למה דווקא אני? העוצמה הפנימית שמתגלה במצבים הקשים ביותר

לא פעם אנחנו נתקלים במצבים שגורמים לנו לתסכול. אפשר להיכנע אבל כדאי לצאת לקרב על חיינו

פורסם בתאריך: 20.11.20 13:37

זה לא פשוט ללכת עד הסוף ולהקשיב לרחשי הלב. בפרשת השבוע "תולדות" רבקה אמנו, נתקלת במהלך החיים במצבים ודילמות קשות ומורכבות כפי שקורה לרבים מאיתנו.

רבקה שואלת בזעקת שבר: "למה זה אנכי?", בדיוק כשם שכל אחת ואחד מאיתנו שואלים: למה אני רווקה, למה קשה לי בזוגיות, למה אין לי ילד, למה קשה לי בעבודה או למה קשה לי עם חברתית. כל אחת ואחד זועק וזועקת מעולמם הפנימי.

בחיים יש תחנות שלעיתים גורמים לנו לתסכול, צפייה והמתנה. רבקה זועקת שלוש פעמים "למה" במהלך הפרשה, כאשר היא חשה שלא נותרו לה ברירות ולא נותר לה אלא ללכת עד הסוף ובכל הכוח וממחישה כיצד שכאשר אדם מגיע אל הקצה, הוא מסוגל לעשות כל דבר שמצריך תושייה ואומץ.

רבקה מצאה כוחות ותעצומות נפש שאפשרו לה לפעול אחרת מכפי שפעלה כל חייה, והיא הבינה את המשמעות ואת ההכרח לפעול ללא פשרה. בכך יצאה רבקה לקרב קשה כדי להפוך את הרצוי למצוי.

כל אדם צריך לזהות רגעים ומצבי הכרעה בחייו שבהם עליו להודות ולומר לעצמו שמדובר בעניין עקרוני שעליו אין בכוונתו להתפשר. אם אנו מזהים  מצבים שעלולים להפוך את חיינו, ולא במובן החיובי, אנו מסוגלים למצוא בקרבנו את האומץ והתעוזה, לגייס כוחות וכמו רבקה לפעול כדי לשנות את המצב שנכפה עלינו, הרי "מי שיש לו 'למה' יוכל לשאת כמעט כל 'איך'".

בתאל בן דוד מטפלת N.L.P מאסטר ומרצה
יש לכם שאלות? אתם יכולים לכתוב לי [email protected]
או בטלפון 054-7507500 ואשמח לענות לכם



תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר