אחד משני פעילי ימין שנעצרו בהפגנה: מתנדב במשטרה

החשודים טוענים כי נעצרו על רקע פוליטי. במשטרה דוחים את הטענות: "השניים נעצרו בגין התנהגות העלולה להפר את שלום הציבור"

פורסם בתאריך: 12.10.20 14:25

שני הצעירים שנעצרו אתמול (מוצאי שבת) בהפגנת המחאה במדיטק בחולון, זועמים: "נעצרנו סתם ואנו נילחם למען חפותנו ונוכיח לכל המדינה שהמשטרה פוחדת מהשמאל".

אמש המשטרה עצרה את השניים בחשד להפרת סדר וניסיון לקרוע את הדגלים של מפגיני המחאה נגד הממשלה והעומד בראשה, בנימין נתניהו. בהודעת המשטרה נמסר כי "העצורים ניסו לקרוע דגלים של המוחים וכאשר כוחות המשטרה שהיו במקום הורו להם להתרחק מהמוחים, על מנת למנוע עימותים ביו הצדדים, הם סרבו להישמע להוראותיהם".

ואולם מנגד, החשודים שנעצרו טוענים לרדיפה על רקע פוליטי: "רק פעילי ימין נעצרנו, השמאלנים הם אלו שעשו את הפרובקציה. המשטרה משקרת וסתם עצרו אותנו".



דניאל יוחנן, בן 17 שנעצר, מספר: "היינו בהפגנה ברחבת המדיטק, המשטרה תחמה את האזור פעילי ימין ופעילי שמאל. השמאל עבר לצד שלנו במטרה לעשות פרובקציה, פעילה ישבה בכוונה עם דגל שחור. האחראית על ההפגנה מטעם הימין קראה למשטרה באמצעות המגפון להגיע. ואז ברגע שעברתי את הסרט שלנו קפצו עליי והקיפו אותי כ-30 פעילי שמאל ונתנו לי בעיטה ואגרוף. לא הגבתי. שוטר שהבחין במתרחש שלף אותי ואמרתי לו שהותקפתי, הוא אמר לי שזה זה לא מעניין אותו, עצר אותי ולקח אותי לתחנת המשטרה".

בן בלסטרה, בן 18, מתנדב במשטרה במרחב איילון, טוען: "פעילי השמאל חטפו לחבר שלי את הדגל, המשטרה תחמה אותנו, חבר שלי נכנס לקחת את הדגל ואז פעילי השמאל הקיפו אותו, נכנסתי ומשכתי אותו. לפתע שוטר הגיח מאחור וחיבק אותי בכוח. אמרתי לו שאני מנסה לחלץ את החבר שלי, שאני לא מחפש פרובקציות. אחר כך אמרתי לשוטר: 'אני מתנדב פה איתכם במשטרה, אני איש חוק'.

"מה שעברתי פה היה גיהינום, דפקתי בדלת ביקשתי כוסות מים, ביקשתי סיגריה. מה שאני עברתי אני לא מאחל לאף אחד לעבור. המשטרה הזאת, שבה התנדבתי וששירתתי, התנהגה אליי ואל חבר שלי כמו כלבים. שמו עליי אזיקים, התחננתי שיורידו לי אותם כי הם לחצו לי, אבל אף אחד לא הקשיב. התנהגו אליי כאילו אני כלב ברחוב, כאילו רצחתי".

שני החושדים שוחררו לביתם בתנאים מגבילים לאחר מספר שעות במעצר. מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל מפעילה את סמכויותיה ללא פניות וכל אכיפה נעשית תוך הפעלת שיקול דעת. במהלך המחאה נכחו כוחות המשטרה במקום במטרה לשמור על הסדר הציבורי ולמנוע אלימות כלפי המוחים. השוטרים הוזעקו להכנס לתוך המחאה לאחר שקיבלו דיווח על אלימות במקום. השניים נעצרו, בגין התנהגות העלולה להפר את שלום הציבור. לעניין המתנדב – אנו רואים בחומרה את התנהלותו, אשר הינה בניגוד מוחלט לערכי הארגון והנושא יטופל. בתום חקירתם שוחררו השניים בתנאים מגבילים".



תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר