ירין איברמיאן. צילום מתוך פייסבוק

דעה: מועצת התלמידים בהרצוג החמיצה את השיעור החשוב בסולידריות

מדוע תלמידי גימנסיה הרצוג מיהרו להודיע שהם מתייצבים לצד ההנהלה ש"מחלקת כריכים לנזקקים", במקום לנסות ולתמוך בחברם ברגע קשה, עצוב ומשפיל?

פורסם בתאריך: 26.5.20 14:43

בשבוע שעבר יצאו תלמידות ותלמידי ישראל למאבק, והעניקו שיעור חשוב בתחום חופש הביטוי באמצעות מחאת המכנסיים הקצרים. אלפי תלמידות ותלמידים בכל רחבי הארץ, גם בראשון לציון ובבת ים, התבטאו, דיברו והביעו את דעתם סביב דיון של לבישת מכנסיים קצרים בבתי הספר. דווקא בחולון קולם של התלמידים לא נשמע. אף אחת ואחד מהתלמידות והתלמידים בחולון לא הרגיש רצון או צורך לנקוט עמדה, לכאן או לכאן, בסוגיה החברתית המהותית שהעסיקה מדינה שלמה.



מי שטעה לחשוב שלתלמידים בחולון אין קול, גילה אתמול (שני) שדווקא לחלק מהם יש עמדות מאוד ברורות ונוקבות. מועצת התלמידים בבית הספר הרצוג הפיצה אתמול הודעת תמיכה בהנהלת בית הספר, לאחר שתלמיד הוצא מספר המחזור משום שאמו צברה חוב כספי. התלמיד, ירין איברמיאן, סיפר על תחושת ההשפלה הקשה, על המצוקה הכלכלית בביתו שהחריפה עם משבר הקורונה ועל העצב והדמעות שהציפו אותו כשנאמר לו שלא יוכל להצטלם יחד עם חבריו.

קשה היה להישאר אדישים למקרה הבודד והמטלטל של תלמיד שהושפל רק משום שנולד לאימא שאינה בעלת אמצעים. רבים התבטאו, הביעו תמיכה, ביקשו לחזק את ידו ואת אומץ ליבו של הנער שהסכים להיחשף על אף כל הקושי. מי שכן הצליחו להישאר אדישים הם דווקא חבריו, התלמידים. בהודעת התמיכה ששיגרו, ציינו בגאווה שבית הספר הוא כמעט כמו משפחה דואגת ותומכת, והסבירו שבבית הספר מחולקים כריכים ומלגות לנזקקים.

התלמידים שהיו עסוקים בלהרעיף מחמאות עטופות בסיסמאות להנהלה ולצוות בית הספר, התבלבלו. כנראה שאת השיעור החשוב בסולידריות חברתית וכלכלית הם לא הצליחו לעבור בזום. למרות שיש להניח שבבית שלהם יש מחשבים, אינטרנט מהיר ומוצרי מזון בסיסיים שמאפשרים להם להכין כריכים לעצמם.



בשנת הלימודים שנמצאת לקראת סיומה הפסידו התלמידים חומר לימודי רב. תלמידי הרצוג הפסידו הרבה יותר חומר. הם, למשל, לא הצליחו ללמוד שעוד לפני משבר הקורונה שמוטט מאות אלפי משפחות, יש אנשים ומשפחות שאין להם אוכל בבית. אבל למה הם בכלל מתלוננים? הרי בית ספר בנדיבותו הרבה מחלק כריכים לעניים.

טוב יעשו צוות בית הספר וההורים אם ייקחו את התלמידים שאיש לא מטיל ספק בכוונותיהם הטובות, לשיעור שבו יסבירו להם מה המשמעות של קו העוני והחיים מתחתיו, מה זה חל"ת ומדוע יש אנשים שלא מצליחים לשלם לבית הספר או להכין כריך בבית. ואם יישאר זמן, אנא, השקיעו ולמדו את הילדים על חשיבות החמלה והאמפתיה כדי שבפעם הבאה שחברם יקלע למצוקה בתוך סערה תקשורתית הם ידעו לחמול גם על הפחות חזקים.

תגובות

6 תגובות
  1. אנונימי

    יפה באמת לראות רק צד אחד בסיפור. המכתב שיצא הוא נכתב על ידי שני ילדים מבית הספר, שהמירכת בחרה לקרוא לו על שם כל התלמידים. ירין קיבל תמיכה מלאה מכל התלמידים בבית ספר, ולא היה אחד שנשאר לזה אדיש. אנחנו דיברנו עם מי שהיה צריך, והבענו את דעתנו גם מול המורה והמנהל ואנחנו לא מסכימים עם מה שנעשה וגם עם חלק ממה שנכתב. זה נכון שהבית ספר תומך אם אין אוכל, אבל הוא התנהג בצורה מביישת ולא בפעם הראשונה.

  2. ליהי ביתשו

    בשעה האחרונה הגיע אליי הפוסט הזה, אני ממועצת התלמידים בהרצוג, הנושא של המכתב שפורסם בפייסבוק של בית הספר לא עלה בקבוצה של המועצה ולמיטב ידיעתי לא התקיימה עדיין פגישה של המועצה, מאוד מעצבן לדעת שיש מישהו שמושך למעלה בחוטים ומציג את ביהס באור טוב כדי לתקן את ״העוול״ ובשביל לשמור על שמו הטוב של ביהס, ולשם כך משתמש בשם של מועצת התלמידים למרות שלא הייתה הסכמה על כך מכל התלמידים. עצוב לדעת שכך מתנהלים פה הדברים.
    חשוב לציין שאיני מסכימה עם שום דבר שנכתב באותו פוסט על ידי ״המועצה״ ותומכת במאה אחוזים בדברי התלמיד וחברי ירין.

  3. אמא

    אורן "היקר" אותך אני לא מכירה אך את תלמידי הרצוג אני כן מכירה ויודעת שמדובר בתלמידים איכותיים , אשר את האמפטיה וההבנה כלפי התמליד הביעו בדרכים שמתאימים לגילם כמו באינסטרם ועוד ,
    צר לי שמבלי שבדקת את הדברים בחרת להשמיץ קבוצה של תלמידים אשר מתנדבים ותורמים לקהילה ביום יום , אשר מושג הנתינה מושרש אצלם עמוק בזכותנו ההורים ובזכות המורים המדהימים שנמצאים בבית הספר.
    ולכן כלל לאחר שהביעו את תמיכתם בתלמיד בדרכים שלהם כן מצאו לנכון לתמוך בבית הספר לאחר המתקפה הבוטה שבה נתון בית הספר , כל זאת מבלי להצדיק ולו במילה אחת את המעשה שנעשה כלפי התלמיד .
    אבל יש כאלה שכמוך אשר לכאורה מראים את הזעזוע שלהם מפגיעה בנער אולם באותה נשימה פוגעים בשמם של כלתלמידי בית ספר הרצוג ובהורים
    תתביש לך!

  4. צ

    אין ספק שיש לשבח את ביה"ס על פעולותיו הטובות והחיוביות כמו שאין ספק (וזה לא סותר) שיש לגנות את ההנהלה על שיקול דעת מוטעה ובענישה לא מידתית (מזכיר לי את סיפור הילדה המסכנה שנותרה בלבוש מינימאלי כי הגיעה לבושה שלא עפי תקנון ביה"ס). איפה הפרופורציות??!!! ולילד אומר תלך עם ראש מורם! לא אתה זה שצריך להתבייש! אני מאמינה שבזכות אומץ ליבך לחשוף את הסיפור העצוב שלך, תחסך עוגמת נפש מילדים רבים אחרים. חזק ואמץ ילד גיבור!

  5. קובי

    בית ספר תת רמה
    מורים והנהלה לא מקצועיים וחסרי רגישות

  6. אל תשאירו את זה ככה

    תפתחו גיוס כסף לצילום מחדש.
    ככה זה כדי לתקן עוול אחד צריך כמה מאות או אלפי אנשים. אנשים יתנו זה ברור כשמש.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר