הפרשת החלה שנערכה לאחר הלידה

שנה אחרי שעברה לידה שקטה – האם הצעירה חובקת בן

אחרי שעברה לידה שקטה, ולוותה בחודשים האחרונים על ידי צוות המרפאה להריון בסיכון, לינוי הירשפלד ילדה בן בבית חולים וולפסון

פורסם בתאריך: 3.3.20 17:45

לינוי ואלעד הירשפלד מחולון חבקו בן בשבוע שעבר בן, שנולד בבית החולים וולפסון.
הולדת הבן אירעה כשנה אחרי שנאלצה לעבור לידה שקטה בבית החולים וולפסון. חוויה אותה מגדירה לינוי כקשה אך גם מעצימה.

"באחד באוקטובר לפני שנה עברתי לידה שקטה בשבוע ה-39 להריון", מספרת לינוי בת ה-27, "הגעתי אל בית החולים כדי לבצע לידה רגילה. כשהגעתי לשם בדקו אותי, ראו שאין מספיק פתיחה ושוחררתי הביתה".



לאחר מכן בערב חזרה לינוי אל בית החולים בעקבות דימום שהתגלה אצלה, אז בישר לה הצוות הרפואי כי לעובר שנושאת ברחמה אין דופק. "הם אמרו לי שאין דופק לעובר. שלחו אותי לבצע לידה רגילה, רק בלי העובר", אומרת לינוי, "זה קשה מנשוא. צריך את השליחים הטובים כדי לעבור את הלידה. זה רגע לא פשוט בכלל. בחדר הלידה היו אתי בעלי, אמא שלי, אמא של בעלי, אחותי והרבנית שמלווה אותי. זה היה רגע לא פשוט וקשה. אין לי דרך להסביר מה מתחולל במחשבה בראש ומה עושים. השאלה הראשונה ששאלתי הייתה איך אני יולדת".

לינוי ביקשה שלא לראות את העובר שנולד אחרי הלידה הקשה. "בחרתי שלא לראות את העובר. הוא הילד הראשון שלי לכל דבר תמיד. בחרנו לזכור אותו כמלאך. זו המחשבה שלי שהייתה באותו הרגע. אמרתי לעצמי שאני לא יודעת איך נראה מלאך ובדיעבד אני לא מתחרטת על זה. כי בשבילי הוא המלאך".

חודשים אחרי הלידה היו לא קלים עבורה. אז הייתה צריכה להתמודד עם קושי רב אחרי החוויה שעברה. יחד עם זאת, היה ברור לה שתיכנס שוב להריון ותביא ילד לעולם.

"פתאום הברכה 'לצאת עם ידיים מלאות' קיבלה משמעות אחרת. עברתי תקופה לא קלה והיה לי מאוד קשה", היא מוסיפה, "עד שההיריון השני נקלט לקח לי המון זמן. אבל אני בן אדם מאוד מאמין, וחיפשתי נשים אחרות שעברו את מה שעברתי, על מנת לשאוב כוחות ולהתחזק. הצלחתי גם להבין את הכאב".



אחרי מספר חודשים לינוי הצליחה להיכנס להיריון, ולוותה על ידי ד"ר ערן וינר והמיילדת דינה אורן מבית החולים וולפסון. גם הרבנית מיכל פרץ ליוותה את

לינוי. "הרבנית נתנה לי לאורך כל התקופה הלא פשוטה לווי ותמיכה. אני הולכת אחת לשבוע לשיעור תורה שלה. היא מלווה אותי חמש שנים", מספרת לינוי, "ד"ר וינר וגם דינה אמרו לי שתהיה לי חוויה מתקנת ושהם ישמרו עליי".

ואחר שמירת הריון, בשבוע שעבר נולד בנם של לינוי ואלעד. "אמרתי לד"ר וינר ודינה אורן שאלוהים ישמור עליי וזה חיזק גם אותם. המשפט הזה היה גם אצל ד"ר וינר, דינה והרבנית. פשוט כל הלידה היינו באווירה רוחנית ומרגשת ובירכנו את כולם. זו הייתה לידה שאני מאחלת לכל אחת. זו הייתה חווית לידה הכי משולמת שיכולתי לקבל". משחזרת לינוי ואומרת לסיום: "מה שחיזק אותי זה שהכול בידי שמיים. ברור שיש רגעים של שבירה ושאלתי למה זה דווקא מגיע דווקא לי, אבל אחרי הכל אמרתי שהכל היה שווה".

 

 

תגובות

תגובה אחת
  1. ג'ני (אמא של אורטל)

    לינוי המון מזל טוב!!!!!!!!! כמה שמחתי לקרוא את זה.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר