בין סגר להנחיות: זמן לחשבון נפש וחזרה לילדות בג'סי כהן

התקופה המוזרה שאיתה אנחנו מתמודדים הביאה עמה גם כמה מתנות שיישארו אצלנו גם בשנה הבאה

פורסם בתאריך: 18.9.20 12:44

"תכלה שנה וקללותיה – תחל שנה וברכותיה". והשנה הברכה הזאת מהדהדת יותר מכל שנה. ערב ראש השנה החדשה תשפ"א שונה מכל מה שהכרנו עד כה. במקום להיות עסוקים במתנות למארחים – אנחנו עסוקים בהזמנות און ליין מהסופר, במקום לשלוף מהארון את הבגדים החגיגיים – אנחנו עסוקים בלשנן ולהבין את הוראות הסגר והנחיות הקורונה.
כולם עסוקים בסגר חגי תשרי וכמעט איש לא עוצר כדי לחשוב ואולי להודות על הזמן שהתפנה לנו לחשבון נפש והתבוננות פנימית אולי אף חישוב מסלול מחדש.

אבל למרות המציאות שהשתנתה כמעט ללא הכר, ריח החג והתבשילים יגיעו ויזכירו לכולנו שגם הקורונה היא זמנית. אולי זה מה שיעזור לכולנו להיכנס לפרופורציה ולהבין שיש כוח אחד, גדול מכולנו, בורא עולם שמנהל את העולם.

בראש השנה הזה יש לנו אפשרות, על רקע אירוע ענק ומכונן – מגפת הקורונה, לעצור ולחשוב מה כל אחד צריך לעשות על מנת להיות אדם טוב יותר. ראש השנה הוא יום ההולדת של האנושות וזו ההזדמנות של כל אחת ואחד מאיתנו לבחור לעצמנו מתנה: להיות בצד המגלה חמלה ומקבל את האחר.

אלה ימים קשים ומורכבים, עתירים באתגרים מאופיינים בחוסר ודאות, אך מלאים בהזדמנויות ורבים העזו ללכת עם הרצונות והחלומות שלהם, נתנו מקום ומצאו זמן לתחביבים ישנים, עצרו לרגע והתבוננו בבית שבו הם חיים. יחד עם זאת, עבור רבים הימים האלה לחוצים עם שעות ריקות, ריחוק חברתי וסדר יום משובש.

את התקופה הזאת, גם בסגר הראשון וגם לקראת הסגר השני, בחרתי לעשות במסע פנימי ועם המשפחה הגרעינית שלי שהצליחה למלא אותי בהרבה רגעים של שמחה. לצד ההתכנסות, עשיתי את מה שאני רגילה לעשות בעשור האחרון, לפני כל חג יחד עם אנשים טובים וקרובים: לדאוג לחלשים ולהזכיר להם שאינם שקופים. במבצע חלוקה לקראת ראש השנה הצלחנו לספק עשרות חבילות מזון לאלה שמזלם וגורלם לא שפר עליהם.
בשנה האחרונה חברי הטוב, עדי לאון, המוזיקאי ואיש התקשורת הצטרף אליי לחלוקה, וזכינו לחלק 100 סלי מזון עם הרבה עזרה מלילך דניאל, מלי לאון, מאירה עמיר, ניסים נחום, טלי טיסונה, פאני סבג ויעל טוטיאן.

ובזמן הזה, של חלוקת סלי המזון, אני חוזרת לילדות בשכונת ג'סי כהן, שעיצבה את האישיות והערכים שלי ושל רבים: היכולת לראות את האחר ואת החלש ואף פעם לא לשפוט אותו על חולשתו.

רבים מהשכונה גדלו להיות אנשים שעברו לצד שנותן ומעניק, ללכת אחרי החלומות, לפרוץ תקרות ולהיכנס בקירות ולהאמין בעצמם, בזכות מי שהם ומי שהפכו להיות. גם אני עברתי את המסע הזה, שהיה ארוך ולעיתים מייגע עד שהבנתי שאני לא צריכה שיאמינו בי, די בכך שאני אאמין בעצמי, ויש לי בארגז כלים את כל היכולות והצרכים להיות מי שאני. לפני 10 שנים, ביום שהתחלתי בחלוקת סלי המזון, ידעתי שאנשי ג'סי כהן יהיו הראשונים, הרי חשוב מאוד לזכור "מאין באת ולאן אתה עתיד לבוא".

אני מאחלת לכל אחת ואחד מאיתנו אהבת חינם, יכולת לראות את האחר, זמן ותבונה להתבוננות פנימית ולקיחת אחריות, שפע של שמחה ובריאות ותמיד לזכור שהכול לטובה גם אם נדמה לנו אחרת. שנה טובה שתהיה.

בתאל בן דוד מטפלת N.L.P מאסטר ומרצה
יש לכם שאלות? אתם יכולים לכתוב לי [email protected]
או בטלפון 054-7507500 ואשמח לענות לכם

 



תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר