טוראית יאנה קוגן. צילום: יונתן לייבל

הכי קרבית: "כל החול שזחלתי בו הפך לאוסף של חוויות"

יאנה קוגן, הלוחמת מחולון, לא מבינה למה עושים עניין משירות מעורב ולמה יש נשים שפוחדות להיות קרביות

פורסם בתאריך: 23.7.17 10:14

זמן רב לפני שלבשה מדים ידעה יאנה קוגן שהיא תהיה לוחמת. ואכן, כיום היא חלק מלוחמות ולוחמי הגדוד המעורב קרקל ששומר על הגבול הדרומי של ישראל, הגובל עם מצרים.

"התגייסתי לפני כשנה לגדוד קרקל במסגרת מסלול הנח"ל, אחרי שהתנדבתי במכינת יפתח של דרור ישראל", היא מספרת. "במשך כשבעה חודשים עשיתי טירונות ואימון מתקדם, ולאחר מכן עליתי לגזרת מצרים שבה הגדוד שלי תופס קו".

בהתחלה היה לה קשה מאוד עם המסגרת. "מצאתי את עצמי מבקשת רשות מהמפקד שלי לעשות דברים שלא חשבתי שאי פעם אבקש רשות ממישהו לעשות אותם. אמנם ככה זה אצל כולם, אבל לי בתחילה היה קשה עם זה".

בכלל, אומרת יאנה, השירות הצבאי מעמיד בפניה לא מעט אתגרים. "להיות בקרבי זה ממש לא קל, לא לבנים ולא לבנות. מבחינתי, כל החול שזחלתי בו הפך לאוסף של חוויות בלתי נשכחות, אפילו מטורפות. קבוצת האנשים שאיתה התגייסתי הפכה למשפחה שלי ואני ממש חשה אחוות לוחמים וכשיש אחווה כזו, אין שום קושי בעולם. זה שווה הכל. האמת היא שיש בנות שפגשתי בהן, שמעו היכן אני משרתת ומה אני עושה ואמרו שהן לא יכולות להיות לוחמות, אני לא מאמינה בזה. כל אחת שרוצה להיות לוחמת תהיה לוחמת".

באחרונה עלה לדיון נושא השירות המעורב, בעקבות ביקורת מצד שמרנים. יאנה לא מוצאת כל בעיה ואומרת: "השירות המשותף של בנים ובנות רק מחזק אותנו. יש דברים שאנחנו פחות טובות בהם ויש דברים שבהם הבנים פחות טובים. יחד, אנחנו משלימים אחד את השני. כולם עושים הכל, לכולם אותה המשימה ואותה המטרה, והיחד זה הכוח שלנו".

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר