הסעה לבתי הספר. אילוסטרציה: שאטרסטוק
הסעה לבתי הספר. אילוסטרציה: שאטרסטוק

ללא הסעות והזנה: 2,500 תלמידי החינוך המיוחד חוזרים למסגרות

לאחר הדממה שנמשכה כמעט חודש, מוסדות החינוך המיוחד בעיר החלו לחזור בהדרגה לפעילות. יו"ר הנהגת ההורים בתאל בן דוד: "יש לתת מענה להורים שזקוקים להסעות"

פורסם בתאריך: 21.4.20 16:08

לאחר כמעט חודש שבו ילדי החינוך המיוחד נאלצו להישאר בבתים בעקבות גל הקורונה, הבוקר (שלישי) החל תהליך חזרתם המדורגת אל בתי הספר וגני הילדים, זאת בכפוף להנחיות המתווה שפרסם משרד החינוך. עיריית חולון הדגישה כי כלל התלמידים המקבלים שרותי חינוך מיוחד בעיר רשאים להשתתף במענה הניתן לתלמידי החינוך המיוחד בכל המוקדים.



יחד עם זאת, בשלב זה ההסעות אל מוסדות החינוך המיוחד טרם הוחזרה. לפיכך התלמידים יצטרכו להגיע אל בתי הספר וגני הילדים של החינוך המיוחד באופן עצמאי, זאת מאחר שהמתווה שגיבש משרד החינוך לא החזיר את שירותי ההיסעים אל בתי הספר והגנים. כמו כן, בשל ההגבלות לא ניתן יהיה לתת לתלמידים ארוחות במסגרת הגנים ובתי הספר.

"יהיה קשה ללא ההסעות. הבנתי שמשרד החינוך מתיר זאת אך משאיר את שיקול הדעת לעירייה", אומר אייל בן חור מהנהגת הורי החינוך המיוחד ומוסיף: "בינתיים אין הסעות ויהיה מאוד קשה לחזור לעבודה".

בחולון פועלים שמונה בתי ספר לחינוך מיוחד ועוד ארבעים גנים. כמו כן, קיימות עוד 89 כיתות חינוך מיוחד המשולבות בבתי הספר הרגילים ברחבי העיר. כל אלה נותנים מענה לכ-2,500 ילדים מהעיר חולון ומחוצה לה. אליהם מתווספים עוד כאלף ילדים שאושרה להם זכאות לחינוך מיוחד והם משולבים בכיתות רגילות.

בשלב זה 23 גנים הוחזרו לפעילות, אליהם הגיעו 90 תלמידים. בנוסף 50 אנשי צוות מבתי הספר של החינוך המיוחד בהם לומדים 140 תלמידים, חזרו לעבור. התלמידים ילמדו בקבוצות של עד חמישה אשר יכללו שלושה תלמידים ושני אנשי צוות. התלמידים יגיעו לפעילות שתימשך בין שעתיים לשלוש שעות ביום, שלוש פעמים בשבוע.

על היעדר ההיסעים, מסרה יו"ר הנהגת ההורים בחולון: "אני מברכת על חזרתם של תלמידי החינוך המיוחד למסגרות שנחוצות להם כל כך, בפרט בימים אלה שבהן השגרה מופרת. יחד עם זאת, מן הראוי היה לתת מענה לנושא ההסעות והתזונה. מאז שהתקבלה החלטת הממשלה על חזרתו לפעילות של החינוך המיוחד, פונים אליי הורים רבים ונמצאים במצוקה אמיתית".

"לצערי, אם לא יימצא פתרון לבעיות מהותיות אלה גם הצעד המבורך של חידוש הפעילות במוסדות החינוך יוטל על כתפי ההורים, שנמצאים גם כך במציאות קשה של חוסר ודאות בריאותית וכלכלית", הוסיפה בן דוד, "אני קוראת מכאן לגורמים הרלוונטים למצוא פתרונות שיוכלו להקל על ההורים ולאפשר חזרה חלקה ככול שניתן לשגרה".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "עיריית חולון פועלת על פי המתווה שקבעו משרדי הבריאות והחינוך לפיו הפעילות בקבוצות ונמשכת 2-3 שעות. לפיכך אין צורך בארוחת צהריים מה גם שמבחינה בריאותית עדיף שהילדים לא יאכלו יחד. הנחיות המתווה קובעות גם שההורים יביאו את ילדיהם ולכן לא הוחזרו ההסעות. במקרים חריגים ההורים יכולים לפנות בכתב למנהל בית הספר ומחלקת ההיסעים העירונית תפנה למשרד החינוך לקבלת אישור – זאת ההנחיה וזה הנוהל שנקבע. יודגש, כי החזרה המדורגת ללימודים החל מהיום היא לא חזרה לשגרה כפי שהייתה לפני הקורונה".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר