ד"ר רוזמן בטיסה לישראל
ד"ר רוזמן בטיסה לישראל

הרופא מוולפסון שנלחם בקורונה: "חרד מהרגע שבו אצטרך להחליט את מי להנשים ואת מי לא"

ד"ר זיו רוזמן מהיחידה לטיפול נמרץ בוולפסון, מסביר כיצד הגיע חולה בן 45, ללא מחלות רקע וללא עישון, למצב קשה לאחר שנדבק בנגיף הקורונה

פורסם בתאריך: 26.3.20 16:35

בבית החולים וולפסון לא מפסיקים להיאבק על חייהם של חולי הקורונה. היום (חמישי) נפטרה חולת הקורונה, בת ה-91, שאושפזה במצב קשה בבית החולים, מקרה המוות השני בבית החולים בעקבות הקורונה, לאחר שביום שלישי נפטרה חולה אחרת, מלכה קבע בת 67 מבת ים. זאת, כאשר נכון להיום בבית החולים מאושפזים חמישה חולי קורונה במצב קשה, שלושה במצב בינוני וחמישה במצב קל.

מניין הנדבקים בנגיף הקורונה עולה באופן דרמטי מדי יום, דבר אשר מעלה את החשש מעומס על מערכת הבריאות שאף יביא לקריסתה. "המזל שלנו הוא שכמות החולים הרגילים קטנה באופן משמעותי. בגלל כל המצב הזה יש הרבה פחות חולי טיפול נמרץ. ואנחנו מתמודדים עם פחות חולים קשים", אומר ד"ר זיו רוזמן מהיחידה לטיפול נמרץ בבית החולים וולפסון.

"כל יום אנחנו עובדים מול הנהלת בית החולים כדי למצוא את האיזון הנכון להגדיל את התפוקה", הוא מוסיף, "החשש הוא שיגיע זרם חדש של חולים. ביומיים שלושה האחרונים יש עלייה בכמות החולים הקלים וגם הקשים. בינתיים אנחנו עומדים בזה לשמחתי. אני חרד מהרגע שאני אצטרך להגיע לרגע שאחליט את מי להנשים את מי לא".



בין החולים במצב קשה המאושפזים בוולפסון, גבר בן 45 במצב אנוש, על אף שלא עישן ואין לו מחלת רקע. החולה הגיע לפני שבוע לבית החולים וולפסון, וכבר ביום הראשון חובר למכונת הנשמה. אתמול חלה הדרדרות במצבו, והוא חובר אל מכונת אקמו – המחליפה את תפקוד הלב והריאה באופן זמני, במטרה לייצבו. הבוקר מצבו התייצב והצוות הרפואי עוקב בדריכות אחר כל התפתחות.

"הצורך במכונת לב ריאה הייתה דרמה בגלל שבבוקר הוא התנהג למופת ומצבו השתפר", אומר ד"ר רוזמן, "נכון להבוקר, הוא עדיין היה מחובר למכונת לב ריאה ויציב. אבל כבר נתקלנו בעבר בחולים שקרסו במכונה לב ראיה. החולה ממשיך להיות יציב ויש לו בעיה נשימתית".

בנוסף, במוצאי השבת האחרונה הוטסה לארץ תרופה ניסיונית עבור חולי הקורונה הקשים המאושפזים בוולפסון, שאותה קיבל גם החולה בן ה-45. "הוא אחד מהחולים שמקבלים את הטיפול הזה, אבל אין טיפול אחד שמוכח. יש את העניין לתת את הטיפול", אומר ד"ר רוזמן.

בניגוד לשאר החולים הקשים בבית בוולפסון, החולה מבת ים הוא רק בן 45 וללא מחלות רקע. עובדות שמעלות את השאלה האם הנגיף עלול לאיים גם על חייהם של צעירים ובריאים. על כך משיב ד"ר רוזמן כי "לא מדובר בהפתעה מוחלטת. לחולה יש השמנת יתר קלה עד בינונית, אבל בטח לא כזו שגורמת לתחלואה נשימתית. אנחנו כן ציפינו שאחוז מסוים מהצעירים יקבל את המחלה בצורה קשה".

עם אשפוזו, נכנס החולה אל תוך אגף מיוחד בבית החולים וולפסון, רחוק מבני משפחתו ונאסר עליהם ליצור עמו כל מגע. כל ידיעה חדשה על מצבו של קרובם מגיעה דרך הרופאים שמהווים עבורם את צינור המידע היחיד. "אני חושב שחלק מהקושי הוא שהמשפחה לא יכולה להיות לצדו והם צרכים לסמוך עלינו בעיניים עצומות", אומר ד"ר רוזמן, "אנחנו מדברים אתם על בסיס יומי והם מבינים שהוא מטופל טוב. נשאר להם לקוות לטוב".

 

בתוך כך, ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, חשף את שמו של החולה, לאחר שכתב בדף הפייסבוק שלו: "בת-ימים, אנא התפללו לרפואתו של שמעון בן רחל, תושב העיר בן 45 שחלה בקורונה ומצבו מוגדר כעת קשה מאד. שוחחתי עם משפחתו, חיזקתי אותם בשם כולנו, והבעתי תקווה שנתבשר בשורות טובות. אנו מסייעים להם מסביב לשעון. לבקשתם, אני קורא לכולנו להקדיש את תפילותינו לרפואתו: שמעון בן רחל, לרפואה שלמה, אמן".

 

 

תגובות

תגובה אחת
  1. תרופה ניסיונית לקורונה? לא שקלתם שזה מה שיכל להרוג אותו? המממ...

    נראה לי כרגיל יש הרבה פרטים חסרים.
    בסופו של דבר הרופאים עושים את עבודתם ושאפו ענק.
    אבל מה פשר התרופה? האם קיבלו אישור ממישהו לתת לו אותה? וגם אם כן האם שקלו שיש, קשר? נראה בעל זאת אסור להתעלם.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר