שיקום גן מגדל המים בשכונת אגרובנק. צילום: עיריית חולון (
שיקום גן מגדל המים בשכונת אגרובנק. צילום: עיריית חולון

מיזמי תמ"א באנגרובנק תקועים בעקבות התוכנית לשימור בשכונה

בין תוכנית השימור לאחת השכונות הוותיקות בעיר לבין ההתחדשות העירונית: האם תיפטר בעיית הצפיפות הגדולה באגרונבק?

פורסם בתאריך: 28.10.20 10:42

התחדשות עירונית באנגרובנק: מיזמים נתקלים במעצורים והגבלות של שימור אתרים בשכונה הוותיקה. דבר הופך לא מעט פרויקטים ללא כדאיים מבחינה כלכלית.

שכונת אנגרובנק, הממוקמת בצפונה של חולון, היא בין חמש השכונות הראשונות בעיר. רוב הרחובות בשכונה הם חד סטריים. כאשר השכונה מתאפיינת בצפיפות ומצוקת חניה גדולה.

בין הפרויקטים הרבים של פינוי-בינוי והתחדשות עירונית שמבוצעים בחולון, ישנם לא מעט בשכונת אגרובנק. אלא שהיזמים נתקלים בקשיים משום שלפני כשלוש שנים הוטלו הגבלות במסגרת התוכנית לשימור השכונה. חלק מההגבלות אינן מאפשרות בנייה של יותר משש קומות. "בעלי הדירות בטרומפלדור נתקלו בבעיה מוכרת ולא מובנת של חוסר כדאיות כלכלית לביצוע הפרויקט וזאת בגלל תכנית השימור שיש בשכונה", אומר אבי ברוקס, הבעלים של חברת מינהלת 38 המתמחה בליווי וארגון דיירים בפרויקטים של התחדשות עירונית, ופרויקטורשל מיזמי תמ"א ברחוב טרומפלדור בשכונה.



"לאחר פניות רבות שלי ושל אדריכלים רבים למחלקת ההנדסה בעיריית חולון, נאמר לנו באופן ברור וחד משמעי שלא ניתן לפרוץ את הגבלת הגובה", מוסיף ברוקס, "זאת כאשר העירייה מאשרת פרויקטים של חיזוק ותוספות בשכונה ובכך נותנת את ידה לצפיפות בין הביניינים, ולמצוקת חניה בלתי נסבלת, שמאוד מקשה על התושבים. אילו לא הייתה בעיה של הגבלת גובה, ניתן היה לבנות ביניינים עם מרווחים וחניונים תת קרקעיים".

גם הדיירים נפגעים. אחת הדיירות בטרומפלדור 9, מספרת: "כבר מספר שנים שאנחנו רוצים לקדם תהליך. הבניינים חלשים, אין לנו ממ"ד, מעלית או חניה. השכונה צפופה ויש אוכלוסייה מבוגרת שחייבת תנאים הולמים למגורים".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "עיריית חולון מקדמת התחדשות עירונית מושכלת ומבוקרת מתוך תפיסה אחראית וברת קיימא. שכונת אגרובנק מוגדרת, באמצעות תוכנית בניין עיר, כמרקם לשימור, בשל ייחודה במרחב העירוני ובשל חשיבותה כשכונה המתוכננת הראשונה בחולון. משום כך, חלות עליה הוראות בינוי שמותאמות למקום, לרבות גובה המבנים".

עוד נמסר כי "חשוב לזכור כי בעת תכנון התחדשות עירונית בכלל וחידוש מבנים בפרט, נדרש לאזן בין הצורך לפתח לבין הצורך בשמירת איכויות המקום. גם שיקולים כלכליים מהווים מרכיב מהותי בתכנון האורבאני וכלולים במערכת איזונים זו, אולם לא ניתן להסתמך עליהם כמרכיב בלעדי מבלי לקחת בחשבון את מכלול הדברים".

 

תגובות

תגובה אחת
  1. מרים

    שכונת אגרובנק זה הפנים של חולון
    נכנסים לחולון דרך אגרובנק.
    ומה יותר מושלם משיפוץ הבניינים סטייל נווה צדק.
    מר מוטי ששון, מעניקה לך את שרביט הקוסם להפוך את חולון ובמיוחד את שכונת אגרובנק למקום מיוחד ומזמין. לפזר כסאות צבעוניים ( כמו בדיזינגוף) בכיכר השבעה.
    לשפץ את רחוב טרומפלדור השקט סטייל בזל בת אביב.
    בית קפה קטן בגינת מגדל במים. סימון על הכביש חניות, תדאג לעסקים הקטנים שיהיה להם משתלם להשאר כאן ולהתפרנס ולא כל חנות שניה צפרניים ולק גל.
    תודה‍♂️

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר