צילום: Syda Productions / shutterstock.com

מילים בוראות מציאות: כך כוח הדיבור משנה חיים

אנו יכולים לשנות את גורלנו באמצעות המילים שיוצאות מפינו, אבל כדי שזה יקרה אנחנו חייבים להאמין בעצמנו

פורסם בתאריך: 17.7.20 15:31

"וַיְדַבֵּר מֹשֶׁה אֶל רָאשֵׁי הַמַּטּוֹת לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל לֵאמֹר זֶה הַדָּבָר אֲשֶׁר צִוָּה ה'. אִישׁ כִּי יִדֹּר נֶדֶר לַה' אוֹ הִשָּׁבַע שְׁבֻעָה לֶאְסֹר אִסָּר עַל נַפְשׁוֹ לֹא יַחֵל דְּבָרוֹ כְּכָל הַיֹּצֵא מִפִּיו יַעֲשֶׂה". כך מופיע בפרשת השבוע – מטות.

"לא יחל דברו" על פי רש"י זה "לא יחלל דבריו". הדיבור הוא קדוש ואנחנו צריכים להבין שהמילים שלנו לא יהיו מחוללות ולא יהיו חולין.

יש לנו הרבה כוח בדיבור. אנו יכולים לשנות את גורלנו באמצעות המילים שיוצאות מפינו, אבל כדי שזה יקרה אנחנו חייבים להאמין בעצמנו, ובו בזמן לקוות לטוב.

לדיבור יש כוח עצום. יש לו יכולת לבנות ולברוא, אף את העולם כולו. יש לנו את היכולת לשבח, לעודד ולהעניק לחברינו ביטחון עצמי וכל זאת באמצעות המילים. כאשר אנו גורמים לאדם אחר להרגיש חשוב, אנו למעשה בונים אותו, בונים לו את הביטחון והאמונה שלו בעצמו. זה כאילו שאנו אומרים לו: "הקיום שלך בעולם חשוב וחיוני". באמירה שכזו טמון כוח אדיר, כוח המעניק חיים וחשיבות ומכניס משמעות רבה לחייו של האדם.



רבי חיים ויטאל אומר: "ככל היוצא מפיו – לפי שכל היוצא מפיו של אדם יעשה רושם למעלה אם טוב או רע".

כדי להשיג את כלי הנשק העוצמתי ביותר אין צורך ברישיון. הוא נמצא בפה שלנו. זוהי מעלתו של האדם – היכולת לתקשר, לתרגם מחשבות למילים ולהוציא אותן, לחבר משפטים בעלי משמעות וליצוק תוכן. האל ברא את העולם, וגם אנחנו בוראים ומחריבים עולמות באמצעות הדיבור שלנו בלבד.

הלוא כשאומרים "הרי את מקודשת לי" – יוצרים מציאות חדשה. משהו בעולם משתנה אחרי שהמשפט הזה מהדהד. באותה המידה, גם כשמעליבים מישהו, קוראים לו "טיפש" או "מכוער" יוצרים מציאות שקשה לשנות או לתקן אחר כך. חיים ומוות ביד הלשון, והבחירה האם להביא באמצעות כוח המילים חיים או מוות היא שלנו.

בתאל בן דוד מטפלת N.L.P מאסטר ומרצה
יש לכם שאלות? אתם יכולים לכתוב לי [email protected]
או בטלפון 054-7507500 ואשמח לענות לכם



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר