רבנים בכירים מזהירים וקוראים להתרחק מהרב יוסף מוגרבי מחולון

"ידעו כולם שאין הוא רב ולא ראש ישיבה אלא מתחזה", כך קובעים רבנים בכירים בפסק דין חריף

פורסם בתאריך: 28.7.20 12:28

בעקבות הפרסומים המייחסים לרב יוסף מוגרבי מחולון חשד להטרדות מיניות, הוציאו רבנים בכירים פסק דין מיוחד הקורא לציבור להתרחק מהרב. עוד קובע פסק הדין כי לא מדובר ברב אלא במתחזה.



לפני ארבעה חודשים הופץ סרטון בו נראה הרב מביט על תלמידיו כשהם ערומים למחצה. בעקבות פרסום הסרטון החלו להתפרסם עדויות של תלמידיו לשעבר אשר סיפרו כי הרב הטריד וניצל אותם מינית.

על פי העדויות, מקרים אלו התרחשו במהלך 20 השנים האחרונות בתוך כתלי הישיבה בראשה עומד הרב. חלק מעדויות תלמידיו לשעבר הובאו כאן ב"השקמה חולון" בהרחבה. בהמשך נפתחה חקירת משטרה בפרשה ובחודש שעבר זומנו הרב ועוזריו לחקירה לאחר שפורסמה כתבת תחקיר בעניינו בערוץ 13.



מאז חשיפת הפרשה נשמעים יותר ויותר קולות בעיר אשר יוצאים חוצץ נגד הרב מוגרבי, זאת לצד קולות שעדיין מביעים בו תמיכה וטוענים כי מדובר בעלילת דם. אולם כעת גם רבנים בכירים, בהם רבני ערים, קוראים גם הם להתרחק מהרב מוגרבי.

בפסק דין מיוחד, קוראים הרבנים לציבור להיזהר ולהתרחק מהרב בעקבות המעשים המיוחסים לו. בנוסף מבטל פסק הדין את התואר "רב" מהאיש אשר נחשד בביצוע הטרדות מיניות, וקובע כי מדובר במתחזה. "באנו לגלות דעתנו, דעת תורה ברבים אודות האיש החוטא והמחטיא את הרבים", כך נפתח פסק הדין המיוחד.

על פסק הדין חתומים הרב יוחנן גור אריה, רבה של חולון; הרב שמואל אליהו, רבה של צפת; הרב חיים רבי העומד בראש מוסדות "עטרת חכמים; הרב אהרון ירחי והרב ראובן נקאר. מלבדם, עוד 18 רבנים הצטרפו והביעו תמיכה בפסק הדין של חמשת הדיינים.

"אחרי שגבינו עדויות מיוחדות מאברכים ומתלמידים שלמדו ולומדים עד היום בישיבתו, על כל מיני מעשי חוסר צניעות והתעללות סדיסטית בגוף ונפש שנעשו על ידו למעלה מעשרים וחמש שנים, ואחרי שהתפרסם קלונו ברבים בסרטונים וכתבות מזעזעות, ואחרי שהפנו אותו למומחים במשך שנים לטפל בבעיותיו, עם כך זה לא הועיל כלום לחוליו הנפשי", ציינו הרבנים וקראו לציבור להתרחק מהאיש, והוסיפו: "על כן הננו להזהיר את הציבור הרחב, שצריך כל בר ישראל, איש ואישה, קטן וגדול, להתרחק ממנו בכל מני ריחוק, וידעו כולם שאין הוא רב ולא ראש ישיבה אלא מתחזה".

פסק הדין המיוחד

 

במהלך 20 השנים האחרונות היווה הרב יוסף מוגרבי דמות רבנית מוכרת בעיר ועסק רבות בחזרה בתשובה. סביב ישיבתו התפתחה במהלך השנים קהילה לא קטנה אשר רבים מחבריה היו חוזרים בתשובה. לפני חודשיים שיגר הרב יוסף מכתב אל הרב מוגרבי, בו הביע תמיכה על פועלו התורני.

 



עורך הדין שמעון אמיר המייצג את הרב מוגרבי, מסר בתגובה: "מרשי דוחה מכל וכל את המיוחס לו. המדובר במקרטיזם ומשפט שדה שאין לו מקום בעולם הזה. בפתח הדברים, חשוב שיודגש, כי על אף שהמסמך נושא את הכותרת פסק דין, הרי שאין מדובר בערכאה משפטית ולא ברור כלל מאין שואב הטריבונאל המכובד את סמכותו. כמו כן, הראיות אשר הונחו בפני הטריבונאל המכובד, אף הן לוטות בערפל. כבר כעת ברור שגרסתו של מרשי אינה כלולה בהן ולמרבה הצער על בסיסן יצאה הצהרה מרחיקת לכת, אשר אין בה אלא כדי לפגוע אנושות בשמו הטוב של מרשי. הטריבונאל המכובד לא מצא לנכון להביא בפניו לכל הפחות את גרסתו של מרשי. מרשי הינו רב קהילה עתיר זכויות ופעלים, אשר במשך שנים רבות מסר נפשו ממש לציבור, אשר ראו בו ועודם רואים מנהיג, נערץ המשמש דוגמא ומופת. יש רק להצטער על הצהרה נחפזת זו שאין לה כל אחיזה במציאות."

 

תגובות

15 תגובות
  1. טל

    איך לעזאזל אתם רבנים מכובדים שחותמים על פסקים ושטויות מבלי ששמעתם את הצד השני
    נוגד את כל התורה לשמוע רק צד אחד אתם עוברים על הלכות של דיינות וכבוד מינימלי לאדם שרק עשה טוב ועושה טוב למען הציבור
    אם אתם רבנים אז איפה התורה פה שאתם מבזים תלמיד חכם
    אומרים שאם בית המקדש עתיד להיבנות על צער אחד של יהודי היה עדיף שלא ייבנה.
    תתביישו לכם שקמה שאתם מפיצים דברים כאלה ברבים
    אתם עוד תתנו את הדין על כל המחלוקת שעשיתם פה
    מחלוקת קורח ועדתו ושלא תטעו אתם הקורח של דורנו

  2. יצחק

    שטויות במיץ עגבניות.
    למה לא מופיעה שם הבית דין?
    למה לא מופיע כתובת בית הדין?
    למה לא מופיעים שמות רבני בית הדין?
    למה החתימות מזוייפות או מועתקות?
    בקיצור מפוברק,לא אמיתי,עבודה לא מוצלחת
    לא מקצועית של חבורת עזבי פנים

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בתור תושב לשעבר שגר רתי קרוב לבית כנסת העיקר שםארבעה רמקולים על הגג וגרם לטירדה עם המוסיקה בקול רם סמוך לכניסת שבת וחגים

  4. עד ראיה

    ידע הציבור ויזהר ממתחזה שפל זה.בעיני ראיתי פשעים שביצע.

  5. רופא פסיכולוג

    ילמד אותי ערך הדין המלומד שאנשים נשואים שמצהירים שהם ניפגעו אישית מהמיתחזה,ועדיין יש להם צלקות מהעבר,ולמרות שהם נשואים ונולדו להם ילדים עדיין זה רודף אחרהם,אים כן על מה אתה מיסתמך ודוחה את הרבנים המכובדים שאתה קורא להם במילת גנאי,בצילומים של ערוץ 13 רואים בבירור את המיתחזה שלך מכניס את ידיו למבושיו והנערים ערומים למחצה משוחים בשמן, בושה ליצור מהסוג הכי ירוד באנושות,בוז בוז בוז

  6. משה

    בית דין חייב לשמוע שני צדדים, אסור לשמוע רק צד אחד, איך הרבנים הגדולים האלה חרצו את דינו בלי לקרוא לו?! ואם קראו לו למה זה לא מוזכר בפסק.
    הם ידעו שיש בעיות איתו, שלחו אותו לטיפולים, ולא הזהירו את התלמידים שלו?! מה קורה פה רבונו של עולם?! בנוסף מה יעזור שיעבור לעיר אחרת…. שם הוא יוכל להמשיך?!

  7. אוראל

    נראה שמישהו היה להוט להפיל את הרב הצדיק כשכל הסיפור התפוצץ בכזאת מהירות. שנה וחצי לא נעשה עם זה כלום ופתאום רבנים חותמים לגרשו?
    נראה לי הזוי, בטוח יש פה משהו מפוקפק! לא חסרים עבריינים שנזרקו מהישיבה ומחפשים נקמה.
    ביזוי תלמיד חכם אין לכם פחד..

  8. מתלמידי ישיבתו

    חברי היקרים לצערנו הרב הרב נפל אין מה לעשות למי מכיר את הרבנים שחתומים כאן מבין שחס ושלום לא נעשה לו עוולה אני מעורב בפרטי הוצאת המכתב ואיני ודע כמה ביררו עד שהוציאו נוה שה יסלח לו

  9. מישהו שחושב נכון

    איזה בית דין זה בדיוק?
    אם הם רוצים לומר בית דין בחולון אז למה הביאו רבנים מערים אחרות?
    למה אין פסק של העדה החרדית או הרב קרליץ או הרב סילמן? הרי הם הבתי דין הכי חזקים! מדוע לא הגיבו?
    איפה שאר הרבנים בחולון כמו הרב אברהם יוסף או הרב זילברשטיין?
    למה אויבים ישנים של 15 שנה רק חתומים שם?
    למה אין שום גילוי מגדולים כמו הרב בעדני או הרב יצחק יוסף?
    תחשבו טוב על השאלות האלו לפני שעושים כזה לינץ' למישהו!
    (סתם ככה, רוצים להוציא אותו מחולון כדי לקחת לו את המוסדות שהוא הקים. אתם תראו שלפחות חלק ניכר מהגנים שלו יעברו לחבד ולכן רב מחבד חתום שם)
    תהיו עם רגשות! קברתם אותו! היה עדיף לו למות מאשר לעבור את הביזיון הזה! תעזבו אותוW

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר