גשר התנאים. 17 שנות הזנחה. צילום: אורן שטרנברג
גשר התנאים. 17 שנות הזנחה. צילום: אורן שטרנברג

מחלוקת בין עיריית חולון לחברת נתיבי איילון תוקעת את שיפוץ הגשר

מי יהיה אחראי על המעליות בגשר התנאים המוזנח שמחבר בין שתי שכונות בחולון? עד שתושג הסכמה העבודות מוקפאות

פורסם בתאריך: 22.11.20 10:18

מחלוקת בין עיריית חולון וחברת נתיבי איילון, תוקעת כבר מספר חודשים את שיפוץ גשר התנאים ושתי המעליות שבו.

גשר התנאים ממוקם מעל כביש איילון, ומחבר בין שכונות קריית מיכה לג'סי כהן בחולון. עם בניית הגשר, לפני 21 שנים, הותקנו שתי מעליות, אולם הן התקלקלו לאחר זמן קצר ומאז אינן נמצאות בשימוש. זאת, כאשר במשך 20 השנים האחרונות, סבל הגשר מהזנחה קשה ומוונדליזם.



כזכור, בשנה שעברה, לאחר שנים רבות של מחלוקת סביב שאלת האחריות, הגיעו חברת נתיבי איילון ועיריית חולון לכדי הסכמה על מתווה לשיקום הגשר. על פי ההסכם שנחתם בין שני הגופים, הוטלה האחריות להחלפת וחידוש המעליות על חברת נתיבי איילון, בעוד עיריית חולון תפעל לשיפוץ הגשר ותחזוקתו.

לפני יותר משנה וחצי פרסמה חברת נתיבי איילון מכרז לבחירת החברה שתתקין את המעליות החדשות, אולם מבדיקת "השקמה חולון" התגלה אז כי אף חברה לא ניגשה אל המכרז. עקב כך בחרה חברת נתיבי איילון קבלן באופן עצמאי. מאז לא התקדם הרבה. הגשר וסביבתו עדיין נותרו מוזנחים כשעבודות כלשהן לא נראות באופק.

מעלית בגשר התנאים. נתיבי איילון יתקנו

מעלית בגשר התנאים

ל"השקמה חולון" נודע כי מחלוקת שהתגלתה בין חברת נתיבי איילון ועיריית חולון בחודשים האחרונים, תוקעת את ביצוע העבודות. עיקר המחלוקת נוגע לאחריות האחזקה של המעליות לאחר התקנתן, כאשר כל אחד מהגופים טוען כי האחריות אינה חלה עליו.

כעת, כלל לא ברור מתי יחלו בפועל העבודות להתקנת המעליות ושיפוץ הגשר, וכנראה שתושבי האזור ימשיכו לראות את המצב הקיים גם בשנת 2021.

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "לאור מחלוקת שנתגלעה בין עיריית חולון לנתיבי איילון בנושא אחזקת הגשר והמעליות לאחר התקנתן והתנערות נתיבי איילון ממחויבותם לביצוע האחזקה, ישנו עיכוב בביצוע עד להסדרת הנושא".

מחברת נתיבי איילון נמסר בתגובה: "על פי סיכום עם עיריית חולון, חברת נתיבי איילון תפעל להחלפת המעליות והעירייה תשקם ותתחזק את הגשר. נתיבי איילון בקשר מול העירייה לקידום הפרויקט".



תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר