צילום: דוברות המשטרה

סופ"ש נוסף של סגר מהודק: במשרד הבריאות חוששים מהמשך העלייה בתחלואה

למרות העלייה באחוז המתחסנים והסגר המתמשך נתוני התחלואה ממשיכים להיות גבוהים

פורסם בתאריך: 31.1.21 08:13

סוף שבוע נוסף של סגר עבר על העיר חולון שבו מערכת החינוך סגורה, העסקים סגורים וישנן הגבלות רבות; ביניהן איסור יציאה מהבית למרחק של יותר מקילומטר אחד שלא לצורך המוגדר חיוני. במסגרת הסגר נאסרת בין היתר גם התקהלות של מעל חמישה אנשים איש בחלל סגור ויותר מ-10 אנשים בשטח פתוח, לרבות בעת תפילה, נאסרת שהייה בבית של אדם אחר ונאסר לקיים ספורט קבוצתי או ספורט זוגי שלא בין בני אותו הבית או אותה המשפחה הגרעינית.

סוף השבוע האחרון החל עם עלייה נוספת במגמת התחלואה העירונית והארצית, מה שהוביל להמלצת הממשלה להאריך את הסגר ולחשש שחזרה מהירה מדי לשגרה עשויה לגרום לעומס כבד של חולים קשים בבתי החולים ולהגברת התחלואה.



בהתאם לנתונים שפרסם משרד הבריאות בשבוע שעבר, למעלה מ-33 אחוזים מתושבי העיר כבר התחסנו נגד קורונה אך במקביל נמדדה כאמור עלייה בתחלואה עם דיווח אחרון על 1,142 חולים פעילים בעיר שהתקבל בסוף השבוע.

בתגובה לעלייה במספר הנדבקים, משרד הבריאות הודיע כי תורחב הזכאות לקבלת חיסון נגד קורונה, שמעתה יינתן לבני 35 ומעלה כאשר שינוי זה אינו מותנה בהמשך הסגר. הנחיה זו מעידה על  מלאי חיסונים זמין ועל היכולת של קופות החולים להרחיב את המבצע. זאת לאחר שגם בשבוע שעבר הודיעו קופות החולים כי החלו לזמן בני 18-16 להתחסן נגד קורונה. הצעד נועד ככל הנראה לאפשר את חזרתם של הלימודים לסדרם בתום הסגר וכדי לאפשר את בחינות הבגרות.

ממרחב איילון של המשטרה, שמופקד בין היתר על אכיפת יישום הנחיות משרד הבריאות במסגרת הסגר, נמסר כי הוקצה כוח אדם מיוחד לטובת אכיפת תקנות משרד הבריאות בחולון ובערים נוספות באזור. במסגרת פעילויות האכיפה ערכה המשטרה ביקורת בעסקים, רשמה דו"חות ללקוחות שהפרו את תנאי הסגר וקנסה בעלי עסקים שפעלו ללא היתר או לא לפי היתרי התו הסגול של משרד הבריאות.

מהמשטרה נמסר כי "הציבור נקרא כעת לגלות אחריות אישית וציבורית, וכי יש להישמע להנחיות והוראות משרד הבריאות, שכן אי קיומם משבש את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל".



תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר