צילום: merrymuuu / shutterstock.com

חד הורית המתמודדת עם גידול בראשה נאבקת לקבלת חניית נכה

בעיריית חולון מסבירים מדוע לא יוכלו לתת חניה לתושבת העיר, המתמודדת עם מחלה ואם לילד בעל אחוזי נכות

פורסם בתאריך: 3.6.20 10:27

רונית אברהם, אם חד הורית לשלושה ילדים, בהם בן אוטיסט, נאבקת בחודשים האחרונים לקבל מקום חניה בסמוך לביתה.

לפני מספר שנים התגלה בראשה של אברהם גידול בגזע המוח. מאז היא מגיעה אל טיפולי הקרונות, אך היא מספרת שמצבה החמיר בשנתיים האחרונות. "עבדתי בחנות במודיעין עד לאחרונה, אבל כעת התבקשתי שלא להגיע אל מקום העבודה. "בתקופת הקורונה עברתי עוד מספר בדיקות, זה לא נעים להסתובב כך. אני התעוורתי בעין שמאל. הגידול מתפשט לכמה מקומות", היא מספרת.



בעקבות מצבה היא מוגדרת כנכה. בנה הקטן בן ה-12 מוגדר כאוטיסט וגם הוא בעל אחוזי נכות, ובתה הבכורה סובלת מפוסט טראומה משירותה הצבאי. בעקבות נכותו של בנה, קיבל רכבה של רינת תו נכה ובימים אלה גם היא צפויה לקבל תו נכה לכלי הרכב עבור שמה. אולם לטענתה כאשר פנתה אל העירייה על מנת לקבל מקום חניה מסומן קרוב לביתה, היא נענתה בסירוב.

"הבן שלי על פי החוק מחויב בניידות. אני לא יכולה לשלוח אותו בתחבורה ציבורית", מסבירה רינת ומוסיפה כי "לפני כמה שנים התחיל להיות גידול בראש, זה המשיך לגזע המוח ולא ניתן לנתח. זה פשוט ללמוד לחיות על זמן שאול. זה יכול לקחת שנה או עשר שנים. אני לא מוותרת, אבל הפעם באמת נכנעתי. אין לי כבר למי לפנות".

"יש באזור שלנו מצוקת חניה קשה בערבים ובסופי שבוע", היא ממשיכה, "אומנם מותר לי לחנות את הרכב על המדרכה אבל אצלנו ברחוב המדרכות צרות ואין מקום. אז אני נאצלת לחנות הרבה פעמים את הרכב שלי רחוק מהבית".



מעיריית חולון נמסר בתגובה: "ככלל, הקצאת מקומות חנייה לאנשים עם מוגבלות מתבצעת עפ"י הוראות חוק חניה לנכים (תיקון מס' 7) התשע"ז 2017 – כאשר הקריטריון העיקרי הינו דרגת הנכות של המבקש. העירייה מחויבת לפעול אך ורק על פי הוראות החוק ויש לציין כי מדי חודש מתקבלות באגף התנועה העירוני כ-30 בקשות להקצאת חניות לאנשים עם מוגבלות. כל פניה נבדקת באופן מעמיק ופרטני ולעיתים מתקבלת החלטה לאחר התייעצות עם רופא מומחה".

"מאחר שהביטוח הלאומי אינו מאבחן קטינים על פי שיעור אחוזי נכות רפואית (שיעור גמלת ילד נכה אינו קריטריון לצורך הקצאת מקום חניה), המסמכים מועברים לבדיקת רופא מייעץ, ולפי המלצתו מתקבלת החלטה הלוקחת בחשבון את מצבו הבריאותי של הפונה ואת כשירותו להתנייד".

"באופן הזה הועבר גם התיק של בנה של התושבת לבדיקת הרופא ועל סמך בדיקת המסמכים שהוגשו, הוא לא מצא הצדק להקצאת חניה ליד בית המגורים. הוא נימק זאת בכך, שהילד נמצא בהשגחה גם כשיוצאים מהבית ויכול ללכת לרכב או מהרכב עם מלווה. צר לנו על התשובה השלילית אך, כאמור, כרשות מקומית מחוייבת העירייה לקבל כל החלטה לפי חוקי מדינת ישראל".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר