צילום מסך מתוך הסרטון.

ידעו ושתקו: עדויות חדשות על הרב מחולון שצפה בתלמידיו מתאבקים בשמן

לצד העדויות החדשות: מכתב תמיכה ברב שבעניינו מתנהלת חקירה משטרתית, חתום על ידי הרב הראשי של חולון אחרי שנשלל ממנו התואר

פורסם בתאריך: 27.5.20 15:35

לאחר פרסום הסרטון בו נראה רב מוכר מחולון צופה בתלמידיו באמצעות מצלמות האבטחה, זאת תוך כדי ביצוע תנועות מגונות בגופו, הופץ מכתב תמיכה ברב המדובר שבעניינו מתנהלת חקירת משטרה, החתום על ידי רבה הראשי של חולון לשעבר, הרב אברהם יוסף. עוד עולה כי הרב יוסף חתום על מכתב זה כרבה הראשי של חולון, בזמן שאינו משמש בתפקיד לאחר שנלקח ממנו בהוראת בית המשפט.

המכתב החתום על ידי הרב אברהם יוסף

"הנני בזה להזכיר לשבח את ידידנו מזכה הרבים אשר פעל ועשה הרבה לזיכוי הרבים, ורבים השיב מעוון וזכות הרבים תלויה בו", כך נפתח המכתב. בהמשך מצוין כי אביו המנוח, הרב עובדיה יוסף זצ"ל, העריכו על פועלו הרב ו"על הגדלת והפצת תורה בקרב ישראל". כדבריו.

לבסוף נחתם המכתב באיחולים לאותו רב שימשיך לעסוק בפועלו גם בעתיד. "על כן הנני לברכו שעוד ימשיך לעשות חיל ולהגדיל תורה ולהאדירה". הרב אברהם יוסף בחר שלא להגיב לדברים.



מאז פרסום הסרטון של הרב מחולון שנגדו מתנהלת חקירה, עולים עוד ועוד סיפורים ועדויות אשר מתארים מקרים שהתרחשו בתוך כתלי הישיבה בשני העשורים האחרונים, לפיהם רבים ידעו עליהם והעדיפו לשתוק. אחרים חששו להשמיע קול שעלול להיתפש כחתרני בתוך הקהילה.

אולם כעת, תלמידיו לשעבר של הרב, אשר בעבר חששו לדבר, החליטו בעקבות הפרסומים לשבור שתיקה. זאת, כאשר במקביל תלמידים רבים ואנשים מסביבת החצר של הרב אינם מוכנים לשתף פעולה ולדבר.

העדויות שמושמעות אינן שונות בהרבה מהתיעוד בסרטון, לפיו התלמידים התבקשו לקיים קרבות היאבקות כשהם ערומים למחצה ומרוחים בשמן. עוד עולה כי האירועים אשר מיוחסים לרב לא החלו רק בשנים בשנים האחרונות אלא עוד הרבה קודם, כך לדברי גורם המעורה בפרטים. "אני אישית מכיר לפחות ארבעה מקרים של אנשים שדיברתי אתם בטווח של 15 שנה לפחות", מספר אותו גורם ומוסיף כי דיבורים נשמעו מסביב ואף שנעשו פניות אל רבנים אחרים, אך דבר לא נעשה.

איך זה שהממסד הרבני לא הטיל סנקציות?

"התלונות הגיעו מכיוונם של בחורים צעירים. בהלכה יש מושג של דברי כיעור ויש מושג של מעשים ממש. בזמנו הסתבר שהפניות היו על דברי כיעור. היו נזיפות או אזהרות ולא מעבר. הייתה פה בעיית אמון".

קרבות לילה בחוסמסה

למעשה קיימים סיפורים אשר נטען כי הם התרחשו לפני 20 שנים. כך, למשל, מספר תלמיד לשעבר בישיבה של הרב. "הסרטונים לא הפתיעו אותי. פעם הוא היה עושה את זה בחוסמסה בשעות הלילה" הוא מסביר ומפרט, "הלכנו להתאבק והוא היה אומר לאחד 'אתה תהיה הראש של עשיו' ולשני היה אומר: 'אתה תהיה הראש של יעקב'. הוא היה אומר שאנחנו עושים מלחמות בעליונים. הוא היה מורח בעצמו על הבחורים את השמן והיה אומר להם 'זה שמן המשחה'".

התלמיד לשעבר מספר על מקרה אחר, בו לדבריו נאלץ בהוראת הרב להתפשט לחלוטין בנוכחותו ובנוכחת שאר תלמידי הישבה במהלך סיור בחופי הכנרת. לדבריו הרב הורה לו לטבול במים על מנת להיטהר, וזאת כשהוא עומד ערום מולו ומול שאר התלמידים של הישיבה. "הייתי בערך בן 14-15 וכמובן שכולם מסתכלים וזה לא נעים. אני הרגשתי באותו רגע כעס אבל אמרתי לעצמי שאם הוא אומר, הוא יודע. זו מציאות שקשה לך להבין. אני שמתי את זה מאחורי".

"גם היום קשה לי לדבר על זה כי יש לי עוד נקיפות מצפון שאומרות לי שאולי אני הייתי לא בסדר. אבל יש אוטוריטה רבנית. הרב הוא סמכות עליונה כלשהי ואם אתה רואה משהו לא טוב ברב כנראה שהבעיה אצלך".

לדבריו, בעקבות האירוע הזה ועוד מקרים אשר נחשף אליהם בישיבה, החליט בשלב מסויים להסיר את הכיפה ולרדת ברמה הדתית. "תשמע זה תהליך. אתה יוצא משם בצורה מדורגת אתה ולא בבת אחת. אמרתי לעצמי שהשם והתורה זה אמת, אבל כל השאר זה שקרנים, ועד היום אני אומר את זה. אחרי הרבה שנים סוף סוף אני עם הכיפה בחזרה".

תלמיד לשעבר נוסף, שלמד בישיבה של הרב לפני 15 שנים, טוען כי אנשים ידעו אודות מקרים משונים שהתרחשו בתוך כתלי הישבה אבל פשוט העדיפו שלא לדבר. "פעם אחת הוא שלח אותי להתאבק עם מישהו במקווה. אז בכלל לא הבנתי שיש לו כוונה כזו. הוא היה שולח אנשים לעשות תיקונים. היום זה נשמע מצחיק השם ירחם, אבל ככה הוא הציג את זה".

"אנשים ידעו על הסיפור. מי שרצה לדעת ידע ומי שלא רצה, לא. הוא אישיות. אנשים לא רוצים לשמוע דברים לא טובים עליו. הוא מציג את עצמו כאחד כזה שאסור לערער עליו. ככה אז הרגשנו. יש רבנים שאני כן עדיין סומך עליהם. אבל אם אשמע סיפורים, אני בקלות אמין כי אני יודע שיש מציאות כזו".

בסביבתו של הרב סרבו להתייחס לדברים ולהגיב מטעמו ורק מסרו כי כל פרטי העניין הובאו לפתחם של גדולי ישראל.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "עם קבלת התלונה במשטרה, נפתחה חקירה אשר עדיין מתנהלת. מטבע הדברים איננו מפרטים אודות חקירות מתנהלות, אולם נציין כי משטרת ישראל תמשיך לחקור ביסודיות ובמקצועיות כל מקרה המעלה חשד לביצוע עבירה פלילית במטרה להגיע לחקר האמת".

 

 

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מוכר וידוע כבר שנים רבות. רק לא ברור למה אתם לא מפרסמים את שמו…

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר