קורונה
מתחם בדיקות קורונה מד"א

תוצאות שגויות, בדיקות שנעלמו ומשפחה שלמה שנדבקה בקורונה סגורה בבית כבר חודש

מקומם: סיפורם של הורים ושבעה ילדים שמגלים אחריות, אבל פעם אחר פעם נתקלים בחוסר סדר בבדיקות, בטיפול בהם ובמתן מענה לשאלות בסיסיות. אם המשפחה: "הפכנו לאסירים"

פורסם בתאריך: 22.4.20 16:49

הורים וחמשת ילדיהם מחולון, נמצאים בבידוד בייתי כבר קרוב לחודש בעקבות תוצאות שגויות ובדיקות שנעלמו. המשפחה שכוללת גם פעוטה בת כחודשיים מתקשה לשרוד בתוך הסגר, גם בפעולות אלמנטריות כמו קניית מזון וטיטולים וזריקת זבל. ההתנהלות עם בני המשפחה מעלה תמונת מצב מאוד מדאיגה, בפרט כאשר בני המשפחה מגלים אחריות ואינם מסכנים איש בהדבקה.



המשפחה נכנסה לבידוד ביתי לפני כחודש, לאחר שאב המשפחה נמצא חיובי לנגיף הקורונה. מאז בוצעו מספר מספר בדיקות קורונה לשאר בני המשפחה אבל תוצאותיהן השתנו מפעם לפעם ובאחד מהן אף הוצגו שתי תשובות: חיובית ושלילית. במקרה אחר הבדיקות אבדו.

"לפני חודש בעלי היה עם חום גבוהה והיה עם כאבים וצמרמורות. הוא הלך אל מתחם דרייב אין בתל אביב ונבדק. כבר אז הוא נכנס לבידוד בבית", מספרת אם המשפחה, "לאחר יומיים חזרו התוצאות שהראו שהוא חיובי לנגיף הקורונה. אחרי יומיים גם שני הבנים שלי העלו חום ופנינו אל מד"א כדי שיבדקו אותנו".

הבדיקות נערכו רק אחרי שאם המשפחה הפצירה במד"א שוב ושוב לערוך לכל בני המשפחה בדיקות. ואכן, במהלך החודש שלוש פעמים נבדקו בני המשפחה בביתם על ידי אנשי מד"א. תוצאות הבדיקות של האב והתינוקת לא חזרו מעולם, כאשר לא ידוע מה עלה בגורלן. בנוסף, בתוצאות הבדיקות אצל שאר בני המשפחה התגלו תוצאות שגויות.

"אחד הבנים שלי קיבל שתי תשובות שליליות בבדיקה הראשונה", מספרת האם ומוסיפה. "אני בעצמי קיבלתי בבדיקה השלישית גם תוצאה שלילית וגם תוצאה חיובית ורק חלק מהבדיקות של כולם חזרו".

לפני כשבועיים, התינוקת לא חשה בטוב. האם הזמינה אמבולנס ולקחה אותה אל בית החולים וולפסון ושם נבדקה. אלא שלאחר הטיפול האם נתקלה בבעיה, מאחר שהיא וכל בני המשפחה הושמו בבידוד, לא היתה דרך להחזיר אותה לביתה. "הייתי צריכה לחזור הביתה אבל בגלל שהייתי בבידוד אף אחד לא יכול היה להחזיר אותי. זרקו אותי שם בוולפסון. בסוף בזכות ההירתמות של אנשי הצוות שעזרו לי, ההנהלה סייעה לי ודאגה לאמבולנס של בית החולים שהסיע אותי עד לבית", מספרת האם.

לאחר מכן, אחת מהבנות לא חשה בטוב, והאם נסעה אל חדר המיון של בית החולים וולפסון. האם הודיעה מראש לבית החולים שהיא מגיעה, על מנת למנוע אפשרות של הדבקה. "הגעתי אל בית החולים ועשו לבת שלי בדיקת קורונה. אחרי כמה שעות ראו שהתשובה חיובית. לאחר מכן נבדקנו כולנו על ידי בית החולים ויצאנו מאומתים, חוץ מהבת שלי בת השבע עד שבסוף לאחר כמה בדיקות גם היא יצאה מאומתת".

כאומר, במסגרת שלוש בדיקות שעברו בני המשפחה בבית, נמצאו בכל פעם תוצאות, פעם שלילית ופעם חיובית. "אי אפשר לסמוך על הבדיקות האלה. בכל פעם הן מראות תוצאות שונות. כדי שאוכל לצאת מהכלא הזה אני צריכה לעבור שתי בדיקות רצופות שיראו תוצאה שלילית אבל זה לא קרה עד עכשיו. חלק מהבדיקות של בעלי ושל אחד הבנים שלי עדיין לא חזרו".

מבדיקת "השקמה חולון" עולה כי הבדיקות של האב נשלחו על ידי אנשי מד"א אל המעבדות והתקבלו בהן.

בינתיים, עד שייעשה סדר בבדיקות, במהלך שלושת השבועות האחרונים נמצאים בני המשפחה מבודדים בבית כאשר הם מנועים מלצאת החוצה לקניות. "ביקשנו מקרובי משפחה שיערכו עבורנו קניות כי אסור לנו לצאת החוצה. אפילו לא יכולנו להוריד את הזבל וכשהתקשרתי למשרד הבריאות ולקופת חולים, נאמר לנו שבן משפחה יעשה זאת עבורנו. אבל אנחנו לא רוצים לסכן אף אחד. אנחנו פשוט מרגישים שהפקירו אותנו. אין לי עם מי לדבר. אני לא סומכת על הבדיקות הביתיות שעשו מד"א".

אמש (שלישי), לאחר מספר פניות, עברו בני המשפחה בדיקת קורונה על ידי בית החולים וולפסון לאחר שהצוות נרתם לעבור להם. התוצאות אשר הגיעו הראו כי האם, שלושת בניה ובתה נמצאו שליליים, ואילו האב והבת השנייה נמצאו חיוביים.

לטענת האם, היא ניסתה לפנות אל קופת החולים מכבי בה היא מבוטחת כדי לעבור בדיקות קורונה דרכה או לקבל הפנייה אל המיון בבית החולים, מאחר שאינה סומכת על הבדיקות המבוצעות על ידי מד"א אשר נשלחות אל מעבדות ברחבי הארץ בהוראת משרד הבריאות. "התקשרתי והם אמרו לי שהתוצאות לא נמצאות במערכת שלהם", אומרת האם, "אני מרגישה כמו אסירה. על פי הנוהל אנחנו צרכים לדבר עם האחות פעמיים ביום כדי שייקחו מאתנו מדדים. ביקשתי לקבל בדיקה מהם או הפניה אל בית החולים כדי שאוכל לעבור את הבדיקות שם. על הבדיקות הביתיות שנשלחות מעבדות מרוחקות אני פשוט לא סומכת".

כאמור, במהלך החודש האחרון, נמצאים בני הבית בתוך בידוד כאשר אסור להם לצאת החוצה כלל. "יש לי תינוקת בת חודשיים בבית", אומרת האם, "אני לא יכולה לצאת החוצה ולקנות לה טיטולים כי אסור לי והם כבר קטנים עליה. לפני החג הייתה לי בעיה למצוא את המזון שלה. אני והבנים שלי מרגישים טוב אבל בגלל שלא עשו לנו בדיקת קורונה שנייה עם תוצאה חיובית, אבל אנחנו לא יכולים לצאת מהכלא הזה. אמרתי שאין לי בעיה שתוצאות הבדיקות יגיעו רק בשבוע הבא לגבי הילדים שלי, אבל לגביי אני חייבת שהן יהיו לפני שבת כדי שאוכל לעשות עוד קניות. אנחנו פשוט אסירים בבית".

לאחר פניית "השקמה חולון", שוחחו נציגי קופת החולים עם המשפחה ומסרו לה כי יערכו לה כבר השבוע בדיקות מטעמה על פי המתווה החדש שייכנס לתוקף בשבוע הבא.

ממשרד הבריאות  נמסר בתגובה:

מפאת חסיון רפואי לא נגיב על תוצאות רפואיות של מטופלים. לשכת הבריאות המחוזית מטפלת בנושא מול המשפחה.

ממד"א וקופת חולים מכבי לא נמסרו תגובות.

 

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר