דווקא עכשיו: הבית של הגימלאים הופקע לטובת הרכבת הקלה

מרכז השנאים של נת"ע אמור היה לקום בגן תומר, אבל התושבים לחצו והעירייה הפקיעה את מרכז פסגות - שמהווה בית לגימלאים בפרט בימים של ריחוק חברתי ומשפחתי בעקבות הקורונה

פורסם בתאריך: 19.8.20 13:45

מועדון פסגות עתיד להיסגר בתחילת החודש הבא, בעקבות עבודות הרכבת הקלה. הגמלאים המתאמנים בו שקיבלו על כך התראה לפני פחות משבועיים, שיגרו מכתב אל ראש העירייה בבקשה שימצא עבורם פתרון ראוי. בינתיים, הוקצה עבורם חלקו של קמפוס חנקין כמקום פעילות חלופי. אבל הגמלאים מאוד לא מרוצים וטוענים כי מדובר במיקום בעייתי ומרוחק, ללא תחבורה ציבורית נגישה. בנוסף, טוענים הגימלאים כי דווקא בימים אלה, בצל מגפת הקורונה הכופה עליהם ריחוק משפחתי וחברתי, הם זקוקים למועדון ולפעילות.



"לפני כמה שבועות חידשנו את הרישום שלנו במועדון לשנה הבאה, אבל לפני עשרה ימים הודיעו לנו שהמקום נסגר בשל עבודות הרכבת הקלה. אמרו לנו שאת החוגים שלנו מעבירים אל קמפוס חנקין, אבל מדובר במקום מרוחק ועם תחבורה ציבורית בעייתית בדרך לשם", אומרת אחת הגמלאיות המגיעה למקום בקביעות.

"יש פה אנשים מבוגרים בני 70 פלוס שזה עושה להם טוב לנפש ולגוף", היא מוסיפה, "אי אפשר ככה לסגור מקום. יש אנשים שמתאמנים כאן כבר שנים. אני לא מבינה איך עושים דבר כזה. צרכים למצוא חלופה ראויה לאנשים האלה".

כאמור, הסיבה לסגירת מרכז פסגות היא בעקבות העבודות לסלילת הקו הירוק של הרכבת הקלה, העובר בצומת הבורגראנץ' הסמוך. חברת נת"ע שאחראית על ביצוע העבודות, צפויה להקים בשטח המרכז חדר טכני של שנאים. במקור המתקן אמור היה לקום בגן התומר שבשכונת רסקו, בסמוך לרחוב סוקולוב. אולם שתושבי המקום התנגדו למהלך בטענה שהדבר ייפגע באיכות חייהם. בעקבות כך, הוחלט בעירייה להקצות עבור נת"ע את שטחו של מרכז פסגות שברחוב סרלין.

מרשת קהילה ופנאי נמסר בתגובה: "ההחלטה להקצות את מתחם פסגות והנהלת הרשת לטובת הרכבת הקלה התקבלה בעיריית חולון והגיעה אלינו לפני כשבועיים, אחרי שהתקיים המבצע לרישום מוקדם לשנת הפעילות הבאה. המרכז ממשיך לפעול במתכונת מצומצמת וחלק מהפעילויות הועברו למרכז חנקין. במקביל הרשת, באמצעות פסגות חנקין, מנסה למצוא פתרונות חלופיים, איכותיים ומקצועיים לשאר הפעילות".

"במהלך השנה הקרובה יישארו מספר פעילויות מצומצם בפסגות, ובזמן הזה ננסה למצוא מקומות חלופיים לכל הפעילות שהתקיימה בפסגות. ברור לנו שפסגות נותן מענה זה שנים לאוכלוסייה הגרה בסמיכות. גם אנחנו וגם הקהל קיבלנו ההודעה בצער רב. פסגות הוא סוג של בית אך יחד עם זאת ברור לנו כי נעשה הכל כדי לתת פתרון הכי טוב שאפשר לכולם".

מחברת נת"ע נמסר בתגובה: ""לצורך הקמת ותפעול פרויקט הקו הרכבת הקלה הירוק, בתוואי העיר חולון, נדרשת הקמת חדר טכני בסמיכות לקו, וזאת בהתאם לתוכנית המאושרת לרק"ל תת"ל 71א'. לאור בקשת עיריית חולון, להעתיק את המתקן מגן התומר, הוחלט על מיקום חליפי לחדר הטכני במתחם פסגות (במתנ"ס). כל סוגיית מועדון הגמלאים, העתקתו וכולי הם עניין פנימי של עיריית חולון ויש לפנות בעניין לעירייה".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "המבנה שבו פועלים מרכז פסגות והמטה של רשת קהילה ופנאי הינו מבנה ציבורי בבעלות העירייה. מחובתה של העירייה להקצות את מבני הציבור לטובת צרכים שונים בעיר בהתאם לנדרש ועל פי שיקוליה המקצועיים. במסגרת העבודות לקראת הפעלתה של הרכבת הקלה בעיר, נדרש להקצות שטח באזור זה לטובת הקמת חדר שנאים, שבלעדיהם הרכבת לא תוכל לפעול. השטח של מרכז פסגות נמצא כמתאים ביותר ולכן שונה ייעודו. לפיכך, רובם של חוגי מרכז פסגות יעברו למרכז חנקין ומקצתם יתקיימו במקום אחר בעיר שטרם נקבע. גם משרדי רשת קהילה ופנאי יעברו למבנה אחר שטרם נקבע".



תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר