הפרסומים, השמועות והנזקים: מה קרה במרכז המסחרי בעקבות חולה קורונה

בעקבות פרסום על בעל עסק שנדבק בקורונה, בעלי העסקים המרכז סדאב מדווחים על ירידה דרמטית בכמות הלקוחות. בעל העסק עצמו אומר ל"השקמה חולון": "עשו לי שיימינג"

פורסם בתאריך: 22.6.20 14:41

במהלך היממה האחרונה נפוצו לא מעט ידיעות, שמועות ופרסומים בדבר התפרצות קורונה בתוך מרכז סדאב. לא מעט פוסטים שעלו בקבוצות פייסבוק רבות, כמו גם הודעות וואטסאפ, בישרו כי באחת החנויות התגלה חולה קורונה. בהודעות נוספות אף צוין שמו של החולה והעסק שבבעלותו, ואף נטען כי לא חבש מסכה בחלק מהזמן. בהודעה אחרת צוין כי בעלת המתפרה במרכז נכנסה לבידוד ולכן אין להכנס אליו. יש לציין כי מי שנכנס לבידוד הוא אחד ששהה בסמוך לאדם מאומת אולם אין בהכרח שהוא חולה בקורונה.



בעקבות הפרסום, בעלי עסקים מהמרכז מדווחים כי מאז שפרצו הידיעות על הקורונה, חלה ירידה דרמטית בכמות הקונים הפוקדים את המקום. "יש כאן פחות אנשים", מספר אחד מבעלי העסקים, "פשוט נבהלו מההודעות שהופצו במהלך היום האחרון, צריך לומר שפשוט כתבו דברים לא נכונים". לדבריו, אכן אחד מבעלי העסקים במקום נדבק בקרונה, אלא שהוא לא שהה במרכז מספר ימים, כך שלמעשה אין כל אישוש לטענת ההתפרצות. בנוסף, מעצב שיער פרסם ברשתות החברתיות כי ההודעות השגויות יוצרות בהלה מיותרת שפוגעת בבעלי העסקים.

זיו בנימיני, בעליו של בית המרקחת במרכז מספר כי ההודעות שהופצו ברחבי הרשת פגעו קשות בתנועת הלקוחות אל המרכז המסחרי. "מכתימים את המרכז ומפצירים שלא להיכנס לתוכו. ההתנהלות של אותו חולה הייתה נכונה. הבן אדם לא הרגיש טוב והלך להיבדק. מרגע שנמצא מאומת הוא נכנס לבידוד וכך גם עובדיו. הוא כלל לא היה כאן כמה ימים. הפרסומים עושים לנו נזק איום ונורא. אני יודע שכולם דואגים לחיטוי וריחוק חברתי בתוך המרכז אבל עדיין היום יש פחות אנשים מאתמול".

אם כן, אכן אחד מבעלי העסקים במקום חלה בקורונה. בשיחה עם "השקמה חולון" הוא מסביר כי לא שהה בתוך המרכז למעלה משבוע. "ביום שישי לפני יותר משבוע, יצאתי מהמרכז. בימים ראשון ושני הייתי בבית מלון. התחלתי להרגיש שם טיפה צמרמורות בגוף",  הוא מספר ומוסיף כי לאחר מכן, כשחזר לחולון, הלך לנוח בביתו ואף פנה אל הרופא. "דיברתי עם הרופא בטלפון והוא אמר לי לראות איך ארגיש מחר ואם המצב ידרדר הוא יפנה אותי לעשות בדיקה של קורונה", הוא אומר.

לאחר יומיים ביצע האיש בדיקת קורונה שנמצאה חיובית למחרת. מאז הוא שוהה בביתו. לדבריו מאז הופצו הפרסומים עם שמו במרחבי הרשתות החברתיות, נגרם לו נזק רב, כמו גם לשאר בעלי העסקים הפועלים במרכז. "פרסמו את השם של העסק שלי ואת השם שלי. כתבו שאני לא הייתי עם מסכה. מאיפה הם יכולים לדעת?", הוא אומר בכעס, "אני לא הייתי במרכז הזה למעלה משבוע, וכל הפרסום הזה גרם לי נזק וגם לשאר בעלי העסקים, כי כולם חושבים שיש כאן התפרצות וזה לא כך".

מבדיקת "השקמה חולון" עולה כי עד לרגע זה לא צויין באתר משרד הבריאות שחולה מאומת שהה במרכז סדאב בשבועיים האחרונים.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר