מחלוקת: בכירות במערכת החינוך בחולון הביעו תמיכה במחאה נגד ביבי

תושבים מחולון מותחים ביקורת לאחר ששתי המנהלות הבכירות במערכת החינוך הצמידו לתמונת הפרופיל שלהן את הלוגו המזוהה עם המחאה

פורסם בתאריך: 8.10.20 17:27

שתי בכירות במערכת החינוך בחולון הביעו בפייסבוק תמיכה במחאה נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו. לטענת מספר תושבים השתיים מחזיקות במשרות ציבוריות בתחום החינוך, והיה עליהן להימנע מהבעת דעה פוליטית.

השתיים הן ראש מינהל החינוך בחולון, אריאלה קידר ומנהלת אגף חינוך יסודי בעיר, סיגל פתאל. בימים האחרונים הן צירפו לתמונת הפרופיל שלהן את הלוגו "לך", המזוהה עם המחאה וקורא לראש הממשלה להתפטר מתפקידו. הלוגו הצית מלחמה וירטואלית בין מתנגדיו של ראש הממשלה שצרפו את הלוגו "לך", לבין תומכיו שהשיבו בלוגו שצורף לתמונת הפרופיל שלהם: "לכו אתם". וכמו ברשת, כך גם בעיר חולון, היו מי שהביעו תמיהה על נקיטת העמדה הפוליטית של שתי הבכירות.



יש לציין כי הבעת העמדה הפוליטית היא במסגרת חשבונות הפייסבוק הפרטיים של השתיים ולא בדף ציבורי. יחד עם זאת, לא מעט תושבים והורים נחשפים לחשבונות הפייסבוק שלהן ועם החלפת תמונת הפרופיל, היו מי שהרימו גבה, מאחר שהשתיים הן עובדות ציבור בכירות בתחום החינוך בעיר.

"אני חושב שמשום שהן בעלות תפקידים גבוהים במערכת החינוך, מוטב שהיו שומרות דעותיהן אצלן ולא היו מפרסמות אותן בפומבי. זה לא אתי", טוען אב לילדים הלומדים באחד מבתי הספר היסודיים בעיר ומוסיף: "המילה 'לך' עם רקע שחור, זה כמו להגיד על בן אדם ז"ל. הן מייצגות מערכת חינוך ולדעתי זו בושה".

עוד טוען האב כי הסימון הפוליטי של השתיים יכול ליצור תחושה של בעיתיות בקרב ההורים, אפילו למראית עין, בה יחושו שכל מי שאינו מחזיק בדעתן יהיה מופלה לרעה. "יכול להיות מקרה בו הורה יגיע עם בעיה ויבקש את התערבותן המקצועית. הרי הפייסבוק פתוח לכולם. ולי ולעוד הורים יש עשרות תמונות שמראות שאני תומך ליכוד. מספיק שהן יצפו בפרופיל ואני אולי עלול להיות מבחינתן מסומן לרעה".

"יש בזה משהו מאוד לא נוח, בלשון המעטה", אמרה תושבת העיר, "האם יכול להיות שמנהלת אגף וראש מינהל יקחו חלק בתעמולה פוליטית ויצירת שנאת חינם? הן מייצגות את החינוך בעיר ואנו התושבים משלמים את משכרותן.  כמובן שניתן תמיד להביע דעה, אך לא לקחת חלק במחלוקת פוליטית שחותכת את העם לשניים. גם אצלנו בעיר ראש העירייה שנבחר לא קיבל תמיכה מכל התושבים, אבל אנו בוחרים לכבד את התוצאות. מה השיעור שהן נותנות לילדי העיר? שמי שלא חושב כמוני אין לו מקום?".

אם שילדיה לומדים באחד מבתי הספר בעיר אומרת, כי "המצב קצת מורכב. יש בעיה מסוימת בכך שעובדות ציבור מביעות דעה פוליטית בפומבי, אולם הניסיון לערער על כך עלול לפגוע בחופש הביטוי. כשמדובר בפרופיל הפרטי שלהן מותר להן לשים שם מה שהן רוצות. אבל מצד שני, זה עלול לגרום למתח ולבעיה בגלל התפקידים שלהן. יחד עם זאת, אנחנו לא יכולים לקבוע לאנשים מה לומר".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "שתי המנהלות רשאיות להעלות בחשבונות הפייסבוק הפרטי שלהן, שבהם אין להן חברים מקרב הורים או תלמידים בחולון, את מה שהן מוצאות לנכון. בנוסף לתפקידן המקצועי הן גם אנשים פרטיים עם דעות עצמאיות. הן אינן נבחרות ציבור".



תגובות

6 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איש חינוך ונבחר ציבור אינו יכול להביע את דעתו מקומם

  2. ליזי

    אוייש כל כך נמאס מייפי הנפש שכל טרנד ישר מתחברים ומפרסמים בפייס או אלוהים יודע הבנו כולם רוצים שביבי ילך אז תנחשו?? הוא לא הולך לשום מרום יאכל לכולם את הלב עם כפית עד שיתחשק לו אז .. הכלבים נובחים והשיירה ע6ברת חאלס עם עם הטרנד "לך" מה שעתכם על "אהבת חינם " אם כבר יפי נ9ש אז עד הסוף

  3. דניאל

    חבל מאוד שבעלות מישרות בעיריה שאמורות להתרחק מהבעת דעות פוליטיות נכנסות למערבולת מיותרת לחלוטין . ראוי היה שיתעסקו בשיפור מערכת החינוך בעיר במקום בפוליטיקה זולה . זה באמת מה שחסר לנו , שכל בעל תפקיד בכיר בעירית יביע דעתו בעד או נגד . לא משלמים לכן משכורת מכספינו עבור עיסוק פוליטי .

  4. ביבי המלך

    נשמה את חולונית , כת וונו בי תל אביבית
    לכי תספרי בשנקין שאת מחולון תראי איך יגיבו לך

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר