אורי לס
אורי לס. צילום: מתוך הפייסבוק

מנהל ביה"ס שנסגר בעקבות קורונה: בנו של פרופ' יורם לס

אורי לס, מנהל גימנסיית יצחק נבון שהודיע היום על סגירת בית הספר, הוא גם בנו של פרופ' יורם לס שטען כי "הקורונה היא שפעת עם יחסי ציבור". בדקנו מה חושב הבן על ההתבטאויות של אביו

פורסם בתאריך: 13.6.20 18:43

לפני זמן קצר נודע כי בגימנסיית יצחק נבון נמצא תלמיד חיובי לנגיף קורונה. בית הספר נסגר בעקבות הנחיות הממשלה. ומתברר כי מי שהודיע על סגירת בית הספר הוא לא אחר מאשר בנו של פרופ' יורם לס, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר ומי שבלט כמתנגד להנחיות משרד הבריאות בפרט והממשלה בכלל.

היום (שבת) נודע כי תלמיד גימנסיית יצחק נבון כמי שנדבק בנגיף קורונה. כפי שפורסם כאן ב"השקמה חולון", בהודעה להורים נמסר כי החל ממחר (ראשון) בית הספר ייסגר עד להודעה חדשה והלמידה תתקיים באופן מקוון.

מהנהלת הגימנסיה נמסר כי בית הספר נמצא בקשר רציף עם משרד הבריאות, משרד החינוך ועיריית חולון, ופועל בהתאם להנחיות. "מיפינו את כל  באי בית הספר שבאו במגע ישיר עם החולה המאומת", כך צוין במכתב להורים, "תלמידים אלה יקבלו הנחיות ספציפיות ממשרד הבריאות ומבית הספר. חשוב לנו שתעדכנו אותנו לגבי כל מצב רגשי או רפואי של ילדכם. צוות בית הספר עומד לרשותכם וישמח לסייע בכל שאלה שתעלה".



מי שחתם על המכתב הוא מנהל הגימנסיה, אורי לס, בנו של פרופ' לס, שטען כי הקורונה אינה אלא "שפעת עם יחסי ציבור". אורי לס מסרב להתראיין, אולם מתברר כי ברשתות החברתיות הוא נוהג לצטט ולתמוך בעמדת אביו.

כך, למשל, ב-23 במרץ שיתף אורי לס כתבה מעיתון הארץ, בה התראיין אביו שכותרתה הייתה "הפאניקה מכוונת מלמעלה ומשרתת איש אחד". אורי ציין בפוסט בשמו כי "את המאמר הממוקד הזה כתב אבא שלי, יורם, שאני מאד אוהב ומעריך. כדאי לקרוא. זה מעניין, מעורר מחשבה, ובניגוד לכל מני קוסמים, מפחידנים, נביאים ומשיחים – האיש גם עובדתי ומדויק".

"הקורונה הפכה תוך פרק זמן קצרצר ממחלה כלשהי, בעלת מאפיינים אפידמיולוגיים כאלה ואחרים, לתופעת טבע קוסמית, תרבותית וסוציולוגית, תופעה שסוחפת אחריה לא פחות ולא יותר מעולם שלם. עוד ייכתבו דוקטורטים המשווים בין גודל הווירוס, לגודל הכותרות בפייסבוק, לגודלה של ההיסטריה בראי ההיסטוריה. כולנו, מיליארדי בני אדם, יצאנו מדעתנו.

בישראל, כמו בישראל בעידן הזה, הפכה ההיסטריה גם לפוליטיקה, ושני הגופים הללו – ההיסטרי והפוליטי – מזינים זה את זה כל יום, כל היום".

עוד ציין כי "ובאותה ישראל, חצי סיכה על מפת העולם, אני רואה מעבר למספרים היבשים גם את המורים. אנחנו, המורים, אנחנו עם מופלא. בישראל עובדים 170 אלף מורים. רובם התגייסו בשבועות האחרונים, בצורה שאין שנייה לה, שמו בצד משפחות ושאלות אישיות, ומבצעים למידה מרחוק שהקפיצה את איכות הלמידה דור אחד קדימה תוך פרק זמן בן יומיים. מיליוני ילדים ובני נוער זוכים לשעות איכות במהלך היום, מדי יום, בזכות העם המופלא שלנו – עם המורים. היסטריה מצד אחד, חמלה ורגישות מהצד השני. ואני תוהה – שפיות, מהי?".

לאחר מכן, ב-25 באפריל, שיתף לס הבן פוסט של אביו על קורות הקורונה  והבטיח לחבריו הווירטואליים: "שווה לקרוא. מבטיח". בפוסט הסביר האב כי "יש פה מגיפה שגורמת לתסמינים של מחלה דמוית שפעת והיא קטלנית בסדר גודל כמו במגפת שפעת רגילה".

בנוסף, ב-18 באפריל, בשיאו של הגל הראשון, שיתף לס הבן סרטון וידאו מהחדשות בו מופיע אביו שטוען כי הממשלה סיפרה בדיות במשך חודשיים, וציין: "פרופ' לס שהוא קודם כל אבא שלי, עם הקול החשוב יותר ומשמעותי ביותר בעת הזו. הקשיבו לו. כדאי".

גם ב-22 במאי, כשמערכת החינוך חזרה לשגרה, שיתף אורי ראיון של רפי רשף עם אביו, פרופ' יורם לס, וציין כי "תכלס, מדובר באיש הגון ישר וחכם". פרופ' לס טען לאורך כל הדרך כי הילדים אינם בקבוצת סיכון וכי יש לאפשר את פתיחת מוסדות החינוך.

אורי לס, כאמור, סירב להגיב.



תגובות

4 תגובות
  1. דלית

    זה בגנים הטירוף נגד הקורונה מה הקשר פולטית? בכל העולם סופגים מהוירוס החדש גם אצלם זה פוליטי?

  2. משה המתון

    נו באמת, כל אחד צריך לבצע את תפקידו. הוא מנהל בית ספר וצריך לבצע את הנחיות משרד החינוך.
    מה זה משנה מיהו אביו?
    ותנוחו כבר!
    משרת בן אדם אחד?
    אתם באמת חושבים שביבי השפיע על כל העולם? יש סגרים בכל העולם. כל זה בשביל ביבי אחד?
    אתם מטורפים.

  3. גבי

    מה לא בסדר? הבחור צודק בכל מילה… זו אפידמיולוגיה חברתית במימדים שלא יתוארו עם השלכות חמורות הרבה יותר מהמשמעות הרפואית שלה..

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני לא רואה שום סתירה בין העמי דה בהנחיות של משרד הבריאות מתוקף תפקידו במנהל בית ספר לבין דעותיו האישיות שלו ושל אביו.
    להפך! כל הכבוד לו שהוא מבין את המחוייבות שלו לתפקיד ועומד בה לטובת ההורים והילדים שכן חוששים ועומד במחוייבות האזרחית שלו למרות שזה לא עולה הקנה אחד עם מה שהוא חושב…
    זה ראוי להערכה!
    אני באופן אישי עדיין חושבת ותומכת בדעתו של פרפ' יורם לס! לעובדה שיש ילד בבית הספר חולה ב קורונה לא אומר שפרפ' לס טועה!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר