הסרטון שעורר סערה: מה קרה בתקרית האלימה בח-300? צפו:

רוכב האופניים טוען לאלימות קשה מצד השוטרים. המשטרה: "גרסתו שיקרית. הוא ביצע עבירות וברח". כך זה נראה:

פורסם בתאריך: 16.4.20 17:10

הסרטון הזה עורר תגובות רבות מכל עבר: שוטרים עוצרים בכוח את איתי אחוון בן ה-30 שרכב על אופניים ברחוב האלוף אהרון יריב בשכונת ח-300 בחולון. איתי טוען לאלימות קשה ביותר מצד השוטרים שלא לצורך, ובמשטרה מבהירים: "שוטרים ביקשו ממנו להזדהות אולם אז, החליט רוכב האופניים לברוח מהמקום בניסיון להתחמק מאכיפה ולמעשה – המשיך בביצוע העבירה ואף החמיר אותה".



התקרית האלימה התרחשה ביום ראשון האחרון, סמוך לשעה 16:00 בשכונת ח-300 בחולון. בסירטון ניתן לראות את השוטרים מגיעים אל איתי במהירות בנסיעה בניידת, יורדים מהרכב ואז – שוטר יס"מ דוחף את איתי אל החומה והשוטר השני תופס אותו בכוח. אחר כך, שניהם דוחפים אותו בכוח ומכניסים אותו לניידת. "בתוך הניידת הם שאלו אותי למה ברחתי. השבתי להם שכלל לא ברחתי", אומר איתי. לדבריו, הוא הגיש תלונה למחלקת חקירות שוטרים ומאז האירוע הוא לא ישן, נמצא בחרדות ובלחץ נפשי גדול וכמו כן – חושש שיתנכלו לו בשל פרסום הסרטון.

איתי מספר שכלל לא נחקר בגין האירוע, ושוחרר מיד לאחר שקיבל דו"ח: "האירוע התרחש 100 מטר בערך מהבית שלי, ליד בית מרקחת בו רציתי לקנות תרופה. בדרך עברו לידי שוטרי יס״מ שרצו שאעצור ואני, מהפחד של הגישה המאיימת של 'בוא בוא רגע' של השוטר, אמרתי לו 'אני הולך הביתה'. עשיתי פרסה לכיוון הבית מרוב פחד, כי לא רציתי להסתבך".

בהמשך ולאחר כמה עשרות מטרים, לטענת איתי וכפי שרואים בסרטון – השוטרים עצרו אותו: "עצרתי כי ראיתי שהם רודפים אחריי. הרכב שלהם פגע בי והשוטר נתן לי אגרוף לראש והפיל אותי. שני שוטרים יצאו מהרכב כמו חיות שרואות טרף, הרימו אותי, קיפלו אותי ודחפו אותי לחומה. לאחר מכן, הם העלו אותי לניידת וכל זה קורה תוך כדי שאני זועק מכאבים. רחוב שלם ראה את זה, לא התנגדתי וביקשתי מהם שיחדלו להכאיב לי. אמרתי להם שהם שוברים לי את היד, שאני לא מתנגד, אבל הם הפעילו עלי את מירב כוחם כאילו אני מחבל מתאבד".

את הדרך למחסום המשטרתי הקרוב איתי זוכר היטב: "כל החלונות מושחרים כולל וילונות, ואני לא מאחל לאף אחד להיות שם בתוך ניידת כזו. השוטר ניכנס איתי לניידת כאשר אני רועד, תפס ביד אחת בחולצה שלי וביד השניה הרים עלי אגרוף ואמר לי 'מילה אחת, ואני שם לך בוקס לפנים'. פחדתי אפילו לנשום. הרגשתי שהדבר הכי קטן יכול לעלות בחיים שלי וכל זה מתרחש כאשר אני בשוק ועם כאבים איומים".

השוטרים הורידו את איתי במחסום המשטרתי בסמוך למדיטק, והוא ממשיך ומתאר: "הוציאו אותי מהרכב כמו סמרטוט ונפלתי ארצה סובל מכאבים קשים, מסחרחורת, משוק טוטאלי. סביבי היו עשרה שוטרים שצחקו עלי והשפילו אותי. ביקשתי שיזמינו אמבולנס אבל התגובה שלהם הייתה 'תזמין אתה, זה לא מעניין אותנו'. בסוף התפניתי באמבולנס והחשש הוא שיש לי קרע בשריר בכתף".

בסיום האירוע, איתי נטל את מכשיר הנייד שלו וצילם את השוטרים שעצרו אותו. לטענתו, אחד השוטרים איים עליו שלא יפרסם את הסרטון.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "תיאור האירוע רצוף אי דיוקים שעולים עד כדי עיוות המציאות לחלוטין. בניגוד לנטען, רוכב האופניים החשמליים נתפס במרחק של כמה מאות מטרים מביתו כשהוא מבצע עבירות תנועה – רכיבה על המדרכה וללא קסדה. השוטרים שהבחינו בו ביקשו ממנו להזדהות, אולם אז החליט רוכב האופניים לברוח מהמקום בניסיון להתחמק מאכיפה ולמעשה, הוא המשיך בביצוע העבירה ואף החמיר אותה".

במשטרה מוסיפים ומבהירים כי, "בתוך זמן קצר, אותר החשוד על ידי השוטרים ונעצר לאחר שנחסם באמצעות הרכב המשטרתי תוך שימוש בכוח. לצערנו, מסכת השקרים לא הפסיקה כאן שכן בתוך הרכב, טען האזרח בפני השוטרים שהוא מתנדב במשטרה – מה שנבדק והתברר כשקר".

עוד נמסר כי "לאחר שנרשם לחובתו דו״ח בגין הפרת התקנות לשעת חירום ודו״ח תנועה, הוא שוחרר לדרכו. אז, הוא החליט להתנקם בשוטרים שביצעו נגדו את האכיפה כחוק, באמצעות איומים שונים, סילוף המציאות ושיימינג בוטה ופסול ברשתות החברתיות. לצערנו, בשעה ששוטרי ישראל פועלים במסירות ומסכנים את חייהם למען בריאות הציבור ובכדי להציל חיים, יש מי שבוחר לזלזל בחוק ובמי שפועלים לאכוף אותו".

 

תגובות

4 תגובות
  1. טל

    כן לשוטרים ממש משעמם הם עמדו ברחוב כי שמעמם להם וחפשו רק אותו, נו באמת

  2. משה

    בזמן האחרון אני רואה שיש כמה כאלה ליצנים ששמים קצוץ על החוק
    עוברים באדום נוסעים באין כניסה ואם אתה מעיר להם אז יש מצב שתחטוף
    התגובה של המשטרה הכי מדוייקת זה אנשים פורעי חוק שחייבים ללמד
    אותם איך להתנהל ולא כמו אני ואפסי עוד שמח שיש אכיפה

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מענין למה דווקא הוא , ברח מהשוטרים לא הזדהה , למה הוא מצפה?? ומצד שני הם סיכנו את חייו בנסיעה הפרועה הזאת ,באותה מידה יכלו לבצע מעצר בביתו

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר