 ילדים בגילאי חצי שנה עד שלוש, והם נותרו ללא מיזוג אוויר וללא מאווררים והיו בסכנת התייבשות מוחשית.

ליה שיבר-אדיר, אם לפעוטה הלומדת בגן, שמספרת כי לא קיבלו כל התרעה או הודעה מוקדמת על הפסקת החשמל היזומה, פנתה מיד למוקד 103 אך למרות תחינותיה לנציגי חברת החשמל ואזהרותיה שהילדים עלולים להתייבש ולהיפגע, נאמר לה שרק בתום העבודות יחובר החשמל לרחוב. "כשפניתי למוקד 103 נאמר לי שאם אני מעוניינת להגיש תלונה, אז שאשלח פקס ואקבל תגובה במהלך שבעת הימים הקרובים. הסברתי שהנושא לא סובל דיחוי אך נפלתי על אוזניים ערלות ולאחר שהמתנתי במשך דקות ארוכות לשיחה עם מנהל מוקד 103, השיחה אף נותקה".

בסופו של דבר ולאחר מאמצים מרובים, הצליחה שיבר-אדיר לשוחח עם קרן קונפורטי מדוברות חברת החשמל, שנדהמה לשמוע כי מתבצעות עבודות ביום שבו החום שובר שיאים וכי עשרות פעוטות נותרו ללא מיזוג אוויר בשל כך. קונפורטי, בעזרת צוות הדוברות, דאגה להגעתו בתוך שעה קלה של מהנדס לגן ולחיבור הגן לגנרטור, כמקור חשמל חלופי.

"אם רק היו עוד נותני שירות כמו קרן לא היו כל כך הרבה תלונות על חברת חשמל", אומרת שיבר-אדיר ומוסיפה: "סוף מעשה במחשבה תחילה – מי בחברת החשמל מחליט לערוך עבודות תחזוקה בחודש יולי, בימי עומס חום קיצוני?! ומי היה לוקח אחריות על בריאות ושלמות הפעוטות בגן אם חלילה היו נפגעים?! אפשר למשל היה לדחות את העבודות לשעות הערב הפחות חמות".

 

חברת החשמל: בחום קיצוני, העבודות נדחות 

מחברת החשמל נמסר בתגובה: "העבודות מחויבות להתבצע על פי התכנון לאורך כל השנה לצורכי שיפור, תחזוקה והכנה לקראת החורף של תשתיות החשמל, וזאת כדי לספק חשמל זמין ואמין לאורך כל השנה ולמנוע תקלות ממושכות. בדרך כלל, בימי החום הקיצוני, נדחות העבודות, פרט למקרים שבהם מדובר בסכנה בטיחותית או בעבודות תיקון דחופות. כך לדוגמה, כל העבודות שתוכננו בשבוע שעבר נדחו לאור גל החום שהיה, ובוצעו רק עבודות דחופות. גם השבוע אנו מבצעים את המינימום ההכרחי. נעביר לבדיקה פנימית את המקרה הספציפי".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר