צילום תמונה: tsyhun / shutterstock.com
צילום תמונה: tsyhun / shutterstock.com

פיטורים בעקבות הקורונה: איך הופכים את המשבר להזדמנות?

המציאות השתנתה ואתם יכולים להפוך אותה לטובתכם, להמציא את עצמכם מחדש ואף לשדרג את הקריירה. כך תוכלו לעשות זאת

פורסם בתאריך: 5.5.20 11:23

כל משבר כלכלי משולב בהיסטוריה האישית, הארצית והבינלאומי של כל מדינה ומשפחה. השאלה הגדולה: מה תהיה ההשפעה של המשבר הנוכחי על חיינו? לתפיסתי, לנו כעובדים וכבני אדם, יש מידה של השפעה עליו. 



כשהתחלתי את דרכי בעולם הגיוס, עבדתי בחברת השמה. השנה הייתה 2001 ובדיוק התחיל משבר ההייטק. ב-2008 כשיצאתי לעצמאות, זה היה בעקבות משבר כלכלי בעולם הפיננסי והנה – אנחנו ב-2020 עם עוד משבר עולמי, משבר כלכלי אמיתי נוסף אבל מסוג אחר.

נפגשתי עם מאות מחפשי עבודה בתקופה זו והקושי נוכח אצל כולם. יחד עם זאת, לא כולם נראו אותו הדבר, לא את כולם הקושי והפחד ניהל.

יש מספר דרכים וכללים שיסייעו לכם לחיות את ההזדמנות ולא לחוות משבר:

1. המשבר והקושי הם האמת היחידה, כל השאר זו רק פרשנות שלכם: אם תחיו את הקושי יהיה קשה, אם תחיו את ההזדמנויות תוכלו להביא כוח אחר ואופטימיות שבתהליך העבודה ייתנו לכם קדימות על פני מועמדים מדוכאים או מדוכדכים.

2. זה הזמן להניח לרגע לאגו בצד ולהישאר חיוניים. יכול להיות שתמצאו את עצמכם מחפשים עבודה והתפקידים שיציעו לכם יהיו מצוינים, אבל בשכר של 1,000 או אולי 2,000 שקל פחות. במקום להיעצר על השכר, זה הזמן להסתכל רחוק, על הפוטנציאל, ההזדמנות, החברה ובעיקר על ההבנה שפשוט עדיף לעבוד מאשר לשבת בבית – גם בפחות כסף – לאורך זמן בוודאי תרוויחו יותר.

3. מעסיקים מחפשים עובדים והם יציעו משכורות נמוכות יותר מבעבר. כדאי שתגיעו אליהם בגישה של הכרת תודה על ההזדמנות ולא בגישה שבה אתם הקורבן והם מנצלים אתכם. עליכם לזכור שגם לבעלי העסקים ולחברות קשה. רק עבודה שיתופית בין עובדים למעסיקים – תוביל לצמיחה מחודשת.

4. הגיעו מוכנים לראיונות עבודה. אני כותבת את זה שוב ושוב וחוזרת: הגיעו מוכנים. התאמנו על קורות החיים שלכם, דעו איך להציג את עצמכם, דעו לתת דוגמאות על ההצלחות שלכם. אם עד היום היינו בשוק של עובדים, לפחות לזמן הקרוב זה הופך להיות שוק של מעסיקים (יותר עובדים, פחות תפקידים מוצעים). זה הזמן להתכונן ולהגיע לכל פגישה במיטבכם.

5. אל תוותרו על חלומות: דווקא עכשיו בתקופה הזו יש לכם הזדמנות להגשים את החלום שלכם, למצוא או לחשוב על העבודה שתמיד רציתם ולא העזתם לנסות. מניסיוני בעיתות משבר, לכל הצדדים יש פתיחות חדשה בראש (לעיתים, זה במחיר של שכר נמוך יותר) אבל יש הזדמנויות. זה לגמרי הזמן לנסות.

בכל אחת מהתקופות וגם בימים אלה, אני מגייסת עובדים ועובדת עם מעסיקים על צורך והדרישות כיום: אילו סוגי עובדים הם צריכים ואילו מיומנויות נדרשות. 

 זכרו, בעיקר בימים אלה, קשה לכולם, למעסיקים ולעובדים בכל המגזרים. לכן, יש יתרון מובהק כיום לעובדים שיביאו איתם תקווה, אמונה ביכולות שלהם, רוח קרב ונכונות להירתם לכל משימה, חיוך ואנרגיה טובה. זה הזמן לאופטימיות ואם היא לא באה לבד תתאמנו עד שזה יקרה.

הרימו את ראש, חפשו את ההזדמנות שלכם ולעשות כל מה שצריך כדי לתפוס אותה בשתי הידיים. אני לרשותכם תמיד.

הכותבת היא דנה פרץ, בעלת חברת שלבים הנותנת שירותי גיוס ומשאבי אנוש לעסקים ומלווה בכירים לקראת התפקיד הבא. יש לכם שאלות נוספות לדנה? אתם מוזמנים לפנות למייל שכתובתו: [email protected]

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר