מוטי ששון מזהיר ביום ה-25 לרצח רבין: "הכתובת על הקיר. מודאג מקולות ההסתה" I צפו:

כיכר המדיטק, שבשבועות האחרונים נשמעים בה ביטויי אלימות ומפגינים מותקפים, הפכה היום לכיכר רבין

פורסם בתאריך: 29.10.20 12:15

חצי יובל עבר מאז יום הרצחו של ראש הממשלה, יצחק רבין ז"ל, שזיעזע את המדינה והותיר בה צלקת עד עצם היום הזה. היום (חמישי), במלאת 25 שנה לרצח, הפכה ליום אחד, כיכר המדיטק בחולון, לכיכר רבין.



בשבועות האחרונים, במהלך ההפגנות שמתקיימות בכיכר המדיטק בחולון, נשמעים לא פעם ביטויי אלימות והסתה ומפגינים מותקפים. זאת באופן שמזכיר את ההתרחשויות שאירעו בארץ באותה תקופה שקדמה לרצח. לכן החליטו השנה, לתלות בכיכר באופן סמלי, שלט שנושא את שמה החדש והזמני – כיכר רבין.

כמו כן, על הרצפה נפרסו מילותיו האחרונות של רבין: "האלימות היא כרסום יסוד הדמוקרטיה". בני נוער בעיר הניחו על האותיות פרחים ונרות, על מנת לסמל את "נוער הנרות" שלפני דור.

ראש עיריית חולון, מוטי ששון: "כמי שעמד על הבמה בעצרת השלום, לפני 25 שנה, לצדו של רבין, אני מודאג מאד מהשיח בארץ כיום, ואין לי ספק שגם רבין, לו היה חי היום, היה מודאג מאד. מותר להביע מחאה ולהפגין, מותר להסכים לא להסכים, אבל אסור ומסוכן להפוך את הוויכוח הפוליטי לאלים. החובה להמשיך ולנסות להתאחד היא צו השעה, דווקא בימים טרופים אלה. זה חשוב היום, אולי אפילו יותר מאי פעם".

 

תגובות

2 תגובות
  1. דניאל

    אדוני ראש העיר שנותן שמוןת של רחובות רק לאנשי שמאל מדוע עד עכשיו אין רחוב ע"ש ראש הממשלה יצחק שמיר אבל וזאת הבושה שלי כתושב העיר שלך שמות כמו רמטכלים יש אני תרבות יש אבל ראש ממשלת ישראל גיבור ישראל לוחם ענק במחתרת למען מדינת ישראל לא יכול לקבל רחוב על שמו

  2. איליטה

    צחק רבין ז"ל צדק באימרתו, השאלה היא אם דמוקרטיה היא רק מלבוש של צביעות או דמוקרטיה אמיתית בה לא יתייהרו הציוניים ויתכחשו לדת משה בישראל.לא סתן אנשים זועמים, דיכאו להם את הקול והחיים מזה דורות, ורלה מדברים על דמוקרטיה?איזו בדיוק, דמוקרטיה של שואוו אוף ולא יותר מזה. אין לאנשים סיבה להיות סתן ככה אלימין. תבינו. זוהי זעקת בטן מזה דורות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר