סבתא גיטה

מתכון: דודי טל מתגעגע למפרום של סבתא גיטה

משבר הקורונה והשהות הארוכה בבית מעוררים לא מעט געגועים לעבר. מתכון עם הרבה אהבה, כשר לפסח

פורסם בתאריך: 7.4.20 18:53

הזיכרונות לא מרפים, ובמיוחד בימים אלה. שנים רבות סבתא גיטה ז"ל היקרה הייתה עושה מפרום בכל יום חמישי. ואני – כמעט תמיד הגעתי כדי לעזור לה לטחון את הפרודוקטים במיקסר: את הירק הירוק, הבצל, נתחי הבשר, חתיכות הלחם שהיו מהולות במים ונסחטו, את תפוחי האדמה והשום.

סבתא גיטה הייתה מכניסה הכל לקערה אחת, מערבבת, מוסיפה את הטא'צ האישי ששמור רק לה ואז – מתפנה לחתוך את תפוחי האדמה לכיסים.

המהלך הבא: סבתא גיטה ממלאת את תפוחי האדמה בתערובת שהרגע עשינו, מקמחת, טובלת בביצה ואז – מטגנת לכמה דקות. ריח הטיגון היה מופץ לכל עבר ו"מתלבש" על כל חדרי הבית שלה.

כעת פונים להכנת הרוטב, שהתבשל לאטו על הגז, אליו הוכנסו המפרומים, ואז בסינרגיה – הם יצרו את המאכל של שישי בצהריים. המאכל המדהים הזה התיישב לה בול על הקוסקוס, ונחטף הרבה לפני שמישהו הספיק לומר "אני".

האמת – באופן אישי, אני פחות מתחבר לשום וירוק, אז עשיתי את המפרום של סבתא גיטה באופן קצת שונה. קבלו את הגרסה שלי למתכון המנצח:

 

 

המצרכים למפרום:

3 תפוחי אדמה גדולים

רבע קילו בשר טחון בקר טרי

רסק עגבניות

עגבנייה אחת חתוכה לקוביות קטנות

בצל קטן חתוך לחתיכות קטנות

כף פפריקה

כף חוויאג'

כף תבלין לגריל

אופן ההכנה:

בקערה שמים את הבשר, הירקות והתבלינים, מערבבים טוב טוב שכל הטעמים ייספגו. את תפוחי האדמה חותכים לפרוסות דקות, ויוצרים כיסונים שמיועדים למילוי בבשר.

את כיסוני תפוחי האדמה שיצרנו ממלאים בתערובת הבשר, העגבניות והבצל – ומניחים בצד.

בקערה נוספת טורפים שתי ביצים, רסק עגבניות ומעט מלח ובקערה שנייה – שמים כוס קמח מצה. את תפוחי האדמה הממולאים טובלים בביצה ואז בקמח. מניחים לטיגון קצר שלמעשה סוגר את הבשר בתוך תפוחי האדמה.

 

המצרכים לרוטב:

עגבניות חתוכות

רסק עגבניות

כף פפריקה מתוקה

כף סוכר (או סוכרזית)

בצל חתוך לקוביות

מים לפי הצורך.

הכנת הרוטב:

שמים בסוטאג' עמוק את העגבניות החתוכות והבצל ומרככים אותם בבישול על אש בינונית. אחרי כרבע שעה, מוסיפים את רסק העגבניות, התבלינים והמים – ומביאים לרתיחה. כשהכל רותח, שמים את המפרומים בסיר מכסים מלא מים ומנמיכים את האש ל-30-35 דקות נוספות. זה מוכן כאשר נועצים מזלג בתפוחי האדמה ומרגישים שהם רכים.

מניחים לסיר להצטנן מעט ואז מגישים – או לחילופין: כמו שאנחנו עשינו, מכניסים למקרר כדי שיספוג את כל הטעמים לפחות ל-24 שעות.



תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר