"אין תסריט בלהות, אבל יהיו חולים קשים וגם תמותה"

שישה חולי קורונה נפטרו בשבוע האחרון בוולפסון. למרות זאת, ד"ר זיו רוזמן מהיחידה לטיפול נמרץ בבית החולים, בטוח שאם כולם ישמרו על ההנחיות בחג הפסח יש סיכוי שננצח את הקורונה

פורסם בתאריך: 2.4.20 18:50

אתמול נפטר חולה הקורונה השישי מבית החולים וולפסון, לאחר שהיה מורדם ומונשם, במצב קשה. בסך הכל מאושפזים כעת בבית החולים, כפי שדווח כאן הבוקר, 22 חולי קורונה, בהם שני חולים במצב קשה מאושפזים בוולפסון, מורדמים ומונשמים, שמונה במצב בינוני ו-12 במצב קל. זאת, כאשר שני חולים החלימו ושוחררו ו-13 הועברו להמשך טיפול בבתי מלון.

המלחמה בבתי החולים על חייהם של חולי הקורונה נמשכת, כאשר רבים נושאים את עיניהם בדאגה לחג הפסח, המהווה את נקודת הזמן שתכריע האם הנחיות הסגר שהוטלו על הציבור אכן יביאו להיחלשות גל התפרצות המגיפה.

במקביל לעבודה מסביב לשעון, בימים אלו נערכות ההכנות האחרונות לקראת פתיחת מחלקת קורונה נוספת בבית החולים וולפסון, שתוכל לקלוט 60 חולים קשים ומונשמים במידת הצורך.

ד"ר זיו רוזמן מהיחידה לטיפול נמרץ בבית החולים, אומר כי הוא חש אופטימיות עם פתיחת המחלקה ביום ראשון הקרוב. "המחלקה החדשה מיועדת לקלוט עד 60 מונשמים במידת הצורך. אני, כמובן, מקווה שלא נצטרך להגיע לשם. היום עברתי במחלקה החדשה וראיתי שאנחנו מוכנים להתמודד עם חולים קשים, אלא אם יהיה תרחיש אימים שבו יגיעו הנה מאות חולים קשים. דבר שלא נראה לי שיקרה".

בבית החולים וולפסון התרחשו עד עתה שישה מקרי מוות של חולי קורונה. כל הנפטרים היו אנשים בגילאים מבוגרים, שסבלו ממחלות רקע. יחד עם זאת, גם כעת מצבו של אחד מחולי הקורונה, שמעון ששון בן ה-45, ללא מחלות רקע, ממשיך להיות קשה אך יציב.

ד"ר רוזמן מוסיף, ואומר כי לשמחתו הרבה בימים האחרונים חלה ירידה בכמות החולים הקשים לעומת כמות החולים הקלים המאושפזים בבית החולים וולפסון. "לשמחתי, בגדול מצבם של החולים הקשים אצלנו משתפר לשמחתי. בינתיים, יש לנו הצלחה עם חולה מנושמת שכבר נותקה ממכונת ההנשמה. החולה בן ה-45 מתחיל להראות סימני שיפור. ביחד עם ההצלחה המצב רוח טוב".

ובכל זאת נפטרו חולים
"אין כאן נסים ונפלאות. אנשים שמגיעים עם איזשהו סיכון לתמותה היו מתים גם ממשהו אחר ולאו דווקא מהקורונה. הסיכוי של בן אדם בן 90, עם דלקת ראיות, לחיות הוא קלוש".

"אם מסת החולים הזו הייתה מגיעה בבת אחת, הייתה יכולה להיות תמותה גבוהה. אני רואה דווקא מסה די גדולה של חולים שמגיעים אלינו והם לא קשים. אלה חולים שלא נמצאים בטיפול נמרץ ולא מונשמים. אבל עדיין יהיו אחוזים מסוימים של חולים קשים ותהיה תמותה. אני מקווה שזה יהיה מינימלי".

ד"ר רוזמן בטיסה לישראל

ד"ר רוזמן בטיסה לישראל

בימים האחרונים הוחמרו ההגבלות של הממשלה על השהות במרחב הציבורי. זאת, בניסיון לבלום את גל התפרצות הקורונה. התקווה שנאחזים בה אנשי מערכת הבריאות ובזהירות רבה, היא שהציבור יישמר להנחיות, ניתן יהיה לראות לאחר חג הפסח האטה מסוימת בגל ההתפרצות וההדבקות.

ד"ר רוזמן תולה תקווה בכך שלאחר לאחר חג הפסח נוכל לראות הקלות מסוימות על הציבור, ואומר בזהירות כי "המשמעת של האנשים בליל הסדר היא זו שתכריע האם המצב ישתפר".

"אני לא זה שמחליט מתי לצאת מהבתים או לא, אבל לעניות דעתי הצעירים יותר יצטרכו לצאת החוצה, כי אז הנזק הכלכלי יהיה גדול יותר מהנזק מהרפואי", הוא אומר ומוסיף כי "אני מקווה שהאנשים יישמעו להנחיות ולא יעשו את ליל הסדר בצורה המונית, אחרת אנחנו נהיה בגל שני".



"אני חייב לומר שחוץ ממה שקורה בבני ברק ובירושלים, אני באמת לא חושב שיש כאן תסריט בלהות שיתרחש. כרגע אנחנו עוברים את התקופה של ההדבקות בפורים".

כמו כן, ד"ר רוזמן מעריך כי ייתכן שנראה ירידה בקצב התפשטות הנגיף ככל שמזג האוויר ילך ויתחמם. "זה לא שבמקומות חמים יותר אין את הווירוס, אבל ראינו במקומות האלה שקצב ההדבקה היה איטי יותר. אני תולה תקוות בכך שכשיתחמם אצלנו, קצב ההדבקה ירד ואז נוכל לנשום לרווחה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר