אילוסטרציה

אחרי הסגר: הבריכה הטיפולית בחולון חוזרת לפעילות

בעלי מוגבלויות רבים בחולון נאלצו להמתין לשובה של הפעילות בבריכה: "אין דבר שיותר חסר לנו בתקופת הקורונה"

פורסם בתאריך: 5.11.20 16:42

הבריכה הטיפולית חוזרת לפעילות, אחרי חודש וחצי של סגר. הבריכה פועלת במסגרת מרכז מ.ט.ר.ה תחת ההחברה לבידור ובילוי חולון כבר שמונה שנים. בחודש מרץ, עם התפשטות הקורונה, היא נסגרה לשלושה חודשים ובסגר השני היא נסגרה לחודש וחצי.

מדובר בבריכה ייחודית המיועדת לבעלי צרכים מיוחדים ומוגבלויות פיזיות בכל הגילאים. מבנה הבריכה מותאם לצרכי הנכים ונגיש עבורם. הבריכה ממוקמת בתוך מבנה של מרכז מטרה ברחוב דובנוב 14 בחולון.



הבריכה ההידרותרפית של מרכז מ.ט.ר.ה היא מחוממת, מקורה, נגישה, עומדת בכל תנאי ההגיינה והתו הסגול המחמירים ומותאמת לכל סוגי האוכלוסייה. בבריכה מטופלים אלפי ילדים מבוגרים ואף פעוטות.

במסגרת הפעילות בבריכה מטופלים ילדים ובני נוער עם קשיי קשב וריכוז, קושי בוויסות, קשיים תחושתיים, איחור התפתחותי, הפרעות על קשת האוטיסטית, שיתוק מוחין, חולשה וסרבול תנועתי. כמו כן, מטופלים מבוגרים המתמודדים עם כאבי גב, מחלות ראומטיות, פגיעות אורתופדיות, הגבלות בטווחי תנועה, כאבים כרוניים, פיברומיאלגיה, שיקום לאחר פגיעות ראש, ניוון שרירים מחלות נוירולוגיות כגון פרקינסון ועוד.

כל טיפול מותאם באופן אישי למטרותיו וצרכיו של המטופל, כאשר צוות הבריכה מורכב פיזיותרפיסטים, מהידרותרפיסטים מוסמכים, מרפאים בעיסוק ואנשי חינוך וטיפול.

מתברר כי הבריכה מתאימה גם למחלימי הקורונה המתמודדים עם כאבים, עייפות כרונית ובעיות נשימה, בכפוף לאישור רופאים. "אנו רואים בבריכה טיפולית טיפול חיוני אשר חשוב שימשך גם בימי הסגר, ומקפידים על כל הנחיות הקורונה ומקווים שיאפשרו לנו לתת שירות בכל ימות השנה", הסבירו בחברה לבידור ובילוי חולון.

"חיפשתי מקום שאוכל לעבור טיפולים הידרותרפיים עקב מחלתי. היה לי המזל להגיע למרכז מ.ט.ר.ה בחולון. מצאתי מקום מדהים, בריכה גדולה ומזמינה, צוות מקצועי ומקסים והרגשה משפחתית. מאז אני מטופל במרכז חמש שנים", מספר אחד המטופלים.

"אני בת 39, מטופלת בבריכה הטיפולית במרכז מ.ט.ר.ה שבחולון, מתמודדת עם חולשת שרירים קשה, ומתניידת בכיסא גלגלים", מספרת מטופלת נוספת, "עבורי, המשמעות של בריכה כזו, המתאימה לצרכיי ולמגבלה שלי, היא חיים. אני מקבלת פה הזדמנות לשפר את איכות החיים ורמת התפקוד שלי ועובדת על שימור התפקוד והתנועה. במים קורים דברים מופלאים".

"כאדם עם מוגבלות, הסובל מניוון שרירים מולד, אין דבר שיותר חסר לי בתקופת הקורונה והסגר מאשר הבריכה הטיפולית במרכז מ.ט.ר.ה שאותה אני נוהג לפקוד מדי שבוע מזה מספר שנים. זהו המקום היחיד וההזדמנות היחידה בה אני יכול להפעיל את כל גופי", אומר אחד המטופלים.



תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר